Waalre

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
dutchy marc
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 20 november 2012, 18:49

Gisteren alle 3 de lussen pogen te doen. Het is nl. al enkele dagen droog. De 2 routes aan de kant van de weg bij Mie Pils (Aalsterhutroute en Oude Spoorbaanroute) waren ronduit prima te doen. Met de modder viel het super mee. De pijltjes waren er overal.

Edoch de oostelijke route is op sommige plekken een drama qua modder (wederom). Daarom op een bepaald moment besloten wéér van de route af te wijken voor drogere paden, want ik mag dan wel van veel facetten van ATBen houden, diepe mud rijden (of erom heen wandelen door de struiken erlangs) poog ik dan tot een minimum te beperken.

Jammer eigenlijk want ik weet uit ervaring dat deze modderige stukken (enkel een paar procent van de route) nagenoeg het hele jaar er zo bij liggen. Een alternatief hiervoor zou deze route nog aantrekkelijker maken ...
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Dan was je net een dag te laat want ik heb dinsdagochtend alle 4 de routes gereden en het lag er super "bevroren" bij. Af en toe wat modder aan de broek als ik toch probeerde over stukjes ijs te fietsen met m'n 90kg :D maar verder was het droog.
amateurke
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 16 september 2012, 22:42
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL29 7.9
Contacteer:

Vandaag alle routes gereden. Erg leuke routes. Totaal anders dan de routes in Zuid Limburg die ik doorgaans berijdt maar een absolute topper. Weinig hoogtemeters maar veel technische stukken. Veel bos, stukken ongerepte heide, nauwelijks asfalt, mooie vennen; kortom ik heb genoten. Chapeau voor de routebouwers! Ik vond de routes prima berijdbaar op enkele modderige stroken van een meter of tien lang na (meestal kun je gewoon erlangs fietsen en soms idd lopen). Aanrader!
Gebruikersavatar
Darkdestiny
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: di 6 november 2012, 22:26
Mijn mountainbike: Scott Scale 29"

Ik vind Waalre een top route om te rijden. Mooie technische stukken met veel bochten afgewisseld met lange rechte stukken waar je vol kunt gaan.

De eerste mooie dag van dit winterse jaar en het bos was gelijk helemaal vol. Helaas wat minder mooie zaken, zoals een rugby vereniging die een mtb toertocht had georganiseerd TEGEN DE RICHTING VAN DE ROUTE IN! Kom je ineens een hele groep tegenliggers tegen die tot overmaat van ramp ook hun armen uitsteken.

Op sommige stukken was het file rijden, omdat je een beginner voor je hebt. Blijf dan achteraan gewoon rustig en loop niet te vloeken en te tieren. Inhalen is op een technisch stuk gewoon geen optie. Ooit ben je ook eens begonnen.

P.S. Ik reed toen in het midden.
Obey the principles without being bound by them. - Bruce Lee -
Loet
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 30 augustus 2012, 22:57
Mijn mountainbike: Stevens

Hoi Darkdestiny, helemaal mee eens Waalre is een toproute, ik fiets er vaak (woon er dichtbij).
Ik ben een half jaar bezig met mountainbiken een beginner dus, maar ik heb eigenlijk geen hinder van de snellere fietsers. Meestal als ik ze aan hoor komen stop ik even of maal plaats als dat mogelijk is.

Was gisteren nog op de route en heb er van genoten met dit prachtige weer.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Vandaag alle lussen gereden, en gezien de oudheid van de info hier maar een update: nog steeds hetzelfde. Gestart bij Stations Koffiehuis aan de Oude Spoorbaanroute. Daar staat een overzichtskaart van de route en het viel me op dat deze anders was dan de gps track op mtbroutes.nl. Ik heb gewoon de pijlen gevolgd en dus het lusje bij het Gat van Waalre gemist (had ik nou maar eerst hier gelezen). De Groote Heideroute is zoals eerder gezegd minder dan de rest, maar de Heezervenroute is wel leuk dus je ontkomt er niet aan :D. De Groote Heideroute is her en der erg nat en er zit nauwelijks single-track in. Maar voor de rest voor het overgrote deel een mooie route!
Loet
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 30 augustus 2012, 22:57
Mijn mountainbike: Stevens

Weet iemand of er een nieuwe route is uitgezet in Waalre.
Er staan oranje markeringen op bomen en deze lijken een afwijkende route aan te geven?
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Loet schreef:Weet iemand of er een nieuwe route is uitgezet in Waalre.
Er staan oranje markeringen op bomen en deze lijken een afwijkende route aan te geven?
Of ze gaan die bomen kappen ???
it ain't what you do it's the way that you do it
Loet
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 30 augustus 2012, 22:57
Mijn mountainbike: Stevens

Dat vraag ik me dus af.
GertjanDB
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 23 februari 2014, 18:45
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3

Waar heb je de markeringen gezien? Er komt een nieuw breed fietspad aangelegd tussen Valkenswaard en Einhoven over het traject van de oude spoorbaan ("Bels Lijntje"). Een deel van de oude spoorbaan route (whats in a name), nu ruiterspad, loopt over dit stuk.
Loet
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 30 augustus 2012, 22:57
Mijn mountainbike: Stevens

In het oude spoorbaan gedeelte volgen ze de bestaande route uiteindelijk splitst het af en loopt hij oa achter sportpark den Dries.
Komend weekend ga ik de markeringen verder volgen, het zijn oranje tekens op de bomen.
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Die pijlen staan er volgens mij al jaren. Vroeger was er daar nog ``de witte pijlen route''. Op een duur zijn daar ook oranje pijlen bij gekomen, maar nu praat ik al over 15 jaar geleden ofzo.
justbartm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: za 24 november 2012, 17:01
Mijn mountainbike: Cube Attention SL 2019

Afgelopen zaterdag de Aalsterhutroute en de grote heideroute gefietst, het lag er weer schitterend bij.
ga toch fietsen
Rwin1973
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 30 juni 2014, 07:48
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9

Vandaag alle lussen gereden van de Aalsterhut-, Oude Spoorbaan-, GroteHeide- en HeerzerVenRoute... Heerlijke dag met aangenaam temperatuurtje en natuurlijk een kleine tussenstop bij Mie Pils. Redelijk wat bikers ook gezien (voorbij gereden en mij voorbij gereden...:-))
NU: Canyon Nerve AL 29 9.9 (2014)

Toen: Trek 4900 Disc 26 (2013)
Daarvoor: Trek 6500 Alpha 26 (2008)
Gebruikersavatar
Tacoos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish Elite

Wij zijn van plan met een clubje van een persoon of 10 de route van Waalre te gaan rijden over 2 of 3 weken.
Niet iedereen is even ervaren en/of fanatiek.
Nu lees ik van alles over tot aan de assen door de plassen/modder :-{
Wat is de voorspelling voor de staat eind september en hoe ligt t er nu bij? :winkie:
Plaats reactie