Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5504
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Jurf schreef: di 3 maart 2020, 18:13 Morgen maar weer eens een rondje doen :)
Te herkennen aan een te dikke fiets voor het parcours en te dikke pens voor de fiets :winkie:
:winkie:
have fun :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3894
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Jurf schreef: di 3 maart 2020, 18:13 Morgen maar weer eens een rondje doen :)
Te herkennen aan een te dikke fiets voor het parcours en te dikke pens voor de fiets :winkie:
:winkie:
Als je dat op tempo rond rijd komt het vanzelf goed met die dikke pens. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Tijgerhaai schreef: di 3 maart 2020, 17:59 Nee die rijden nu in warmere landen. Anne Terpstra geeft de eerste meerdaagse wedstrijd alweer gewonnen.
Ik zag vandaag anders ene 'L ten Dam' op Schoorl voorbijkomen.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

chrisscross schreef: di 3 maart 2020, 20:45
Tijgerhaai schreef: di 3 maart 2020, 17:59 Nee die rijden nu in warmere landen. Anne Terpstra geeft de eerste meerdaagse wedstrijd alweer gewonnen.
Ik zag vandaag anders ene 'L ten Dam' op Schoorl voorbijkomen.
over boswielrenner gesproken
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

chrisscross schreef: di 3 maart 2020, 20:45
Tijgerhaai schreef: di 3 maart 2020, 17:59 Nee die rijden nu in warmere landen. Anne Terpstra geeft de eerste meerdaagse wedstrijd alweer gewonnen.
Ik zag vandaag anders ene 'L ten Dam' op Schoorl voorbijkomen.
Zie je wel, dacht hem al een keer op Schoorl gezien te hebben. Kreeg een "dat ziet er goed uit man" toegeworpen toen hij me voorbij reed bij het begin van het fietspad. Ik vermoed dat hij mijn rijstijl bedoelde.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3894
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Oli4k schreef: di 3 maart 2020, 23:32 Zie je wel, dacht hem al een keer op Schoorl gezien te hebben. Kreeg een "dat ziet er goed uit man" toegeworpen toen hij me voorbij reed bij het begin van het fietspad. Ik vermoed dat hij mijn rijstijl bedoelde.
Als je zeker weet dat het Schoorl was en niet Geestmerambacht. :D
◼︎ Go round the outside.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

L ten Dam is een prima vent die ook gewoon gedag zegt.
Hij reed me een keer voorbij op de racefiets waarbij hij me ook aankeek en vriendelijk gedag zei :-q

Overigens herken ik niet de problemen die mensen op dit parcours hebben met andere mensen.
Na ongeveer 300 rondjes in al die jaren heb ik nog nooit van dit soort aanvaringen gehad.
Nu moet ik erbij vertellen dat ik er 's ochtends en op zondag niet kom.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Rayb81 schreef: wo 4 maart 2020, 02:27 L ten Dam is een prima vent die ook gewoon gedag zegt.
Hij reed me een keer voorbij op de racefiets waarbij hij me ook aankeek en vriendelijk gedag zei :-q

Overigens herken ik niet de problemen die mensen op dit parcours hebben met andere mensen.
Na ongeveer 300 rondjes in al die jaren heb ik nog nooit van dit soort aanvaringen gehad.
Nu moet ik erbij vertellen dat ik er 's ochtends en op zondag niet kom.
Het ligt er ook wel een beetje aan hoe hard je rijdt natuurlijk. Rij je een stuk harder dan de "stroom" dan haal je op een gemiddelde zondag wel een mannetje of 20 in. De kans op een aanvaring met een persoon die er anders instaat is dan natuurlijk wel wat groter.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Tijgerhaai schreef: wo 4 maart 2020, 00:41
Oli4k schreef: di 3 maart 2020, 23:32 Zie je wel, dacht hem al een keer op Schoorl gezien te hebben. Kreeg een "dat ziet er goed uit man" toegeworpen toen hij me voorbij reed bij het begin van het fietspad. Ik vermoed dat hij mijn rijstijl bedoelde.
Als je zeker weet dat het Schoorl was en niet Geestmerambacht. :D
...of Spaarnwoude.
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

chrisscross schreef: wo 4 maart 2020, 08:47
Rayb81 schreef: wo 4 maart 2020, 02:27 L ten Dam is een prima vent die ook gewoon gedag zegt.
Hij reed me een keer voorbij op de racefiets waarbij hij me ook aankeek en vriendelijk gedag zei :-q

