Deventer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Praten, praten en niet rijden....
Jordy8
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 3 augustus 2008, 14:25

Hebben mensen misschien nog simpele routes in/nabij Deventer? Moet er wel op de fiets heen kunnen :) Ik begin net en mijn conditie is niet erg goed, vandaar dat ik eerst wat simpele kleinere routes wil proberen. Als die er in Deventer zijn dan.
maori
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3320
Lid geworden op: do 4 januari 2007, 22:05
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen.sworks voor op de weg

Ja hoor fiets maar een keer mee waar woon je precies :-q
Ka Nui Te Mamae,Ka Nui Hoki Taku Aroha.

Whining is for Soccerplayers...Pain is for Cyclists
Jordy8
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 3 augustus 2008, 14:25

Rivierenwijk. Denk alleen dat het kwa tijden nogal moeilijk gaat worden, want ik weet nooit van te voren wanneer ik tijd heb. Kun je mij misschien een paar simpele routes uitleggen? Of worden zulke dingen dan te verwarrend om te begrijpen? :P

Heb eens rondegekeken en zag dat er in het 'bos' vlakbij de Klinkenbelts Kolk (ofzoiets) best wel wat paden waren, weet alleen niet of het daar groot genoeg is om lekker te fietsen. Volgens mij is het eerder iets dat je dan even meepakt?
maori
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3320
Lid geworden op: do 4 januari 2007, 22:05
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen.sworks voor op de weg

ja uitleggen je moet gewoon effe de weg weten dus het makkelijkste is gewoon een keer mee trappen
Ka Nui Te Mamae,Ka Nui Hoki Taku Aroha.

Whining is for Soccerplayers...Pain is for Cyclists
Starcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 6 juni 2008, 20:15
Mijn mountainbike: Trek Powerfly FS 5

Als je vanuit de Rivierenwijk begint, kan je bv. heel goed even de holterweg pakken; doorrijden tot 100m. na het laatste stoplicht; rechtsaf langs het terrein van Flierman (trekkers!); het bos waar je dan doorkomt heeft een heleboel aardige paadjes; daarna doorrijden over die weg vanaf Flierman en de oprit van de groenteboerderij nemen en gewoon over het erf naar rechts (het mag!) en daarna linksaf; je zit dan op de lange weg over de enk van de Bannink; alsmaar rechtdoor rijden over verschillende boerenerven (mag allemaal); bij de laatste boerderij is het pad minder goed zichtbaar (het lijkt een weiland, maar het is wel degelijk een pad) en vervolgens buigt het pad naar links af en daarna naar rechts; je kan daar kiezen om een stukkie door het bos bij het landhuis te rijden of dóór te rijden over de eeuwenoude holle weg; je komt dan vanzelf op de weg naar Bathmen uit vlak bij de spoorwegovergang; ga weer naar de spoorwegovergang (Holterweg dus) en vervolgens heb je even later links en rechts weer een heleboel paadjes ter beschikking; je kan het bos het best verlaten via de Kiekenbeltsweg (waar de honden altijd uitgelaten worden) in noordelijke richting; dan kom je vanzelf op de Cröddendijk; ga daar rechtsaf en dan kan je uiteindelijk op verschillende manieren door het bosje links richting Lettele gaan; vlak voor lettele ligt een flink bos (Oostermaten) en daar kun je naar hartelust rondcrossen over vele vele paden.
Koets
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 02:12
Mijn mountainbike: Merida one forty 800, Canyon Grizll

Kwam dit topic toevallig tegen ik kom zelf uit Olst en las iets over verbod om te fietsen hier in de buurt maar fiets eigenlijk altijd al door de bossen in de buurt 2,5 jaar ong met de mountainbike en vroegah altijd met de cross fiets :D. Ben mischien 4x een boswachter tegengekomen en er kwam niet meer uit dan goedendag :) heb inderdaad op de Haere 2 bordjes gezien die duidelijk laten zien dat je daar niet mag fietsen (liggen tegenwoordig tegen de vlakte zag ik vandaag) voor de rest is het allemaal toegestaan/wordt gedoogd denk ik. Kwam alleen een paar weken terug wat bordjes met opengesteld tegen en daar stond op dat je er ook niet met de fiets door mocht dit was ook weer op een klein stukje bos waar ik altijd doorheen knal (is een mooi stukje) die bordjes zijn ondertussen ook alweer weg dus ik denk dat het allemaal wel meevalt met de controle tegenwoordig :D. Moet zeggen dat het mooi fietsen is hier ook al is het mischien niet super uitdagend voor de gevorderde mountainbiker ik vermaak me er prima sinds ik veel meer aan het fietsen ben.
Starcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 6 juni 2008, 20:15
Mijn mountainbike: Trek Powerfly FS 5

Ik fiets daar ook vaak en ik moet zeggen, dat ik mijn best doe om nooit op die bordjes te kijken. Laatst zag ik wel dat bij Nieuw rande nieuwe opengesteld-bordjes stonden en daar stond op dat er geen "(brom)fietsen" in het landgoed zouden mogen rijden. Dus ook geen ATB's. Maar ik denk dat dat slechts ter ontmoediging is, zodat ze evt. iemand die te veel overlast geeft, toch nog eens een bekeuring kunnen geven als ze zin hebben.
Dus ik laat me er vooral niet door tegenhouden!

