Waalre

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
stippie28
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 10 april 2011, 20:40
Mijn mountainbike: GT Zaskar

Hallo Kevin,

Ter hoogte van je pijl kun je ook rechts een bospad in, daar loopt de oude route door een mooi stukje met een paar klimmetjes en wat los zand. Dit stuk is wat moeilijker te volgen door het ontbreken van de meeste paaltjes. Op onderstaand plaatje kun je wel een idee van de route krijgen.
Afbeelding

Groet Mark
Windstil en overal wind tegen bij 30+km/h extra opvallend
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Dus die Dirck van Hoornlaan oprijden, en op een gegeven moment na een boerderij/huis tennisbaan? aan de rechterkant erin? Is het pad redelijk te volgen? Of is dat wat dichtgegroeid is?
Al lang niet meer gebruikt?
stippie28
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 10 april 2011, 20:40
Mijn mountainbike: GT Zaskar

Hallo,

Even uit mijn hoofd.
Rechtsaf vanaf fietspad breed zandpad op. Volgen tot haakse bocht naar links, met mogelijkheid om nog scherper links singletrack op te gaan(doen). Singletrack volgen (nr 32), paar glooiingen, beetje rechts en daarna scherper rechts bospad op. (restant paaltje aanwezig met geschilderd mtb teken) pad paar honderd meter volgen tot net voorbij gekapt bos. Hier kom je op een breed bospad, niet recht oversteken, maar rechtsaf gaan.(linksboven 34). Na 100 meter linksaf singletrack op en daarna rechts aanhouden (nr 33). Rechts omhoog, naar beneden, scherp links en weer rechts omhoog om bovenaan linksom te draaien naar de vijver toe. Bij het water links tot het fietspad en daar linksaf het fietspad op tot de oversteek van het fietspad van de Dick van Hornelaan. Vanaf daar staat de route weer goed aangegeven.

Succes.

Voor liefhebbers heb ik de complete route (45km) als gps track beschikbaar.
Windstil en overal wind tegen bij 30+km/h extra opvallend
Loet
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 30 augustus 2012, 22:57
Mijn mountainbike: Stevens

Een prachtige route hè, alleen merk ik dat er vaak obstakels worden neergelegd door wandelaars.
Laatst nog een boomstammetjes die gevaarlijk in een bocht waren neergelegd weggehaald.
Jammer dat onbegrip terwijl het best wel meevalt als je rekening houd met elkaar.
Ik wandel er iedere dag en bike er sinds kort ook, en heb eigenlijk als wandelaar nooit hinder ondervonden.
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Loet schreef:Een prachtige route hè, alleen merk ik dat er vaak obstakels worden neergelegd door wandelaars.
Laatst nog een boomstammetjes die gevaarlijk in een bocht waren neergelegd weggehaald.
Jammer dat onbegrip terwijl het best wel meevalt als je rekening houd met elkaar.
Ik wandel er iedere dag en bike er sinds kort ook, en heb eigenlijk als wandelaar nooit hinder ondervonden.
Er zijn altijd mensen die menen dat zij het alleenrecht hebben en dat andere sportbeoefenaars er niet thuis horen . Ik kom hierdoor regelmatig obstakels tegen die er neergelegd zijn .

Snappen die mensen niet dat ze met het leven van een ander spelen ??

Iedereen heeft net zoveel recht om er te sporten zolang het niet verboden is voor die "weg"gebruiker ??
it ain't what you do it's the way that you do it
Loet
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 30 augustus 2012, 22:57
Mijn mountainbike: Stevens

Vandaag mijn rondje Waalre weer gemaakt, de route lag er mooi bij, heerlijk gefietst, al was het best wel druk!
En deze keer ben ik geen gevaarlijke obstakels tegengekomen gelukkig.
-ALX-
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 25 oktober 2012, 20:23
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead Supreme

Ik heb in Waalre eigenlijk nog nooit het idee gehad dat er bewust gevaarlijke obstakels neergelegd zijn op de route. Gister wel een flinke tak weggehaald uit een bocht, maar die kan net zo goed uit de boom gevallen zijn.

