Nedereindse plas nieuwegein

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

vandaag ook eens een rondje gereden, zeker een leuk parcours met een paar flink steile stukjes . met een paar bordjes is het volgens mij al duidelijk genoeg hoe het loopt.Ik heb het rondje gereden met rechts de snelweg en links de berg ( die richting dus) en volgens mij klopte dit al aardig ..
En de ondergrond was voor deze tijd van het jaar gewoon goed, af en toe een beetje glad maar dat maakt het alleen maar leuker. Maar ik zag op de site ook dat er veldrijders over dit parcours gaan, dan moet je toch behoorlijk wat lef en techniek in huis hebben op sommige stukken...
ML
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 23 mei 2004, 14:10

Afgelopen zaterdag ook maar is gereden. Leuk om is wat te trainen maar de bossen zijn toch leuker. Maar goed, ziet er goed uit verder, stevige klimmetjes! Zaterdag was het erg modderig en dus glad. Ben dus net als een maat van me onderuit gegaan bij het afdalen. De bochten in de afdalingen aan de snelwegkant zijn net te scherp (of ik moet meer trainen daar :D ). Als je remt minder je nauwelijks vaart waardoor het snel fout kan gaan. Maar goed, verder ziet het er prima uit!
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

yves schreef:vandaag ook eens een rondje gereden, zeker een leuk parcours met een paar flink steile stukjes . met een paar bordjes is het volgens mij al duidelijk genoeg hoe het loopt.Ik heb het rondje gereden met rechts de snelweg en links de berg ( die richting dus) en volgens mij klopte dit al aardig ..
En de ondergrond was voor deze tijd van het jaar gewoon goed, af en toe een beetje glad maar dat maakt het alleen maar leuker. Maar ik zag op de site ook dat er veldrijders over dit parcours gaan, dan moet je toch behoorlijk wat lef en techniek in huis hebben op sommige stukken...
Ik rijd hem altijd andersom, voelt voor mij inmiddels logisch . Afgelopen zaterdag reden ze een wedstrijdje in dezelfde richting als jij noemde alleen met het parcours wat ingekort. Ik ga zaterdag ook eens meedoen aan dat wedstrijdje, zijn volgens mij niet veel mensen maar eens kijken hoe het gaat in westrijdtempo.

Als het goed is wordt het rondje nog uitgebreid, weet iemand hier iets meer van?
Don't just train... train right.
Le Mark
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1795
Lid geworden op: do 6 oktober 2005, 20:20
Mijn mountainbike: Mountainbike? Wat is een mountainbike?
Contacteer:

Sorry voor late reactie, maar ik weet dat ze nog vergunningen proberen te regelen voor een viaductje boven het fietspad langs. Maar weet nog niet waar en of dat zeker is :wink:
"´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier"
joddi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: vr 5 mei 2006, 12:46
Mijn mountainbike: Giant Reign Advanced / Giant Anthem
Contacteer:

Zo jezus wat hebben ze die baan verneukt, lijkt wel of ze je dood willen hebben ik vind dit echt belagelijk het is jammer dat ik geen foto heb kunnen maken :-{

Ze zijn het gras wezen maaien en flink met een graafmachine bezig geweest, alles is veel losser(is opzicht geen probleem) maar op somige plekken zit een gat van 15cm diep midden op het pad gegraven :~ er zijn flink wat struiken gesnoeit maar die liggen nu zo op het pat dat je moet zoeken naar het pad, en die mislukte kom bochten zijn nu helemaal plat gereden door een trekker ofzo.
HumpjE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 308
Lid geworden op: za 6 mei 2006, 16:38

Nieuwsgierig door de berichten ben ik er ook maar eens een kijkje gaan nemen, onder het mom van een beetje afwisseling kan geen kwaad. Het terrein oprijdend viel me onmiddelijk op dat, ondanks het schitterende weer, ik de enige mountainbike reed die in de verste omtrek te zien was, wat misschien opgevat kon worden als een slecht voorteken. Racefietsen volop, die zich dan ook met volle teugen leken te vermaken op het (aangegeven) wielerparcours. Maar als mountainbiker kreeg ik zelfs even de indruk, dat mountainbikes hier geweerd of in ieder geval niet welkom waren. Slalommend tussen de kudden recreanten, waarvan de meesten boven de 50 of onder de 6 jaar oud en veelal in gezelschap van een (loslopende) hond, moest ik mijn weg zoeken naar de 'berg' waar het dan zou gebeuren. Ondertussen werd ik verscheidene malen vernietigend aangekeken door wandelaars, die bij gebrek aan een stoep letterlijk overal rondzwalkten en hun honden lieten poepen. Het totale gebrek aan bordjes of aanduidingen liet me een tijdje gissen over waar en hoe het parcours (of wat ik vermoedde dat het parcours was) op te rijden. Op goed geluk naar boven gereden, nog steeds zonder bordjes gezien te hebben, zag ik dat het inderdaad een aardig parcours was. Klein, maar aardig. Maar al snel bleek dat ik niet alleen was. Kennelijk hadden recreanten en bewoners uit de omgeving ontdekt dat het veel leuker is om je hond op een hoogte te laten poepen en plassen (dat stroomt zo leuk naar beneden, is wellicht het idee erachter). En al gauw waande ik me eerder in een hondenkennel dan op een mountainbikeroute. Op gegeven moment renden er zoveel loslopende honden om me heen dat het onmogelijk werd om (snel) te rijden. Sommige baasjes keken me aan alsof ik door hun voortuintje aan het crossen was. Met de foto's in mijn achterhoofd die ik hier gezien had, verzekerde ik mezelf er nog eens van dat ik op de juiste plek was. Dat vastgesteld hebbende, concludeerde ik dan maar dat er talloze betere plekken zijn om te biken. En na bijna een mechelse herder op mijn stuur te hebben gehad, zocht ik dan maar de snelste route naar beneden en weg van het terrein, dat wellicht een leuke plek is om met het gezinnetje te gaan wandelen op een mooie dag maar meer ook niet. Met heimwee in mijn hart reed ik dan terug naar den Treek, dat na deze ervaringen in mijn fantasie paradijselijke vormen kreeg. Den Treek, waar boswachters je vriendelijk toeknikken terwijl over de paden en singletracks dendert, waar zoveel ruimte is dat je je fietsmaatje kwijt kan raken en hem pas de volgende dag terugvindt, waar je in je recht staat als je hondenbezitters aanspreekt op het feit dat hun huisdier niet aangelijnd is, waar de meeste wandelaars niet komen omdat het te ver lopen is, en waar je vaker een ree tegenkomt dan een andere biker.
Soms kun je het misschien maar het beste houden bij wat je kent.
Pizzi
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 17:10

