Waalre

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Bergbike schreef:Bij veel topics van officiele routes is het best stil. De niet stille zijn de uitzondering, maar toch zie je die topics het meeste natuurlijk
Daar zit wat in, er zijn natuurlijk veel meer routes dan topics.
Kennelijk kom ik alleen op de niet stille.
Maar dank voor je reactie! Ik ga volgende week zondag :)
ErikJan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: do 20 maart 2014, 17:19

Afgelopen weken heb ik regelmatig de routes rond Aalst en Waalre gedaan, en de route ligt er nu vrij goed bij.
Uiteraard is de ondergrond zo aan het einde van de droge zomer wat losser, maar dat scheelt weer modder wegpoetsen.
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Zo, gister dit rondje gedaan. Was erg leuk!
Route lag er prima bij, nergens te droog en nauwelijks plassen!
Heb in totaal 45 km gefietst, geloof dat ik vrijwel alles wel gezien heb.
Voor mij als Rotterdammer was over de heide fietsen wel het meest speciaal.
Zou deze omgeving graag in mijn achtertuin hebben liggen ;)
Isdatzo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: di 18 augustus 2009, 16:08
Contacteer:

Iemand een idee hoe de boel er nu bijligt? En dan voornamelijk het stuk ten oosten van de A2.
WimL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 20 januari 2017, 10:17
Mijn mountainbike: Custom Painted Gary Fisher 26", CUBE Acces 29"

Als nieuwkomer in de regio afgelopen week de route van Waalre gereden, koud en droog dus goed te doen. Lezende in dit topic ben ik wel nieuwsgierig waarom het lusje langs het gat van Waalre verdwenen is. Heeft dit met toestemming o.i.d. te maken?

Overigens op mijn Openfietsmap staat deze lus nog wel als onderdeel van de atb route.
Gebruikersavatar
thja14
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: di 17 juni 2014, 11:55
Mijn mountainbike: Idworx SM met starre voorvork.

Weet even niet wat het gat van Waalre is, maar is dit niet het stukje dat verdwenen is door de aanleg van het fietspad van de high-tech campus naar Valkenswaard. Overigens vond ik het stuk ten Oosten van de A2 dus richting Geldrop vorige week zwaar k.. om te rijden diepe plassen gevuld met bevroren water en diep bevroren sporen vooral het "laatste stuk van de route net voor je aansluit op het stuk bij de hut van Mei Pils (dus vanaf het brede asfalt pad richting A2 en Waalre), vond ik er erg beroerd bij liggen en niet leuk om te rijden.
WimL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 20 januari 2017, 10:17
Mijn mountainbike: Custom Painted Gary Fisher 26", CUBE Acces 29"

thja14 schreef:Weet even niet wat het gat van Waalre is, maar is dit niet het stukje dat verdwenen is door de aanleg van het fietspad van de high-tech campus naar Valkenswaard.
Gat van Waalre is een zandafgraving/kuil, als je op het fietspad voor het viaduct onder de snelweg bij de High Tech Campus, links af de Dick van Toorlaan inslaat, rij je na de 2e bocht naar links rechtdoor met aan je rechterkant eerst een huis met tennisbaan in het bos, daar ging de oude route rechtsaf naar het gat van Waalre om dan met een lus terug aan te sluiten op de route (waar je nu na het betreffende fietspad gevolgd te hebben weer linksaf het terrein in duikt.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Vandaag voor het eerst geweest, leuke route al zij het wat vlak. Een beetje klungelen en zoeken omdat de garmin van m`n maat was gecrashed maar dat mocht de pret niet drukken. Gestart bij de Hut van Mie en daar achter de rode pijltjes aan. Na terugkomst de A2 overgestoken en daar het grote rondje (Grote heideroute) gedaan. Die route was behoorlijk nat en blubberig. Uiteindelijk een deja vu en ja, we waren idd het rondje voor de 2e keer begonnen.

Onderweg nog leuk stuivertje wisselen met een symphatiek (club)groepje van dames en heren. Zo zie je ze niet vaak :-q
bohaco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: di 8 januari 2013, 15:18
Mijn mountainbike: Specialized camber comp

Heb Waalre afgelopen vrijdag gedaan, start bij het gat van waalre, lus 1 en 2 gereden!
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Ik overweeg om morgen deze route(s) te gaan rijden.
Nou heeft het bij ons in Uden gisteravond en vannacht best wat geregend. Ben dus benieuwd hoe het weer in Waalre was en hoe de routes er nu bij liggen na die regen?
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
bohaco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: di 8 januari 2013, 15:18
Mijn mountainbike: Specialized camber comp

in mijn beleving zal waalre redelijk droog zijn! ik heb 2 keuzes aan route hier en dat is waalre of vessem maar als het geregent heeft neem ik altijd waalre omdat mijn ervaring is dat die droger is dan vessem.

Of je iets met mijn antwoord kan is vraag 2.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Vorige week had het ook geregend en vond ik Waalre (groote heideroute) toch wel behoorlijk nat/blubberig en konden we niet heel hard. Persoonlijk vind ik een beetje blubber wel leuk op z`n tijd :)
bohaco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: di 8 januari 2013, 15:18
Mijn mountainbike: Specialized camber comp

TenZNL schreef:Vorige week had het ook geregend en vond ik Waalre (groote heideroute) toch wel behoorlijk nat/blubberig en konden we niet heel hard. Persoonlijk vind ik een beetje blubber wel leuk op z`n tijd :)

heide kom ik eigenlijk nooit, meestal lus 1 en 2
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Lus 1 en 2 zegt me zo niets. Wij zijn begonnen bij de Hut van Mie en eerst de lus rechts gedaan (en wss de afslag halverwege gemist voor dat stukje over de N62) en daarna links de Groote Heide route. Die laatste vond ik zelf eigenlijk het leukst.
bohaco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: di 8 januari 2013, 15:18
Mijn mountainbike: Specialized camber comp

TenZNL schreef:Lus 1 en 2 zegt me zo niets. Wij zijn begonnen bij de Hut van Mie en eerst de lus rechts gedaan (en wss de afslag halverwege gemist voor dat stukje over de N62) en daarna links de Groote Heide route. Die laatste vond ik zelf eigenlijk het leukst.

Wij starten bij het gat van Waalre, steken dan de Eindhovense weg over om lus 2 te doen en bij de hut van mie pils gaan we terug het bos in i.p.v. het viaduct over om weer terug bij het beginpunt van onze start te komen.

Op mtb routes heten ze lus a, Oude spoorbaanroute 13km en lus b, Aalsterhutroute 9.5km, uit en thuis een totaal van 33km.
Plaats reactie