Schoorl inside out!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Ironhorse Erik
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: 2020 Sworks Enduro - 2019 Sworks Stumpjumper ST 29" - 2017 Sworks Enduro 29" - 2018 Sworks Epic

ma 30 december 2019, 22:36

Het verleggen van de bocht was een lang gekoesterde wens, blij dat het gelukt is.
Die drop heeft er altijd al gezeten, nou ja het was meer een gat, wat je op snelheid dus niet aanraakte.
De drop is gewoon het gat gefixeerd. Gang is alles, links aanhouden en je drift/skuuuuurt zo die KOMbocht door :winkie: prachtig te zien dat de mensen die kunnen sturen gewoon weer omhoog liepen om em nog een keer te broap'n.
Dan weet je dat je goed zit.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

ma 30 december 2019, 23:06

Nu de rest van het parcours nog :-q
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker

di 31 december 2019, 09:07

Tja die drop.... ik had zelf geen problemen met de oude afdaling en heb de nieuwe afdaling/drop nog niet genomen.

Het klinkt een beetje triest maar wellicht moet je er toch eens serieus bij nadenken of een dergelijke drop wel geschikt is op het parcours van Schoorl. Ik weet dat het hier vloeken in de kerk is....
Feit is dat deze drop behoorlijk wat onderhoud zal blijven vergen door verkeerde remtechnieken. Dat is een gegeven wat je niet zal veranderen. Daarbij komt dat er, zoals ik het hoor, behoorlijk wat extra valpartijen zullen ontstaan. (mogelijk met ernstig letsel) Zeker wanneer hij al na paar dagen is kapot gereden. Natuurlijk is het je eigen keuze om deze route te rijden maar toch.... De berichten die we hier plaatsen over het niveau van de gemiddelde MTBer zegt genoeg.

Ik ben voorstander van de drop, maar pleit voor een chickenrun naast de drop. Zo voorkom je een hoop ellende/ambulance ritjes en zal de drop minder snel kapot gereden worden en dus minder onderhoud vragen.

Ik heb dit op de Slik van GMA ook zo gemaakt en je ziet dat een groot deel toch gewoon het paadje naast de drop neemt.
baron062
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: 101mk1/601mk2/29+ Pinion into the making

di 31 december 2019, 09:13

Nog een chickenrun?
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker

di 31 december 2019, 09:28

Voor de mensen die hem onderschatten is er op het moment van afdalen geen weg terug meer...
zuurbiertje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Specialized epic comp carbon 2018, Specialized beachchisel expert 2018

di 31 december 2019, 09:45

Nog een chicken run? Je hebt al de keuze groen of rood, 9 van de 10 die ik daar zie nemen sowieso de makkelijke weg dus een beetje uitdaging is niks mis mee!
baron062
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: 101mk1/601mk2/29+ Pinion into the making

di 31 december 2019, 09:53

chrisscross schreef:
di 31 december 2019, 09:28
Voor de mensen die hem onderschatten is er op het moment van afdalen geen weg terug meer...
Oh, zeker, maar er staan al een paar waarschuwings bordjes aan het begin van de afdaling. En of je nog goed kan corrigeren in de afdaling betwijfel ik.
38x10
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3

di 31 december 2019, 09:57

Even voor mijn begrip: is de kuil nu veel lastiger geworden dan eerst?
En er staat toch al een bordje met een rode pijl bovenaan de splitsing? Staat daar een waarschuwingstekst op eigenlijk?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker

di 31 december 2019, 10:10

Volgens mijn vriendin die hem reed viel het wel mee, alleen was de aangepast drop wel een verrassing voor haar die maar net goed af liep.
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

di 31 december 2019, 10:35

yo-eddy schreef:
ma 30 december 2019, 18:31
funride schreef:
ma 30 december 2019, 17:34

Maar waar zit die drop dan, zaterdag nog gereden maar helemaal gemist denk ik, zit hij aan de zijkant?
"drop" va 30cm ..... genoeg om met vaart een (hobbel) stuk van 3 meter niet aan te raken :-q . Is dus het stukje halverwege waar je vliegt als je hard genoeg gaat ....
Deze?

