Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Rayb81 schreef: ma 6 januari 2020, 02:38 Daar rijdt men toch niet hard, of men moet het parcours verkeerd om rijden.

Nou, bij de afdaling van de Nok kruis je ook een wandelpad waar je snelheid op dat moment toch wel 30+ is over een stuiterpad. Dat is naar mijn mening veruit de gevaarlijkste kruising. Voordeel is dat wandelaars je vaak wel aan horen komen stuiteren.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

chrisscross schreef: ma 6 januari 2020, 09:01
Rayb81 schreef: ma 6 januari 2020, 02:38 Daar rijdt men toch niet hard, of men moet het parcours verkeerd om rijden.

Nou, bij de afdaling van de Nok kruis je ook een wandelpad waar je snelheid op dat moment toch wel 30+ is over een stuiterpad. Dat is naar mijn mening veruit de gevaarlijkste kruising. Voordeel is dat wandelaars je vaak wel aan horen komen stuiteren.
Daar gaat 'ie zo hard dat 'ie geen wandelpad ziet :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

chrisscross schreef: ma 6 januari 2020, 09:01
Rayb81 schreef: ma 6 januari 2020, 02:38 Daar rijdt men toch niet hard, of men moet het parcours verkeerd om rijden.

Nou, bij de afdaling van de Nok kruis je ook een wandelpad waar je snelheid op dat moment toch wel 30+ is over een stuiterpad. Dat is naar mijn mening veruit de gevaarlijkste kruising. Voordeel is dat wandelaars je vaak wel aan horen komen stuiteren.
De oplossing om te zorgen dat je altijd hoorbaar bent: de Timber fietsbel.
Afbeelding
Soort koeienbel met een lockout. Als hij niet gelocked is klingelt het ding bij elke hobbel. :lol: :-q
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Zo'n soort bel heb ik ook, geweldig ding !
De kruising die ik bedoel is in de klim van de nok.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Oké hier de drop.
Ben even omlaag gelopen om het eens van dicht bij te bekijken.

Tja, het stelt geen reet voor zoals van de zijkant te zien, maar toch durf ik er nog niet op goede snelheid doorheen.
3x gedaan vandaag en ik kom er in ieder geval veilig doorheen, maar nog niet zoals ik wil.
En ja ik probeer de technieken toe te passen, maar het gaat allemaal vrij snel.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Rayb81 schreef: ma 6 januari 2020, 19:46 Oké hier de drop.
Ben even omlaag gelopen om het eens van dicht bij te bekijken.

Tja, het stelt geen reet voor zoals van de zijkant te zien, maar toch durf ik er nog niet op goede snelheid doorheen.
3x gedaan vandaag en ik kom er in ieder geval veilig doorheen, maar nog niet zoals ik wil.
En ja ik probeer de technieken toe te passen, maar het gaat allemaal vrij snel.

Afbeelding

Afbeelding
Ik denk dat hij makkelijker is als je hem echt springt (op snelheid)
Op lage snelheid met alleen stuur van je afduwen plant je hem alsnog in dat "gat" hoe goed je techniek ook is.
Probeer dus lig zo snel te gaan dat je je voorwiel over het gat heen kan tillen.
Have fun!
Rinse.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Volgende keer maar de remmen wat minder aan te raken.
Dat steile houd ik niet zo van.

Zag dat ik de snelste van de dag ben vandaag op de afdaling na de Zig-Zag klim, dat voelt voor mij wel goed omdat ik mijzelf altijd een langzame afdaler vond.
Nu is dat natuurlijk wel een erg makkelijke afdaling, maar hij loopt als een tierelier in de winter :D
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Als ik die foto’s van de kuil zie hoor ik de hagedis al roepen...terwijl het echt een stoeprand is, rollen met enige snelheid en dan is er eigenlijk al niets aan de hand.

De drops in de afdaling zig-zag zijn dieper, maar daar vlieg je dan weer zo overheen. In de zomer mss iets minder enthousiast, maar nu liggen ze er prachtig bij. Pak je ook die drop voor de blink? Is nu iets minder diep gemaakt dan eerder zag ik laatst. Toch nog steeds 4-5 keer zo hoog dan de drempel in de kuil.

Zucht..ik ga dat reptiel in mn kop van het weekend maar weer eens opzoeken denk.. 😏
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

De drop bij de Blink pak ik rollend, deze durf ik niet te springen.
Ligt ook een soort kuil achter.

Maar in principe als je een drop dus goed neemt sla je het stuk achter de drop over en land je gewoon op de landing/schuine aflopende helling.

Drops Zig-Zag vlieg ik overheen maar de drops bij easy/difficult kom ik niet los met 2 wielen omdat ik te langzaam ga.
Maar die kun je gewoon redelijk afrijden.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ik heb dit weekend 10 minuten bij de drop gestaan om te kijken hoe iedereen erdoor gaat. In die 10 minuten rolde de helft hem en de andere helft kwam los en dat zag er soepel uit. Hij is inderdaad niet gevaarlijk zolang je houding maar goed is. Leun je teveel voorover dan ga je onderuit ja, zeker als hij straks wat meer ingesleten is.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik weet niet met welke snelheid je de nieuwe kombocht door moet, maar als je flink aan komt vliegen is die drop het punt waar je precies vol in de rem moet/moest om de bocht nog te halen... . Het advies om te springen was niet echt van toepassing dus.

Tikje remmen, laten lopen en iets droppen en dan weer vol in de remmen lijkt mij de oplossing, maar ik moet hem dus ook maar eens gaan bekijken.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Lars TB schreef: di 7 januari 2020, 11:09 Ik weet niet met welke snelheid je de nieuwe kombocht door moet, maar als je flink aan komt vliegen is die drop het punt waar je precies vol in de rem moet/moest om de bocht nog te halen... . Het advies om te springen was niet echt van toepassing dus.

Tikje remmen, laten lopen en iets droppen en dan weer vol in de remmen lijkt mij de oplossing, maar ik moet hem dus ook maar eens gaan bekijken.
Precies dat. Zonder remmen hang je nog steeds in de bomen achter de bocht. Je moet echt flink remmen na de drop. De bocht is ook net aangelegd dus relatief zacht. Je kunt er nu wel harder doorheen dan eerst.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Die kombocht maakt hem wel een stuk sneller, maar inderdaad remmen blijft nodig. Ik schrok me wel dood toen ik de drop zag, op goede hoop door maar ging prima. Al met al mooi onderhoud. Ben vooral erg blij met het beetje onderhoud aan de zigzag voor je de duinen in duikt (bij het vroegere bruggetje (rip).

Die drops blijven een ding. Ik fiets al heel lang, weet hoe het moet maar heb pas sinds de dropperpost dat ik ook het vertrouwen heb een drop goed te pakken ongeacht de hoogte en snelheid.

Wat heeft een hagedis hier mee te maken trouwens? :o
Who needs roads when there's dirt
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

twowheeler schreef: di 7 januari 2020, 13:50 Wat heeft een hagedis hier mee te maken trouwens? :o
Ik denk dat er gedoeld wordt op de term hagedissen brein. Dat is het angststemmetje in je hoofd die je waarschuwt voor gevaar :)
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Rayb81 schreef: di 7 januari 2020, 00:39 De drop bij de Blink pak ik rollend, deze durf ik niet te springen.
Ligt ook een soort kuil achter.
Een drop bij de Blink? Heb ik wat gemist? Ik ken de drop bij de Kneet en probeer te visualeren achter mijn bureautje of er een drop is bij de blink maar ik kom er ff niet op.
Plaats reactie