Trouwens nog wel bijna een botsing gehad met een kinder hardloopclubje. Die liepen tegen de mtb route in middenin die tweede 'heuvelzone'. Levensgevaarlijk als je net met volle vaart daar aan komt rijden :-? Als trainer zijnde zou je daar wel beter op mogen letten vind ik..
Belg
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 6 december 2011, 19:32
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 9.9 2015 Meteor grey-Red

corridore schreef:@Belg als je van de snelweg wegdraait (linksaf) is het de eerste zandpad rechts af,dan zie je op een gegeven
moment vanzelf de oude paaltjes.Op de zandweg ga je op het einde als de weg linksaf draait net voor de bocht
links de singletrack op rest wijst zich vanzelf als je een beetje oplet.Even opletten als je op een gegeven moment weer op een brede zandpad uitkomt daar moet je dan rechts af succes.

Eindelijk is het gelukt, om dit stuk eens goed te rijden. Gisteren zijn wij weer eens de route's bij Waalre gaan rijden. En uiteraard hebben we weer geprobeerd dit gedeelte te ontdekken. Wat nu dus wel gelukt is!
Voor de andere die dit stuk ook willen "ontdekken", misschien kun je iets leren, van waar ik telkens in de fout ging. Want ik nam wel elke keer de juiste afslag naar rechts vanuit het fietspad, maar dacht daarna er verstandig aan te doen, om het ruiterspoor te volgen. Dit moet je dus niet doen, want daardoor ging ik telkens in de fout. Als je inderdaad de uitleg van corridore hierboven precies volgt, komt het goed. Let vooral op de afslag(single- track) links in de linker bocht!! Deze kom je na enkele 100-en meters tegen nadat je het zandpad vanuit het fietspad bent opgereden.

Het is overigens een stuk wat absoluut de moeite waard is om erbij te pakken!!
sodutch
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 22:28

http://www.sports-tracker.com/#/workout ... jusjkjadh4

na 12 km is de afslag naar het deel "gat van waalre"
"stippie 28" snijdt het stuk over de weg af, over het wandelpad, dit is wellicht onduidelijk voor degene die de route niet kent.
Loet
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 30 augustus 2012, 22:57
Mijn mountainbike: Stevens

sodutch schreef:http://www.sports-tracker.com/#/workout ... jusjkjadh4

na 12 km is de afslag naar het deel "gat van waalre"
"stippie 28" snijdt het stuk over de weg af, over het wandelpad, dit is wellicht onduidelijk voor degene die de route niet kent.
Ja dat zag ik ook. Normaal rijden wij de nieuwe route maar zondag ook het stuk langs het gat gezocht, alleen niet de juiste route gevonden.
Ik zag maar een oud paaltje en kwamen toen langs een akker en vervolgens door het heuvelachtig bosperceeltje bij het gat.
Daarna zijn wij bij de schutterij weer het bos ingegaan en hebben uiteindelijk de nieuwe route weer opgepikt.
Ondanks dat vond ik het een mooie omleiding en de volgende keer vind ik de rest wel.
Loet
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 30 augustus 2012, 22:57
Mijn mountainbike: Stevens

jurgen schreef:Wil deze route aankomende zondag voor het eerst gaan fietsen. Kan ik ondanks alle afwezige routebordjes de weg goed vinden?
Het "nieuwe gedeelte staat goed aan gegeven je kunt starten bij " het stationskoffiehuis" aan de Willibrorduslaan.
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Loet schreef:
jurgen schreef:Wil deze route aankomende zondag voor het eerst gaan fietsen. Kan ik ondanks alle afwezige routebordjes de weg goed vinden?
Het "nieuwe gedeelte staat goed aan gegeven je kunt starten bij " het stationskoffiehuis" aan de Willibrorduslaan.
Hoi, waarom reageer je op een bericht van 5 jaar geleden?????? :-? :-{ :~

" Berichttitel: Geplaatst: wo 11 april 2007, 20:41 "
Loet
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 30 augustus 2012, 22:57
Mijn mountainbike: Stevens

Stond er toen ik reageerde als laatste op dinsdag jl geplaatst of ik ben de draad goed kwijt geweest :-?
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Gisteren de Heideroute en een stuk van de AH + OSB route gereden, zeldzaam veel water en modder, zelfs voor Waalre, nog nooit zo lang over een rondje gedaan :winkie:
Loet
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 30 augustus 2012, 22:57
Mijn mountainbike: Stevens

Knakker29 schreef:Gisteren de Heideroute en een stuk van de AH + OSB route gereden, zeldzaam veel water en modder, zelfs voor Waalre, nog nooit zo lang over een rondje gedaan :winkie:
Ja het is extreem nat doe nog maar twee weken met een setje remblokken in die blubber!
Plaats reactie