Mooi stukje en ben het er wel aardig mee eens :)
Le Mark
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1795
Lid geworden op: do 6 oktober 2005, 20:20
Mijn mountainbike: Mountainbike? Wat is een mountainbike?
Contacteer:

Het is helemaal volgegroeid, je kan er niet normaal meer rijden. Zelfs de afdaling bij de snelweg is ver******* en die was toch zooooo dik :(
"´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier"
HumpjE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 308
Lid geworden op: za 6 mei 2006, 16:38

Toch wel jammer. Het kan een leuk parcoursje in de buurt zijn, als je de wandelaars (die perse op de singletrack moeten lopen) en de loslopende viervoeters (die denken dat je voorband lunch is) wegdenkt. Het is nu eenmaal niet leuk als je halverwege een steile klim moet remmen omdat een wandelwonder vindt dat hij/zij meer recht heeft om daar te zijn dan jij. Onze collega's met kromme sturen hebben het daar wat dat betreft beter voor elkaar. Hun parcours is afgezet met een hek en ze kunnen zich prachtig verschuilen achter een rood omrand rond bord met een zwart hondje in het midden. Wat dat aangaat zijn wij mountainbikers toch wel paria's op noppenbanden...
Maar waarom lees ik hier zo weinig over den Treek, dat (vanuit utrecht) slechts twaalf kilometer verder ligt? Als ik daar rijd, zeker buiten het weekend en bij wat minder weer, is het er zo goed als uitgestorven. En aan de sporen op de grond te zien komen daar zeer weinig bikers. Honden moeten er verplicht aangelijnd zijn (niet dat iedereen zich daaraan houdt) , niet om de bikers een plezier te doen maar om de vele dieren die daar rondlopen. Schrok een tijdje terug zo van de roep van een of ander bronstig hert dat ik gelijk de andere kant op ging :lol: .
Ook heb ik er nog nooit gezeur van een boswachter of zoiets gehad, op zijn hoogst een vriendelijk knikje, ondanks dat hij een dubbelloops kaliber 12 vasthield. En dat terwijl ik daar overal rijd waar maar enigszins een pad loopt (wel uitkijken voor teekjes). Als ik daar in de omgeving dan al bikers zie gaan ze altijd de andere kant op, richting lage vuursche (waar, zover ik gezien heb, veel meer wandelaars met loslopend bont rondwaren).
Misschien is het dan wel een onontdekt gebied voor bikers, of ben ik gewoon met weinig tevreden.
Le Mark
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1795
Lid geworden op: do 6 oktober 2005, 20:20
Mijn mountainbike: Mountainbike? Wat is een mountainbike?
Contacteer:

Vreunden, ik geloof dat ze de boel gemaaid hebben! Komt ook omdat de wielerclub daar van de winter weer rijden gaat! Ik kan vragen wat ze nog allemaal meer eraan gaan doen als daar animo voor is ;)
"´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier"
HumpjE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 308
Lid geworden op: za 6 mei 2006, 16:38

Bordjes die onmiskenbaar duidelijk maken dat het een mountainbikeparcours is en geen wandelberg of hondenspeelplaats? Wegwijzering om misverstanden op de smalle paadjes te voorkomen? Wordt het dan toch nog gezellig? :roll:
Kane
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: zo 17 september 2006, 21:10

Ik rij er wel eens langs op de A2. vroeg me al af wat het is en dacht, dat is een mooi MTB parcour...... en nu is dat ook nog zo. ga er eerdaags eens naar toe om een paar rondjes te crossen.
Le Mark
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1795
Lid geworden op: do 6 oktober 2005, 20:20
Mijn mountainbike: Mountainbike? Wat is een mountainbike?
Contacteer:

HumpjE schreef:Bordjes die onmiskenbaar duidelijk maken dat het een mountainbikeparcours is en geen wandelberg of hondenspeelplaats? Wegwijzering om misverstanden op de smalle paadjes te voorkomen? Wordt het dan toch nog gezellig? :roll:
Die hadden ze vorig jaar al, maar staan er nog steeds niet
"´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier"
HumpjE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 308
Lid geworden op: za 6 mei 2006, 16:38

Wat heb je dan aan bordjes als je ze niet neerzet? Bij het wegparcours staan wel keurig de juiste borden, zouden die er niet staan dan moet je eens zien hoe snel je met de dunne bandjes door de hondenspijsverteringsresultaten rolt en een wandelmuts tussen de spaken hebt.
Le Mark
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1795
Lid geworden op: do 6 oktober 2005, 20:20
Mijn mountainbike: Mountainbike? Wat is een mountainbike?
Contacteer:

Ik snap het ook niet, ze waren zoveel van plan met het parcours maar er is geen ene reet aan gedaan
"´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier"
Plaats reactie