Alleen bij de Zoogenbrink proberen ze iets actiever de fietser tegen te houden: aan de overkant van de Molenweg staan flinke houten hekken. Maar daar kan je toch doorheen met de fiets als je even afstapt. Wandelaars moeten ook niet zeuren, vind ik, over die eenzame enkele ATBer die daar af en toe rijdt. Wie moet anders het wild een beetje alert houden? Straks schrikken die beesten anders helemaal niet meer als er eens écht gevaar is (zoals een boswachter met een geweer...).
Koets
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 02:12
Mijn mountainbike: Merida one forty 800, Canyon Grizll

Je kan met een beetje pielen door die hekken heen zonder af te stappen :D. De keren dat ik boswachters tegen ben gekomen was op de Zoogenbrink en heb er nog nooit iets van gehoord vriend van me woont vlakbij het bos en heeft wel connecties met staatsbosbeheer en die wist niet eens van een verbod oid hij fiets ook gewoon overal door. Zolang je niet met 50 man tegenlijk door het bos knalt lijkt me dat je er geen last van heb. Ik fiets vaak op verschillende tijden van de dag en kom bijna nooit een wandelaar/fietser tegen mischien dat het in het weekend gebeurt maar dan ga ik vaak richting het bos bij averloo/abdij sion.
The future belongs to the few of us still willing to get our hands dirty.
Starcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 6 juni 2008, 20:15
Mijn mountainbike: Trek Powerfly FS 5

En een stukkie verder, bij Schoonheeten hebben ze een paar jaar geleden ook al heel expliciet verbodsbordjes neergezet (zelfde type als op de Holterberg). Toch rijd ik er wel eens een enkele keer. Loop je daar het risico een boswachter tegen te komen?
maori
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3320
Lid geworden op: do 4 januari 2007, 22:05
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen.sworks voor op de weg

Je kan ook gewoon de holterweg,aftrappen met een klein half uur ben je in Holten :D Blauwe en zwarte en klaar is kees,heb je heerlijk kunnen biken toch :wink:
Ka Nui Te Mamae,Ka Nui Hoki Taku Aroha.

Whining is for Soccerplayers...Pain is for Cyclists
lenf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1299
Lid geworden op: do 29 november 2007, 20:48
Mijn mountainbike: My bike is Fly!

Zullen we nu een tijdje verbods bordtjes gaan zetten voor wandelaars dan...? :tong
Dieser Weg wird kein leichter sein, Dieser Weg wird steinig und schwer...
Koets
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 02:12
Mijn mountainbike: Merida one forty 800, Canyon Grizll

Schoonheeten zou ik niet weten daar kom ik nooit met de fiets ben nu net rondjes van zo`n 50 km aan het maken vanuit Olst>Haere>Zoogenbrink> Bossen bij Abdij Sion daar een rondje en weer terug door zoveel mogelijk bos. En blijf er ook gewoon fietsen tot ik een keer duidelijk merk dat het niet meer mag :)
The future belongs to the few of us still willing to get our hands dirty.
Starcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 6 juni 2008, 20:15
Mijn mountainbike: Trek Powerfly FS 5

Zo is het; gewoon blijven doortrappen en niet op die rare bordjes letten!
Koets
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 02:12
Mijn mountainbike: Merida one forty 800, Canyon Grizll

Koets schreef:Schoonheeten zou ik niet weten daar kom ik nooit met de fiets ben nu net rondjes van zo`n 50 km aan het maken vanuit Olst>Haere>Zoogenbrink> Bossen bij Abdij Sion daar een rondje en weer terug door zoveel mogelijk bos. En blijf er ook gewoon fietsen tot ik een keer duidelijk merk dat het niet meer mag :)

Nou dit is me vandaag duidelijk gemaakt kwam de boswachter tegemoet fietsen groette me vriendelijk zoals normaal maar vroeg me toch te stoppen want ik fietste op een stuk wat niet mocht was niet erg voor deze keer maar blijkt dus dat je eigenlijk nergens rondom/in/op de heare/zogenbrink mag fietsen :( Hij zei dat het opzich niet heel erg was maar je kan er een dikke prent van 100 euro voor krijgen als het vaker gebeurt :S heb ik weer denk doe eens een stukje anders kom ik er wel een tegen die er wel wat van zegt :P maarja lekker m`n rondje afgemaakt en nu maar eens kijken of we dan toch maar richting holterberg moeten gaan.
The future belongs to the few of us still willing to get our hands dirty.
Plaats reactie