Nedereindse plas nieuwegein

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Met de hand #robsdrop weer terugveroverd op de begroeiing Afbeelding
Gebruikersavatar
Kartoffel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 339
Lid geworden op: vr 5 juni 2015, 17:38
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM V4

Nice! Ik was er zaterdag toevallig nog even en toen viel me inderdaad al op dat deze goed dicht zat. Binnenkort maar weer eens proberen dan! Verder lag de route er trouwens verrassend goed bij, was goed te rijden!
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Jurriaan schreef: di 26 mei 2020, 19:29 Met de hand #robsdrop weer terugveroverd op de begroeiing Afbeelding
Goed bezig! Toevallig afgelopen maandag een rondje gedaan en sommige stukken waren echt niet doorheen te komen. Brandnetels en een de afdaling en klim aan de kant van IJsselstein zat volgens mij helemaal dicht met Duizendknoop. Als dat het is wil je daar absoluut niets van in je kleding hebben na het snoeien.

Heb me uiteindelijk best vermaakt bij die rockgarden. Als er binnenkort weer gesnoeid moet worden, wil ik best een keer een avondje aansluiten. Al met al is het best een plek waar een aardige route gemaakt kan worden. Die klimmetjes zijn mooi om te oefenen. Helaas ook moeten merken dat het stuk over het heuveltje door het bosje langs de A2 de bomen te dicht op elkaar staan waardoor ik er met m'n stuur niet meer tussendoor kon.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De schapen zijn in aantocht, de tijdelijke hekken zijn al geplaatst zag ik vanochtend. Aan de kant van IJsselstein beginnen ze hun magen te vullen. Klim 5 en 6 zijn dus vanaf nu dicht.

De afdaling en klim aan de kant van de A2 blijft handwerk, daar komen de schapen niet.

De bomen op de kam langs de A2 zijn dikker geworden en onze sturen breder de afgelopen jaren. Dat gaat nu niet mee samen. Los van het feit dat het eiken zijn waar al een aantal keer de processierups in gezeten heeft. Ik rij er dus liever om heen.

De afdaling naar de plas toe krijgt steeds meer remknippen, dat is nu een uitdaging op mijn stadsmtb :winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Update:
In het visiedocument ‘wielrennen in Utrecht’ is het mtb plan voor de Nedereindse berg opgenomen :o En ook de pumptrack thv wijlen de bmx-baan staat er in.

Nu goed, de gemeente gaat er over vergaderen en what ever er zoal in de burelen van het stadskantoor bedacht wordt om met genoemd document te doen.
Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

:-q
carbon bike, titanium collarbone...
StephanS
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:57

Jurriaan schreef: ma 1 juni 2020, 15:16 Update:
In het visiedocument ‘wielrennen in Utrecht’ is het mtb plan voor de Nedereindse berg opgenomen :o En ook de pumptrack thv wijlen de bmx-baan staat er in.

Nu goed, de gemeente gaat er over vergaderen en what ever er zoal in de burelen van het stadskantoor bedacht wordt om met genoemd document te doen.
Wordt vervolgd.
Goed om te horen, ben benieuwd of er ook daadwerkelijk wat gaat gebeuren.Is dat document ergens online te vinden?
Gebruikersavatar
Kartoffel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 339
Lid geworden op: vr 5 juni 2015, 17:38
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM V4

Ik ben positief verrast dat het überhaupt genoemd wordt. Ik ben inderdaad ook wel benieuwd, is dat in te zien?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ik ben ook blij :D

Blij dat ik het mtb plan onder de aandacht heb gebracht. De mtb route was tot dan niet in beeld, laat staan dat er iets bekend was over het plan. Samen op weg naar een volwaardig skillspark :-q

Voor zover ik weet staat het plan niet op internet. Heeft ook niet heel veel nut. Het is een schets, waarvan de rode draad als leidraad dient. Wordt dat gerealiseerd dan zijn we spekkoper :bier:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ondertussen op De Berg, ik en mijn snoeimatties :wink:
Afbeelding

Wat die schapen in een week wegvreten :-q De A2 zijde zal met de hand gedaan moeten worden, daar komen mijn snoeimatties helaas niet.
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Is het een idee om de hekjes een eind verzetten? :)
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Jhas
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 september 2014, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 8.0

Jurriaan schreef: ma 1 juni 2020, 15:16 Update:
In het visiedocument ‘wielrennen in Utrecht’ is het mtb plan voor de Nedereindse berg opgenomen :o En ook de pumptrack thv wijlen de bmx-baan staat er in.

Nu goed, de gemeente gaat er over vergaderen en what ever er zoal in de burelen van het stadskantoor bedacht wordt om met genoemd document te doen.
Wordt vervolgd.
Ik wil hier wel wat meer over weten. Want als we ambtenaren zonder mtb ervaring dit helemaal zelf laten doen missen we kansen imo.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Dat leest alsof jij verwacht dat er volgende week de schep de grond in gaat. Zou ik ook willen.
Sport Utrecht is de initiator. Die hebben het visiedocument geschreven. Het is deze week overhandigt aan de gemeente en dan zal er verder naar gekeken worden, over gepraat worden en dergelijke.
Neem als voorbeeld de bmx baan, die is al weer 4 jaar dicht. Op zoek naar geld om het op te knappen. Of om er een pumptrack van te maken.
De realisatie kost geld en dat zal op gegaan zijn en op gaan aan de corona crisis.
Dus of het tot uitvoer komt...

(Het mtb plan is geschreven door diverse mtb’ers die een skillspark willen welke kan concurreren met de routes op de UHR. Van de omgeving moet de NB het niet hebben, blijft over technical features. Daarop is het mtb plan geschreven).
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

"bikepark" bij de plas is ten dode opgeschreven , zoals ik vandaag heb vernomen , althans wordt blijkbaar niks meer uitgevoerd , jammer want al het vorige werk is nu ten niet gegaan .

Afbeelding
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Hoe zo ten dode opgeschreven? Vanwaar komt het idee dat er niks meer wordt uitgevoerd?
Plaats reactie