Afbeelding

Half metertje is de drop zelf schat ik. Alleen je komt zo kut aanrijden in die bocht. Om de 1 of andere reden doen ze dat in NL heel vaak bij sprongetjes en dropjes, lijkt wel of ze het expres zo moeilijk mogelijk maken snelheid te maken terwijl dat het juist makkelijk te nemen maakt.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker

di 31 december 2019, 10:41

Nee, de afdaling bij de strat/finisch onderaan de afdaling van de Nok
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

di 31 december 2019, 10:44

chrisscross schreef:
di 31 december 2019, 10:41
Nee, de afdaling bij de strat/finisch onderaan de afdaling van de Nok
Oh. Daar heb ik nooit een drop gezien. Begreep ook niet zo waar die rode pijltjes voor waren.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

di 31 december 2019, 10:46

MVMVML schreef:
yo-eddy schreef:
ma 30 december 2019, 18:31

"drop" va 30cm ..... genoeg om met vaart een (hobbel) stuk van 3 meter niet aan te raken :-q . Is dus het stukje halverwege waar je vliegt als je hard genoeg gaat ....
Deze?

Afbeelding

Half metertje is de drop zelf schat ik. Alleen je komt zo kut aanrijden in die bocht. Om de 1 of andere reden doen ze dat in NL heel vaak bij sprongetjes en dropjes, lijkt wel of ze het expres zo moeilijk mogelijk maken snelheid te maken terwijl dat het juist makkelijk te nemen maakt.
Nee deze ligt er al heel lang in, is officieel geloof ik ook geen drop en ook geen onderdeel van de route ;)
Dat is de reden waarom hij ligt zoals hij ligt.
Deze is ook juist op lage snelheid goed te rijden, met hoge snelheid staan er namelijk best wat bomen in de landing.

Gaat om een nieuw dropje in de kuil, dat er vroeger al in (natuurlijk) maar is nu wat steviger gemaakt.
Ik ben er zaterdag af gereden zinder dat ik het bewust door had.....stelt dus eigenlijk niks voor.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

di 31 december 2019, 10:57

funride schreef:
di 31 december 2019, 10:46
MVMVML schreef:

Deze?

Afbeelding

Nee deze ligt er al heel lang in, is officieel geloof ik ook geen drop en ook geen onderdeel van de route ;)
Dat is de reden waarom hij ligt zoals hij ligt.
Deze is ook juist op lage snelheid goed te rijden, met hoge snelheid staan er namelijk best wat bomen in de landing.
Oh hoe noemen ze het dan? :winkie: Dit vind ik nou wel echt een drop. Er staat zelfs een rood en groen pijltje ervoor. Wel moet je hem idd bewust pakken omdat hij naast de doorgaande route ligt.

En idd, die bomen in de landing in combinatie met de bocht die je moet rijden en het mulle zand maken hem best tricky. Vind ik dan :lol:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher Pinion
Contacteer:

di 31 december 2019, 11:01

MVMVML schreef:
Afzet en landing zijn met de helling mee, dus prima met iets minder snelheid te droppen, denk dat als je 3 meter voor de drop vanaf stapvoets je rem los laat de snelheid al hoog genoeg is. Als de ondergrond hard is en je kunt een beetje sturen kun je 'm ook harder nemen.
Belangrijkste bij deze drop is KIJKEN waar je naartoe wilt ná de drop :wink:

Verder heeft Funride gelijk en is het officieel geen drop maar een erosie werende maatregel / Kantversteviging met "dank" aan ondergetekende.

Afbeelding

ps, de "drop" in de kuil kun je gewoon vergeten, dat is niets, en toch wordt er al weer 4 pagina's over geluld ...... lijkt Dorst wel :bier:
Plaats reactie