Waalre

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Evil R
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: do 11 maart 2004, 22:28
Mijn mountainbike: Turner 5 Spot

Net wezen biken op de routes rondom Aalst en Waalre. Lekker blubberig en zwaar :-q . Mooie route, zeker het deel over-rond de heide.

Een ding wat mij wat minder beviel waren de motorcrossers. MTBérs heb ik niet gezien maar motorcrossers des te meer. Op volle snelheid reden ze over de mtb route. Alhoewel de bomen nu best kaal zijn en je best ver kunt kijken, blijft het link. Zonde van de route ook. Letterlijk over de gehele route waren hun sporen te zien.

Rijden die idioten daar wel meer? En als ik ze zie waarom ziet de lokale boswachterij ze niet? Waar zou je het kunnen melden?

Misschien kunnen de mensen die er de route bordjes slopen hun energie beter in het bannen van die crossers steken.
This can’t go on, I must inform the law!
GF biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 456
Lid geworden op: wo 2 maart 2005, 23:06
Mijn mountainbike: specialized stumpjumper+ Kuota kuraro asfaltjanettenbike

Weet er toevallig iemand hoe het gesteld is met de bewegwijzering op deze route??? Wil deze Donderdag eens gaan rijden.
mountainbike is like motocross for me, the only thing i miss is the fucking .......... Engine
Tim.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 11:06
Mijn mountainbike: Trek 8500, Ridley Excalibur, Titanium CB

@GF biker

Ik heb er eergisteren gereden. De bewegwijzering was prima, al moet ik wel zeggen dat ik de route toch wel aardig uit het hoofd ken inmiddels. Het parcours was erg droog, maar dat zal inmiddels wel veranderd zijn.


Groeten Tim
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

De route van Waalre is mijn thuishaven :) Vooral door de totale afstand en verschillende ondergronden is hij echt fantastisch.

De 2 routes aan de kant van de weg bij Mie Pils (Aalsterhutroute en Oude Spoorbaanroute) zijn echter zeer onderhevig aan vernieling. op vrijwel alle bordjes is nu het mtb-teken geschilderd, maar nu trekken ze de complete palen uit de grond...

Er wordt inderdaad ook veel met de motor gereden, dit is gevaarlijk voor de MTB-ers, maar ook jammer want de ondergrond heeft op deze manier wel erg veel te verduren. Vanuit het perspectief van de motorcrossers begrijp ik vanzelfsprekend de lol ervan...

Probeer ook eens de route van Mierlo (tegenover het oorlogsmonument tussen Geldrop en Mierlo) Deze is welliswaar maar 18 kilometer, maar wel erg leuk!
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

hebben meer forum leden na de storm deze lussen nog gereden? (het was namelijk erg druk vanochtend ;-) )

vanmorgen de 4 lusjes gereden. Vooral aan de kant van de hut is het extreem bezaaid met omgevallen bomen.

het is een leuke uitdaging om zolang mogelijk op je fiets te blijven zitten in de omleidinkjes die je vervolgens moet nemen, maar de snelheid kun je op die punten jammer genoeg niet opvoeren.

ik hoop dat het snel wordt opgeruimd, maar gezien de situatie gaat dit dagen duren..
Gaat het nu weer over het fietsen?
cearabc
All rounder
All rounder
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 4 april 2004, 22:17
Mijn mountainbike: Cube LTD CC (custom build)
Contacteer:

Beste QriZ,

Aangezien het ook mijn thuishaven is :-D
ben ik maar even gaan kijken gisteren na 2 weken ziek te zijn en vooral de lus bij de hut van mie pils is het 1 grote puinhoop! :(

kun je dit ergens melden? gemeente of iets dergelijks? want het was juist zoo relaxed om daar door heen te vliegen :-D

op welke dagen train je trouwens? mischien kom ik je nog wel eens tegen!
Waarom Mountainbiken? omdat vies worden gewoon zo ontzettend leuk is!
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

cearabc schreef:Beste QriZ,

Aangezien het ook mijn thuishaven is :-D
ben ik maar even gaan kijken gisteren na 2 weken ziek te zijn en vooral de lus bij de hut van mie pils is het 1 grote puinhoop! :(

kun je dit ergens melden? gemeente of iets dergelijks? want het was juist zoo relaxed om daar door heen te vliegen :-D

op welke dagen train je trouwens? mischien kom ik je nog wel eens tegen!
op www.atbroutes.nl heeft iemand gereageerd die over het onderhoud gaat. Gezien het aan de kant van 'de hut' erg extreem is hebben ze er waarschijnlijk zwaarder materieel voor nodig. aan de overzijde (schuttersbosch/heeze) is het al vrij ver opgeruimd.

ik PB je wel ff, kunnen we een keer samen biken!
Gaat het nu weer over het fietsen?
cearabc
All rounder
All rounder
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 4 april 2004, 22:17
Mijn mountainbike: Cube LTD CC (custom build)
Contacteer:

QriZ schreef:
cearabc schreef:Beste QriZ,

Aangezien het ook mijn thuishaven is :-D
ben ik maar even gaan kijken gisteren na 2 weken ziek te zijn en vooral de lus bij de hut van mie pils is het 1 grote puinhoop! :(

kun je dit ergens melden? gemeente of iets dergelijks? want het was juist zoo relaxed om daar door heen te vliegen :-D

op welke dagen train je trouwens? mischien kom ik je nog wel eens tegen!
op www.atbroutes.nl heeft iemand gereageerd die over het onderhoud gaat. Gezien het aan de kant van 'de hut' erg extreem is hebben ze er waarschijnlijk zwaarder materieel voor nodig. aan de overzijde (schuttersbosch/heeze) is het al vrij ver opgeruimd.

ik PB je wel ff, kunnen we een keer samen biken!
okeeej, top man doen we een keer!
ik zal er ook eventjes een berichtje achterlaten.. want ik hoop echt dat het snel opgelost is!
Waarom Mountainbiken? omdat vies worden gewoon zo ontzettend leuk is!
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

voor de geinteresseerden;

het is nog steeds hopeloos gesteld met de route.
Afbeelding

ik hoop dat het snel opgelost wordt. Ik ga even een beheerder proberen te contacteren dat hij even kan melden wanneer de route weer 'rijklaar' is.

Tot die tijd wijk ik uit naar Oirschot; singetrack-mekka ;)
Gaat het nu weer over het fietsen?
GF biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 456
Lid geworden op: wo 2 maart 2005, 23:06
Mijn mountainbike: specialized stumpjumper+ Kuota kuraro asfaltjanettenbike

Iemand al enig idee of er terug te rijden valt hier??? :roll: Zou Zondag willen gaan :tong
mountainbike is like motocross for me, the only thing i miss is the fucking .......... Engine
RoelC
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 815
Lid geworden op: do 22 april 2004, 22:21
Mijn mountainbike: SC Tallboy / SC Nomad

Afgelopen maandag de complete ronde gereden. Alles is opgeruimd. Je komt alleen nog een stuk of 2/3 boomstammetjes tegen die ze volgens mij expres hebben laten liggen. Have fun!
GF biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 456
Lid geworden op: wo 2 maart 2005, 23:06
Mijn mountainbike: specialized stumpjumper+ Kuota kuraro asfaltjanettenbike

RoelC schreef:Afgelopen maandag de complete ronde gereden. Alles is opgeruimd. Je komt alleen nog een stuk of 2/3 boomstammetjes tegen die ze volgens mij expres hebben laten liggen. Have fun!

Ok Thx :-q ga zondag eens ne keer kijken sé :-D
mountainbike is like motocross for me, the only thing i miss is the fucking .......... Engine
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

ik ben vanochtend ff geweest; inderdaad alles erg goed opgeruimd en ook de ondergrond is weer lekker snel.

met aanlooproutes toch mooi voor 60 km op de teller op de mooie zonnige ochtend ;)
Gaat het nu weer over het fietsen?
GF biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 456
Lid geworden op: wo 2 maart 2005, 23:06
Mijn mountainbike: specialized stumpjumper+ Kuota kuraro asfaltjanettenbike

Net terug van een rondje Waalre, het lag er zeer goed berijdbaar bij, enkel de vandalen hebben de bewegwijzering redelijk beschadigd op sommige stukken :evil: Echter nergens serieus mis gereden. Bij Mie pils ff een trappistje getankt en dan de laatste km gereden. Uiteindelijk hadden we 39km op de teller, en hebben we ons kostelijk geamuseerd op de talrijke singletracks. :wink:
mountainbike is like motocross for me, the only thing i miss is the fucking .......... Engine
jurgen
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 26 november 2003, 20:54
Mijn mountainbike: Cannondale Terra / Scalpel / 29er

Wil deze route aankomende zondag voor het eerst gaan fietsen. Kan ik ondanks alle afwezige routebordjes de weg goed vinden?
Plaats reactie