Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Dat is dan heel erg mooi, :tong dan ga ik me even van de week weer eens lekker uitleven.
Aangezien de duchenne café daar wordt gehouden. A.s zaterdag ga ik er even van genieten :lol:

Kan ik toch weer lekker vermoeid naar huis toch? :bier:
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Het lag er zeker mooi bij vandaag. Op de zwarte blink werden we nog even heel hard ingehaald door zo'n electrische mtb. Ik heb toch wat mixed feelings bij die dingen..
Eat, sleep, ride, repeat
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Een elektrische mtb, meen je niet??? En hoe oud was de man/vrouw die erop zat???
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
rsvfrank
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 15:52
Mijn mountainbike: trek top fuel ex8

Gemotoriseerde voertuigen zijn toch verboden in het bos ? ....
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Heb ik ookal zien rijden daar door de duinen. Gewoon als een brommer, jezus wat ging dat hard!
Who needs roads when there's dirt
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

lijkt me wel gaaf om een keer te proberen als het echt zo hard gaat, een soort van legale cross motor!
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
SBTElite
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: zo 2 augustus 2009, 17:49

Electrische voertuigen zijn verboden in het bos ja, als je vanuit Bergen aan zee het fietspad richting Schoorl neemt kom bij de ingang van het bos een bord tegen waarop dat staat.
Maarja... je moet wel eens een oogje toeknijpen vind ik, die oude vandagen die niet meer de puf hebben om op een normale fiets te fietsen kan je niet verbieden om in het duin te komen genieten van de natuur alleen omdat ze electrisch rijden...
Terro
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 18 februari 2009, 00:24
Contacteer:

SBTElite schreef:Electrische voertuigen zijn verboden in het bos ja, als je vanuit Bergen aan zee het fietspad richting Schoorl neemt kom bij de ingang van het bos een bord tegen waarop dat staat.
Maarja... je moet wel eens een oogje toeknijpen vind ik, die oude vandagen die niet meer de puf hebben om op een normale fiets te fietsen kan je niet verbieden om in het duin te komen genieten van de natuur alleen omdat ze electrisch rijden...
Elektrische voertuigen zijn verboden in het bos....Maar elektrische fietsen niet...
Fietsen met een klein verbrandings motortje (zoals de oude sparta met) die zijn wel verboden in het SBB
Can I Play With Madness
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Ik kan me helemaal voorstellen dat het voor oudere of minder mobiele mensen een uitkomst is, om op die manier ook te kunnen (blijven) mountainbiken. Daarbij geeft het geen herrie of uitstoot, dus echt last heb je er niet van. Mij persoonlijk spreekt het niet aan, de inspanning is voor mij toch een deel van de charme van het mountainbiken.

Dit was trouwens geen heel oud iemand, jaartje of 35-40 denk ik. Ik weet dat er iemand in Noord-Holland die dingen importeert en er ook een keer een wedstrijd in Spaarnwoude mee heeft gereden, wellicht was het die persoon.
Eat, sleep, ride, repeat
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Je kan er wel goed je techniek op hoge snelheid mee trainen in Nederland bij het gebrek aan lange afdalingen,
stel je voor dat je met 50km gemiddelde over de route vliegt, dan moet je best goed kunnen sturen.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Met 50 km/h over een druk mountainbike parcours lijkt me geen geweldig idee... Zeker niet in het kader van de huidige maatschappelijke discussie over mountainbiken, overlast en onverantwoord gedrag.
Eat, sleep, ride, repeat
horzel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 3 mei 2008, 10:22
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper 2012 fsr expert carbon EVO 26 Specialized Stumpjumper 2014 comp carbon 29

Is dat ding dan elektrisch ondersteund, of helemaal elektrisch?
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

dat ding kan geen 50km/h.
Walliebal
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: zo 2 augustus 2009, 11:36
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp Carbon 29-2012

Volgens mij hebben die eBikes zoals die van Haibike trapondersteuning en stopt die ondersteuning boven een bepaalde snelheid (boven de 25 km/h?). Dus als je met zo'n ding de 50km/h wilt halen zul je als een malle de Zwarte Blink af moeten racen. Dat lijkt me met ruim 20 kilo onder je kont toch niet echt fijn. Vraag me ook af hoe je met zo'n gewicht door de korte, krappe bochtjes gaat. Maar voor diegenen die, door wat voor reden dan ook, fysiek niet (meer) in staat zijn een rondje Schoorl te rijden lijkt het me een uitkomst.
Barra
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: wo 15 oktober 2008, 00:00
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9, Giovanni Beach 29er

Met bepaalde hartproblemen wordt het ontraden met je hartslag boven de 140 te komen. Dan is elektrische ondersteuning dus een uitkomst. Beter zo mtb'en dan niet mtb'en.
Wie fietst, die leeft
Plaats reactie