Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Mulle plekken komt nu voornamelijk door de drukte lijkt het. Vandaag meermaals achter volledig geblokkeerde achterwielen gereden, zowel in bochten als afdalingen. Maar toch leuk om zoveel mensen te zien die lol hebben!
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2750
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Ligt er snel bij Schoorl, wel druk, veel ouders met kinderen, en hele groepen compleet met rugzak...
Trouwens het hele bos was vandaag vol, nog nooit zoveel wandelaars/voetgangers gezien. Sommige stukken verharde weg, moest ik slalommen om de voetgangers heen.... :o
Op zich begrijpelijk, alle sportclubs zijn gesloten, en wie weet mogen we binnenkort helemaal de deur niet uit... :roll:
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
v_schultinge

Vandaag weer even 2,5 rondje gedaan op de starre fiets (Canyon frame is gescheurd en wordt onder garantie vervangen). Op de starre fiets was het wel hobbelen maar ik heb mij weer prima vermaakt in het zonnetje.

Het was te merken dat er, door alle beperkingen, veel mensen in de bossen waren en ook veel mensen op het parcours die nog niet heel bedreven waren. Ik weet nou niet of het onder de huidige omstandigheden verstandig is om met een nieuwe hobby als mtb’en te beginnen. Volgens mij is het al druk zat in de ziekenhuizen. Maar goed, dat is verder niet aan mij.
zuurbiertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 00:59
Mijn mountainbike: Specialized epic comp carbon 2018, Specialized beachchisel expert 2018

v_schultinge schreef: za 21 maart 2020, 20:15 Vandaag weer even 2,5 rondje gedaan op de starre fiets (Canyon frame is gescheurd en wordt onder garantie vervangen). Op de starre fiets was het wel hobbelen maar ik heb mij weer prima vermaakt in het zonnetje.

Het was te merken dat er, door alle beperkingen, veel mensen in de bossen waren en ook veel mensen op het parcours die nog niet heel bedreven waren. Ik weet nou niet of het onder de huidige omstandigheden verstandig is om met een nieuwe hobby als mtb’en te beginnen. Volgens mij is het al druk zat in de ziekenhuizen. Maar goed, dat is verder niet aan mij.
Er zijn her en der al een aantal wielerverenigingen en bonden die het daarom al helemaal afraden om te gaan fietsen en dit ook communiceren naar hun leden, mocht er iets gebeuren belast je de ziekenhuizen onnodig!
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Parkoers lag er goed bij vandaag. En wat zitten er een paar lekkere klimmetjes en drops in dit parcours. Soms wat losse stukken en remklippen maar nog prima te rijden. Vanaf 9.30 werd het toch behoorlijk file rijden.

Valt me toch op dat er veel groepjes onderweg zijn, ondanks social distancing verzoek. Met je partner of gezin rijden lijkt me prima, maar met je vaste fietsclubje toch niet in lijn met advies. Alle voetbal en hockey teams spelen ook niet meer...
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Kwestie van tijd voordat buiten sporten gewoon niet meer mag als mensen zo doorgaan. Zoek het gewoon niet op. Hoe beter we ons nu aan de richtlijnen houden, hoe eerder we weer (redelijk) normaal verder kunnen.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

We vragen om een lock down op deze manier ja. De sportscholen zijn dicht maar vervolgens organiseren ze wel buiten les en staan er groepen van 20 man te boodcampen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Vanmiddag (zondag) op Schoorl ook veel vrienden groepjes gezien met sportschoenen en joggingpak. Ga gewoon lekker solo... :(( het was weer ouderwets druk vandaag en de bovenlaag van het duindeel begint al mul te worden. Ondanks dit toch nog in de 37 minuten kunnen rijden. :-q

Daarna naar geestmerambacht gegaan, het parcours daar is al droog. Alleen onderaan de dijkjump nog een diepe plas waar je omheen kunt en begin kombochtenbos wat prut (20 meter).

Het was weer een heerlijk winderig tochtje zo. :D
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Zo als een vriendin in de zorg zegt. Staan klappen als een zeehond. Maar wel met zijn allen naar het strand gaan. Steek dan gelijk je 🖕in de lucht.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Tijgerhaai schreef: ma 23 maart 2020, 00:32 Zo als een vriendin in de zorg zegt. Staan klappen als een zeehond. Maar wel met zijn allen naar het strand gaan. Steek dan gelijk je 🖕in de lucht.
Amen.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1322
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Vandaag heeft MTB-Noordwest deze 'overdenking' geplaatst langs de routes van Schoorl en Geestmerambacht:

Mededeling voor beginnende- en gevorderde mountainbikers

Mountainbiken is een sport met risico's, sommige stukken van deze route kunnen gevaarlijk zijn. Een ongeluk zit in een klein hoekje, een bot is zo gebroken. Op dit moment wil je de zorgverleners niet onnodig belasten. Vraag je dus af of het verstandig is om enig risico te nemen momenteel; denk er even twee, drie of vier keer over na aub… We kunnen je niet dwingen maar ons advies is: wees verstandig!

FIETS DEZE ROUTE NU EVEN NIET, BLIJF THUIS!!!(daarmee redt je levens)

Besluit je om toch deze mountainbike route te gaan rijden (en nogmaals, wij adviseren om dat NIET te doen):
  • Zorg voor goed materiaal en draag absoluut een helm.
  • Neem geen risico’s
  • Rijd alleen! Neem daarom een telefoon mee, zodat je altijd iemand kan waarschuwen in geval van nood.(en ben je er van bewust dat je in de Schoorlse duinen niet overal dekking hebt)
  • Houd afstand! Wij raden 10 meter aan! Je weet nooit wanneer een voorganger afremt of plots gaat stil staan.
  • Haal niet in op een singletrack! Je komt dan zeker binnen de 1,5 meter regel. Wacht tot het breder is of spreek wat af met degene die je wilt inhalen.
  • Het coronavirus verspreidt zich via je neusvocht, mondvocht of oogvocht. Hiermee kun je anderen besmetten. Leeg je neus gewoon zoals beschaafde mensen doen in een zakdoek.
 
#blijfgezond #samentegencorona #blijfthuis #flattenthecurve


Dusssss©
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Netjes, en op een beschaafde toon. Hopelijk maakt 't verschil.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Giant-E schreef: zo 29 maart 2020, 10:33 Netjes, en op een beschaafde toon. Hopelijk maakt 't verschil.
Op GMA iig niet vandaag....
Maar anderzijds snap ik het ook wel een klein beetje. Als je je net in je fietspak hebt gehesen, naar het parcours gereden en je staat bij de start is de verleiding wel groot om toch maar een rondje te doen.
lars.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 28 april 2015, 12:35

chrisscross schreef: zo 29 maart 2020, 21:30 Op GMA iig niet vandaag....
Maar anderzijds snap ik het ook wel een klein beetje. Als je je net in je fietspak hebt gehesen, naar het parcours gereden en je staat bij de start is de verleiding wel groot om toch maar een rondje te doen.
Van GMA is de afgelopen dagen dan ook wel een aantal keer uitnodigend gecommuniceerd dat het er weer goed bij ligt. En ik moet eerlijk zeggen dat als ik lees dat mtb gevaarlijk kan zijn, ik meteen denk aan uitwijken naar GMA ivm de beperkte hoogtemeters.

Ik vind het zelf ook lastig om in vol ornaat weer om te keren als een route te druk is. Ik ga nu dan ook maar gewoon niet meer in het weekend biken, dan is de kans dat het te druk is redelijk groot volgens mij.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Giant-E schreef: zo 29 maart 2020, 10:33 Netjes, en op een beschaafde toon. Hopelijk maakt 't verschil.
Het enige dat verschil maakt is dat bijna alle MTB verhuurders -op een eigenwijze na- de verhuur heeft gestaakt.
Daarmee heb je elke weekend gewoon honderden minder beginners op de route.

Er werd gewoon gereden, en goed ook. Precies zoals het hoort. Dat briefje kun je wat mij betreft het hele jaar laten hangen.
Maar dan wel zonder die kapitale schrijffout fout svp. :winkie:
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1322
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Ironhorse Erik schreef: ma 30 maart 2020, 08:35
Giant-E schreef: zo 29 maart 2020, 10:33 Netjes, en op een beschaafde toon. Hopelijk maakt 't verschil.
Het enige dat verschil maakt is dat bijna alle MTB verhuurders -op een eigenwijze na- de verhuur heeft gestaakt.
Daarmee heb je elke weekend gewoon honderden minder beginners op de route.

Er werd gewoon gereden, en goed ook. Precies zoals het hoort. Dat briefje kun je wat mij betreft het hele jaar laten hangen.
Maar dan wel zonder die kapitale schrijffout fout svp. :winkie:
Onderstaand bericht ontving ik van één van mijn mede-bestuursleden van MTB Noordwest:

"Ondanks de waarschuwingen heb ik vandaag(afgelopen zaterdag) een biker naar huis gebracht met gebroken sleutelbeen/bovenarm. Geen telefoon mee....Hij schaamde zich kapot. Hij had zelfs de waarschuwing gelezen"

dussssssss©
Plaats reactie