Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Ik denk dat dat nog best leuk kan zijn om te rijden. Een strookje van 40cm asfalt dat door de duinen kronkelt.
Op je muil gaan is alleen een stuk minder plezierig..
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

boldrides schreef: vr 17 januari 2020, 10:53 Gisteravond een ritje gedaan: als je nu van de eerste houten "brug" het open gedeelte in gaat heb je te maken met 2 of 3 vage hobbels/kuilen. Heb aardig wat lumen op mijn mtb lichtje dus ik kon ze nog net anticiperen. Mijn maat achter me iets minder hehe- die kwam half tot stilstand. Waarschijnlijk zie je ze overdag van ver aankomen dus heeft men er mogelijk niet zo last van.
Dit is toch de uitdaging van Nightbiken? Dat de ervaring weer iets anders is dan overdag?
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Denk dat velen ook nightbiken om Schoorl reverse te rijden eigenlijk
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vind dat nightbiken nogal vaag dat mensen dat doen, je ziet namelijk niks meer van het parcours en de natuur.

Laatste 2x dat ik om half 6 wegreed van de parkeerplaats kwamen er 2 auto's aangescheurd waaruit fietsen werden geladen met dikke lampen.
Heb de kentekens maar genoteerd voor de zekerheid.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

boldrides schreef: vr 17 januari 2020, 17:40 Denk dat velen ook nightbiken om Schoorl reverse te rijden eigenlijk
Dat zou voor mij we DE reden zijn ja.
Have fun!
Rinse.
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Rayb81 schreef: vr 17 januari 2020, 18:28 Vind dat nightbiken nogal vaag dat mensen dat doen, je ziet namelijk niks meer van het parcours en de natuur.
Vanwege tijd? En ook omdat je sport om gewoon bezig te zijn, jezelf fit te houden, diep te gaan etc etc? Schoorl is supermooi qua omgeving maar tijdens de snellere rondes (overdag) ben ik niet altijd bezig met de natuur in me op te nemen 😜
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Maar de vraag die ik heb: is nightbiken wel toegestaan? De meeste bossen van Staatsbosbeheer, die ik ken, hebben een bordje waarop staat, dat je na zonsondergang niet in het bos mag zijn. Nu hebben we het hier wel over een duingebied, maar zou dat dan verschil maken? Dus wie o wie weet wat er op de bordjes staat? Ik ben gewoon nieuwsgierig en wil echt geen pretverpester zijn.
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Rayb81 schreef: vr 17 januari 2020, 18:28 Vind dat nightbiken nogal vaag dat mensen dat doen, je ziet namelijk niks meer van het parcours en de natuur.

Met maakt het inschatten van obstakels en bochten veel moeilijker en dat maakt het spannender dan overdag rijden.
Dat is voor mij de reden dan.
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Horsthil schreef: za 18 januari 2020, 11:11 Maar de vraag die ik heb: is nightbiken wel toegestaan? De meeste bossen van Staatsbosbeheer, die ik ken, hebben een bordje waarop staat, dat je na zonsondergang niet in het bos mag zijn. Nu hebben we het hier wel over een duingebied, maar zou dat dan verschil maken? Dus wie o wie weet wat er op de bordjes staat? Ik ben gewoon nieuwsgierig en wil echt geen pretverpester zijn.
Ik vermoed formeel verboden vanwege dieren/wild die ook hun nachtrust willen hebben. Nou heb ik het m.b.t. "nightbiken" overigens gewoon over etenstijd. Maar zoals gezegd zal dat vermoedelijk dan niet mogen gok ik.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Horsthil schreef: za 18 januari 2020, 11:11 Maar de vraag die ik heb: is nightbiken wel toegestaan? De meeste bossen van Staatsbosbeheer, die ik ken, hebben een bordje waarop staat, dat je na zonsondergang niet in het bos mag zijn. Nu hebben we het hier wel over een duingebied, maar zou dat dan verschil maken? Dus wie o wie weet wat er op de bordjes staat? Ik ben gewoon nieuwsgierig en wil echt geen pretverpester zijn.
..... even de zoekfunctie gebruiken ..... is hier al meerdere keren ter sprake gekomen.

maar kort, het is (nog) niet verboden d.m.v. borden
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

yo-eddy schreef: za 18 januari 2020, 12:07
Horsthil schreef: za 18 januari 2020, 11:11 Maar de vraag die ik heb: is nightbiken wel toegestaan? De meeste bossen van Staatsbosbeheer, die ik ken, hebben een bordje waarop staat, dat je na zonsondergang niet in het bos mag zijn. Nu hebben we het hier wel over een duingebied, maar zou dat dan verschil maken? Dus wie o wie weet wat er op de bordjes staat? Ik ben gewoon nieuwsgierig en wil echt geen pretverpester zijn.
..... even de zoekfunctie gebruiken ..... is hier al meerdere keren ter sprake gekomen.

maar kort, het is (nog) niet verboden d.m.v. borden
Tja, luiheid en haast, de huidige maatschappij is vluchtig.

Maar goed, het onderwerp komt naar voren en dan lijkt het me niet geheel onverstandig om aan te halen, voordat men verkeerde informatie heeft of voor problemen zorgt. Ik ben gewoon benieuwd wat er op een vergelijkbaar bordje in Schoorl staat. Ik weet dat de tekst niet overal hetzelfde is. (LET OP!: BEELD TER ILLUSTRATIE)
Afbeelding
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Horsthil schreef: za 18 januari 2020, 14:21

Tja, luiheid en haast, de huidige maatschappij is vluchtig.

Maar goed, het onderwerp komt naar voren en dan lijkt het me niet geheel onverstandig om aan te halen, voordat men verkeerde informatie heeft of voor problemen zorgt. Ik ben gewoon benieuwd wat er op een vergelijkbaar bordje in Schoorl staat. Ik weet dat de tekst niet overal hetzelfde is.
Heb geen foto paraat (luiheid :winkie: ) maar er staat niets op qua zonsopgang/ondergang
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

yo-eddy schreef: za 18 januari 2020, 15:58
Horsthil schreef: za 18 januari 2020, 14:21

Tja, luiheid en haast, de huidige maatschappij is vluchtig.

Maar goed, het onderwerp komt naar voren en dan lijkt het me niet geheel onverstandig om aan te halen, voordat men verkeerde informatie heeft of voor problemen zorgt. Ik ben gewoon benieuwd wat er op een vergelijkbaar bordje in Schoorl staat. Ik weet dat de tekst niet overal hetzelfde is.
Heb geen foto paraat (luiheid :winkie: ) maar er staat niets op qua zonsopgang/ondergang
Oke prima, dan weet ik genoeg :-q
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Beeld bij wat yo-eddy zegt:

Foto op Mapillary bij begin mtb-parcours
Afbeelding

(had geloof ik bibberend handje vanwege nabijheid van de drop in de kuil :o )
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Het wordt nog spannender wanneer je het zonder verlichting zou rijden ipv met een bouwlamp door de natuur rijdt.
Maar goed ieder zn meug.
Plaats reactie