Overigens herken ik niet de problemen die mensen op dit parcours hebben met andere mensen.
Na ongeveer 300 rondjes in al die jaren heb ik nog nooit van dit soort aanvaringen gehad.
Nu moet ik erbij vertellen dat ik er 's ochtends en op zondag niet kom.
Het ligt er ook wel een beetje aan hoe hard je rijdt natuurlijk. Rij je een stuk harder dan de "stroom" dan haal je op een gemiddelde zondag wel een mannetje of 20 in. De kans op een aanvaring met een persoon die er anders instaat is dan natuurlijk wel wat groter.
Afgelopen zondag was genieten: iedereen ging met de wind op het open stuk naast de latjes rijden wat nu goed begaanbaar is. Ideaal om hordes in te halen over de latjes :)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3894
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Rayb81 schreef: wo 4 maart 2020, 02:27 Nu moet ik erbij vertellen dat ik er 's ochtends en op zondag niet kom.
En daarmee is het hele "probleem" opgelost. :-q

Nu weet ik ook wel dat niet iedereen daar de gelegenheid toe heeft, maar doordeweeks heb je zowat het hele bos voor je zelf. En wie je tegenkomt zijn over het algemeen relaxte mensen. In het weekend heb je duidelijk een ochtend en een middag lichting. De ochtend zijn (sorry dat ik het zeg) toch voornamelijk de BWR's. De middag huurbrigade, moeders met kinderen, en ander gespuis. Ga je daar rond het middaguur tussen zitten heb je ook zowat het hele bos voor je zelf.

Het is natuurlijk ook je eigen mindset hoe je op de fiets zit. Sommige mensen zijn al erg opgefokt en hebben niks nodig om zich ergens aan te irriteren. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat suiker daarin een grote katalysator is. Suiker heb je nodig, maar niet in de hoeveelheden waarmee wij het in de westerse wereld naar binnen hozen. Dus mocht je het ervaren beging eens met zo veel mogelijk suiker uit je dieet te elimineren. (die meuk zit werkelijk overal in) Bijkomend voordeel ziektebeelden worden ook een stuk minder. (want dat was mijn probleem)
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2181
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Iets meer natuurlijk/onbewerkt eten is niks mis mee :-q
Ik zou het als ik jou was ook gewoon bij een vers visje of en stevige schildpad houden! :bier:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3894
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Zonder dollen ik kan je vertellen dat het een wereld van verschil is. Ik werk in ploegendienst en dat is niet het meest ideale voor onder andere je eet gewoontes. Je zit vrij snel uit gemak aan de supermarkt opwarm meuk. Lang verhaal kort. Sinds ik frisdrank, snoep zooi, zo veel mogelijk onbewerkt eten achterwege laat. En suiker alleen in mijn thee en producten waar het van nature in zit heb zijn mijn problemen een stuk minder tot over. Bijkomend voordeel ik merk dat ik een stuk rustiger en geduldiger ben. Maar soms trap je er toch weer in en heb je een snaai periode. Dan is het gelijk weer over met de pret. Weer last van mijn huid, maar ook snel geïrriteerd.
◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Paar jaar geleden was het in het weekend tijdens het middaguur idd rustig. Helaas behoort ook dat zich tegenwoordig tot het verleden weet ik uit ervaring. :((
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3894
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Alles is een momentopname natuurlijk. Maar laatst was ik bezig op de Kneet na zelf eerst een rondje gereden te hebben waarbij het best gezellig druk was. Tijdens de klus kwam er niemand langs. Pas later toen ik klaar was kwam er weer van alles langs. Het kan natuurlijk zijn dat ik een goede mountainbiker verschrikker ben. :winkie: Zal Harry eens een voorstel doen. :D
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie