Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Zijn alle omleidingen er weer uit inmiddels. Ben eind vorig jaar geweest en moet zeggen dat ik Schoorl zonder wortelklim en zigzag-afdaling toch wel een stukje minder leuk vind. :-?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Zie mijn post van 19 januari. Inmiddels is het afgelopen zondag ook al weer redelijk ingereden, dus gaan met die banaan! Morgen dopen wij het wel om in mountainbiken in de sneeuw.
◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Het is een racebaan nu.
Ik vond de verandering wel meevalleen bij het gekapte deel. Het is wat kaler maar de loop van het oude parcours is nagenoeg niet veranderd. Stiekem had ik op iets meer verandering gehoopt in de zin van jumps of drops ontstaan door de machines. Wellicht komt dat nog vanzelf door nieuwe slijtage nav de kap.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Tijgerhaai schreef: ma 21 januari 2019, 14:01 Zie mijn post van 19 januari. Inmiddels is het afgelopen zondag ook al weer redelijk ingereden, dus gaan met die banaan! Morgen dopen wij het wel om in mountainbiken in de sneeuw.
Oeps! Daar stond het antwoord op mijn vraag inderdaad vrij letterlijk.. :oops:
Mogelijk zondag maar eens die kant op, beetje afhankelijk van het weer en van mijn agenda.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

chrisscross schreef: ma 21 januari 2019, 14:04 Het is een racebaan nu.
Ik vond de verandering wel meevalleen bij het gekapte deel. Het is wat kaler maar de loop van het oude parcours is nagenoeg niet veranderd. Stiekem had ik op iets meer verandering gehoopt in de zin van jumps of drops ontstaan door de machines. Wellicht komt dat nog vanzelf door nieuwe slijtage nav de kap.
Zigzagafdaling goed kijken, er zitten een paar nieuwe jumpjes in, oa bij het voetpad/dikke boom, de dikke boom is weg maar het voetpad ligt hoger. Daarmee is het voetpad een beetje een tafel geworden. Je kunt erover heen springen. Er komt nog wel meer tevoorschijn naarmate het aantal wielen dat erover gerold is toeneemt. Voorlopig ziet het er goed uit, alhoewel de vorst in de bodem een vertekenend beeld zou kunnen geven.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1322
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Afdaling Koninginneduin(zigzagafdaling) vanmiddag gereden en toch wel 4 keer airtime kunnen maken, wel raar dat je die ankerbomen toch wel mist die op de route stonden, mis toch wat referentie.

Benieuwd wat het vandezomer doet nu de zon meer vrij spel krijgt.

dussssss©
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Ik herkende na de drop omlaag na het snelle stuk (of de sprong in het midden) na een meter of 50 echt niets meer, tot ik bij het voetpad was. Blijkbaar ben ik een bomenvriend :winkie:
meridaboy
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 9 augustus 2009, 17:32

Is het nu dermate snel dat er records mogelijk zijn of moeten we nog even wachten door de ontbossing van de laatste tijd?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

meridaboy schreef: do 24 januari 2019, 09:24 Is het nu dermate snel dat er records mogelijk zijn of moeten we nog even wachten door de ontbossing van de laatste tijd?
records zitten vnl in je benen, persoonlijk reed ik vroeger veel harder in voor en najaar dan als het bokkoud en bevroren was.

Route ligt er verder heel snel bij, parcours record ligt op iets onder het half uur .... succes! :bier: :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
meridaboy
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 9 augustus 2009, 17:32

yo-eddy schreef: do 24 januari 2019, 10:06
meridaboy schreef: do 24 januari 2019, 09:24 Is het nu dermate snel dat er records mogelijk zijn of moeten we nog even wachten door de ontbossing van de laatste tijd?
records zitten vnl in je benen, persoonlijk reed ik vroeger veel harder in voor en najaar dan als het bokkoud en bevroren was.

Route ligt er verder heel snel bij, parcours record ligt op iets onder het half uur .... succes! :bier: :bier:
:lol: :lol:
Nico777
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 23 april 2016, 20:14

Ik zat te denken aan 27 minuten , over het eerste gedeelte tot de Kneteman klim. Ik doe er 50 min. over, en wordt niet veel ingehaald , dus ik denk dat dit een redelijke norm is. Ga lekker genieten.
yougo1983
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 28 december 2009, 12:20

Nico777 schreef: vr 25 januari 2019, 22:01 Ik zat te denken aan 27 minuten , over het eerste gedeelte tot de Kneteman klim. Ik doe er 50 min. over, en wordt niet veel ingehaald , dus ik denk dat dit een redelijke norm is. Ga lekker genieten.
Genieten is het uitgangspunt. Ik word wel regelmatig ingehaald als ik voor een rondje van 45 minuten ga. Dus het zal wel aan de dag en tijdstip liggen dat je gaat. Maar volgens mij maakt het niet zoveel uit of je snel of langzaam gaat dus. Als je maar geniet toch dus als 1 uur en 50 minuten je norm is gewoon lekker doen.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Het viel me vandaag op dat ik vooral ingehaald werd door mensen op strandfietsen. Dat is niet echt een goed signaal over de technische uitdaging die Schoorl biedt. Het begint een beetje op een boswielrenbaan te lijken.

Met wind mee over de schapenhekjes was wel goed voor de totaaltijd (48 min inclusief een stop om regenjasje uit te doen). Meestal heb ik daar wind tegen.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Oli4k schreef: zo 27 januari 2019, 22:45 Het viel me vandaag op dat ik vooral ingehaald werd door mensen op strandfietsen. Dat is niet echt een goed signaal over de technische uitdaging die Schoorl biedt. Het begint een beetje op een boswielrenbaan te lijken.

Met wind mee over de schapenhekjes was wel goed voor de totaaltijd (48 min inclusief een stop om regenjasje uit te doen). Meestal heb ik daar wind tegen.
Type fiets zegt natuurlijks niks over de skills van zijn berijder ;)
Buiten dat denk ik dat Schoorl nog steeds veel technische stukjes heeft, maar over het hele rondje gezien win je de meeste tijd op de "ik kan heel hard trappen" stukken.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Oli4k schreef: zo 27 januari 2019, 22:45 Het viel me vandaag op dat ik vooral ingehaald werd door mensen op strandfietsen. Dat is niet echt een goed signaal over de technische uitdaging die Schoorl biedt. Het begint een beetje op een boswielrenbaan te lijken.

Met wind mee over de schapenhekjes was wel goed voor de totaaltijd (48 min inclusief een stop om regenjasje uit te doen). Meestal heb ik daar wind tegen.
Ten dele waar natuurlijk, die strandmannen gaan stapvoets de nok af, stapvoets de zigzag af, easy/diff denken ze er niet over om de 60cm drop te springen, de kneet sprong blijven de wieltjes angstig laag, en de kneet "drop" -die je gewoon kunt rijden als je niet durft- slaan ze ook wel over. Voor de rest rijden ze snoeihard. Ik heb ook een setje strandbanden voor in mijn enduro, en dan doe ik al het bovenstaande wel. Dat is wel spannend want je hebt gewoon in noodgevallen (en gewoon ook) nul komma nul grip, en extreem weinig rolweerstand.
Plaats reactie