Waalre

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Deze lussen waren vroeger mijn thuishaven toen ik nog in het centrum van Eindhoven woonde.
De Aalsterhut- en Spoorbaan-route zullen goed te doen zien; die andere twee aan de andere kant van de grote weg zal nu een groot drama zijn; deze routes zijn erg nat te noemen.
Gaat het nu weer over het fietsen?
marcel fsr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 20:57
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR Elite 2014

kan je beter in Best fietsen.
2 routes een van 5 en van 10km ben er net geweest is kurkdroog daar.
http://www.mtbroutes.nl/index.php/route/1002/Best" onclick="window.open(this.href);return false;
Stakie75
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 16 november 2013, 09:16
Mijn mountainbike: X-Trail Save 5.0 29'er

Ik heb hier afgelopen zondag proberen te fietsen, maar was niet te doen, althans niet fijn, zeker het gedeelte in Waalre (niet bij de Hut) niet. Heel, heel veel modder en zeer grote plassen.
Die liggen er eigenlijk altijd meteen als het maar een dagje geregend heeft.
Route ligt zowat in mijn achtertuin, maar kom er veel te weinig omdat hij vrijwel altijd erg nat ligt.
Gebruikersavatar
Tacoos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish Elite

Dat klinkt niet heel positief.
En dat terwijl de route voor de deelnemers mooi centraal ligt en makkelijk per 10km in te korten is voor de minder geoefenden.
Dat vonden we dan weer pluspunten.
Misschien als t nog ff mooi weer wil blijven dat t mee valt?
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

@Tacoos:

Als je toch een beetje in die omgeving wil gaan fietsen; de vaste route van Mierlo i.c.m. de routes van Nuenen zijn meer de moeite waard; meer technische stukjes en veel minder nat. De verbindingen staan aangegeven op beide routes. En je kunt ook de RAZOB meenemen ook onderdeel van de routes van nuenen; dit is een grote oude afvalberg met een mooi uitzicht bovenop.

Succes!
Gaat het nu weer over het fietsen?
Gebruikersavatar
Tacoos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish Elite

@Qriz: Mierlo ken ik goed, tenminste de kant van de snelweg en da's naar mijn idee een leuke. Het stuk achter t wolfsven ken ik wat minder.
Van Nuenen vond ik de rode route nog niet zo spannend en de bewegwijzering af en toe matig.
Alleen de Gulberg is natuurlijk een mooie uitdaging :P
De blauwe route ken ik niet.

Het lijkt erop dat we toch voor Waalre gaan (je bent toch niet bang voor een beetje modder, Tacoos. Kreeg ik te horen) maar mocht t de week ervoor veel regenen kunnen we ook voor Mierlo/Nuenen kiezen aangezien het afgesproken startpunt min of meer tussen de routes ligt.
Stakie75
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 16 november 2013, 09:16
Mijn mountainbike: X-Trail Save 5.0 29'er

Vanmiddag nog geweest met mijn zoontje, althans een gedeelte natuurlijk. Vond dat er al veel water en modder was verdwenen. We hebben ons iig heerlijk vermaakt.
Gebruikersavatar
Tacoos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish Elite

Vanmiddag hebben we gewoon Waalre gereden. Het hele rondje.
Er lagen her en der wel plassen maar verder was de route prima begaanbaar en met de temperaturen van vandaag is af en toe nat worden ook niet zo'n ramp :D
Kan me wel voorstellen dat het in nattere tijden een modderbad wordt.

Leuke route met redelijk wat afwisseling!
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Hoe ligt het er nu bij? Zit te denken om morgen een rondje te doen
dutchy marc
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 20 november 2012, 18:49

Afgelopen weekend deze route weer eens gedaan (thuisroute, start is 2km van mijn voordeur thuis). Best nat nog steeds bepaalde gedeelten. Ik heb een impressie filmpje gemaakt van deze route: https://www.youtube.com/watch?v=kimVWdCxbdI" onclick="window.open(this.href);return false;
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Zien jullie me ook eens in actie , erg he.
it ain't what you do it's the way that you do it
GertjanDB
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 23 februari 2014, 18:45
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3

Gisteren weer eens een rondje gemaakt over de oude spoorbaan en aalsterhut route. In verband met de aanleg van een fietspad over de oude spoorbaan - waar de route deels overheen gaat - is dit deel van de baan aangepast met deze bordjes:

Afbeelding

De verbinding naar Valkenswaard is ook veranderd:

Afbeelding

De werkzaamheden zijn nog niet begonnen dus voorlopig is de oude route nog te rijden. Wel zijn er langs de spoorbaan her en der markeringsstokjes in de grond geslagen. Da's wel opletten. De baan ligt er trouwens perfect bij op het moment.
sander1978
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 22:38
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish
Contacteer:

Mooie omgeving. Genoeg variatie mogelijkheden. Weinig gemerkt van de natuurbrand van een weekje geleden.
Kermit
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Ik ga hier binnenkort een rondje doen dus was even nieuwsgierig wat er in het lokale topic te lezen is.
Hoe komt het dat het hier zo stil is?
Geen leuke track? Betere in de omgeving?
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Bij veel topics van officiele routes is het best stil. De niet stille zijn de uitzondering, maar toch zie je die topics het meeste natuurlijk. Deze routes zijn best leuk om eens te doen. Er zijn overigens wel redelijk wat routes binnen een straal van 30 minuten rijden, maar geen die er wat mij betreft echt met kop en schouders bovenuit steekt. Eigenlijk zijn de meeste best ok, en dan nog wat zeer saaie routes. Maar deze vallen onder "best ok".
Plaats reactie