Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef: za 28 december 2019, 18:54 Kerstvakantie dus lijkt me idd door hordes camping fietsers te komen ;)

Maar als ik de berichten mag geloven is er vandaag groot onderhoud op het parcours gepleegd.
als ik mijn stramme spieren mag geloven ook :winkie:

..... resultaat van ons groepje deze morgen ....

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jaja, jarenlang de UHR afkraken en nu het gewoon kopiëren... :roll: :bier:



Ziet er goed uit, misschien toch maar weer eens proberen :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: za 28 december 2019, 19:38 Jaja, jarenlang de UHR afkraken en nu het gewoon kopiëren... :roll: :bier:


Ziet er goed uit, misschien toch maar weer eens proberen :-q
funride schreef: ma 23 december 2019, 20:30 Eindelijk weer eens Schoorl gereden, laatste keer was vorige winter.
Ligt er echt super goed bij, twee dagen geleden nog door de modder ploeteren op de Veluwe maar Schoorl is geen plasje te vinden.
Is toch altijd weer even wennen als je hier niet vaak rijd, is toch net iets lastiger dan andere vaste routes in Nederland.
Op mijn xc hardtail merk ik nooit zo erg de beperkingen van mijn fiets op bv UHR. Hier wel! Met name stukje onderin de kuil is het hard werken om heel beneden te komen.
Speciaal voor Funride :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Wacht maar tot het ingereden is. Snelheden off the scale. Nu redelijk strak, maar dat is zo weer ruig. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vlogen er teveel mensen uit de bocht daar? :winkie:
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Rayb81 schreef: za 28 december 2019, 21:02 Vlogen er teveel mensen uit de bocht daar? :winkie:
Vast, en verloren daardoor snelheid om de kuil uit te fietsen... :winkie: Altijd over verbaasd.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik heb het al eens eerder gezegd, er staat tegenwoordig een bankje. Neem morgen je borrelnootjes mee en ga eens zitten kijken. Beter dan Netflix. :D
◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Tijgerhaai schreef: za 28 december 2019, 21:37 Ik heb het al eens eerder gezegd, er staat tegenwoordig een bankje. Neem morgen je borrelnootjes mee en ga eens zitten kijken. Beter dan Netflix. :D
Ik zat daar laatst een minuut of 15 ja en heb me kostelijk vermaakt. 2 valpartijen op de wortels gezien in 15 minuten tijd. Al neemt 3/4e het Halfordspaadje die je al vanaf bovenaan de Nok aan hoort komen remmen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik neem de laatste tijd ook bijna de kuil niet meer. Iets met risicomanagement :P

Vind het steile stukje ook altijd zo donker om het goed in te schatten.
Soms ligt er nogal een gat achter.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Je kan ‘m weer helemaal rollen. Maar de wortels zal je zelf moeten trappen.

Voor de mindere goden die met strakke billetjes naar beneden remmen neem de groene lijn. (Rechts dus)
◼︎ Go round the outside.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Lars TB schreef: za 28 december 2019, 19:38 Jaja, jarenlang de UHR afkraken en nu het gewoon kopiëren... :roll: :bier:



Ziet er goed uit, misschien toch maar weer eens proberen :-q
Hier is het noodzaak 😉 is ook de enige echte kombocht in de hele route.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Tijgerhaai schreef: za 28 december 2019, 21:37 Ik heb het al eens eerder gezegd, er staat tegenwoordig een bankje. Neem morgen je borrelnootjes mee en ga eens zitten kijken. Beter dan Netflix. :D
Niet alleen daar, ik heb vanmiddag tijdens onderhoud minstens een handvol mensen de grond zien knuffelen op minder spannende plaatsen.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ja, de vrienden van de Schoorlse duinen kunnen nog wel een paar bankjes maken. :winkie:

Verbaas u niet, verwonder u slechts. Er komt van alles langs. De meeste lijken de hele tijd te kijken of hun voorwiel wel draait. Vandaag ook een gast die 50 cm voor het afzet lint door heeft k*t ik moet naar recht. Of ze donderen bijna achter op de Gator. Zien opeens een drop voor zich, knijpen in de remmen, willen afstappen, en rollen dan toch door met één been los... :~ Dat soort dingen. Neem maar een XL zak borrelnootjes mee, en wellicht een blikje met wat vocht. :bier:
◼︎ Go round the outside.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ja, de onvoorstelbare hoeveelheid klunzen op de routes is echt een Nederlands fenomeen, iedereen die op een fiets kan rijden denkt ook gelijk een MTB route te kunnen rijden. Vandaag weer getuige van kunnen zijn ........ iedere keer lijkt het wel erger te worden, ik weet dat het een gegeven is maar telkens weten ze me weer te verbazen. Het lint de kuil in was nog geen 5 minuten weg of de eerste ligt al op z'n bakkes ...... Het lijkt ze ook niet te boeien, ze lopen/strompelen/fietsen allemaal door, géén één die om advies vraagt of ook maar de indruk wekt iets te willen leren.

Conclusie, de routes moeten nog veel lastiger, net zo lang tot het in die koppies doordringt dat je ook aan skills moet werken en anders gewoon lekker op het fietspad blijven. :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Heerlijk die kombocht! Ben benieuwd met hoeveel snelheid je daar in kan en hopelijk wordt ie niet binnen een week kapot geremd....
Laatst gewijzigd door mugged op zo 29 december 2019, 00:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie