Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Vroeger lag er nog een spannende bocht na het dropje... Jammer dat die niet teruggebracht is, dat was nog een uitdaging om op snelheid te nemen!

(en als je die situatie weer terug brengt, dan zou je de hobbel die toen het huidige rechtdoor verhinderde om kunnen toveren in een behoorlijke schans! Win-win!)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

chrisscross schreef: di 16 juni 2020, 15:14 Die liggen er al allemaal hoor alleen zijn ze niet aangelegd maar vanzelf ontstaan door erosie/slijtage en vallen daarom niet op als zijne een kombocht.
Dus niks aan doen, komt vanzelf goed :-q
Downhill is geen grapje
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: di 16 juni 2020, 17:09 Vroeger lag er nog een spannende bocht na het dropje... Jammer dat die niet teruggebracht is, dat was nog een uitdaging om op snelheid te nemen!

(en als je die situatie weer terug brengt, dan zou je de hobbel die toen het huidige rechtdoor verhinderde om kunnen toveren in een behoorlijke schans! Win-win!)
Dat plan speelt inderdaad, oude bocht linksom de bult terug en dan step-up door het midden .....maar dan moet die bocht linksom wel een kombocht worden :winkie:
Het was maar een idee, ik zeg niet dat er wat schort aan de huidige situatie. De huidige bocht is prima en met plezier te nemen, maar het viel me op dat die boom nu opeens een stuk dichterbij kwam dan voorheen het geval was.
vreemd, want aan de buitenbocht is verder niets veranderd?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Kombochten a la Harry Slinger zijn leuk maar zolang je het pad kan volgt kun je volle bak door. De charme van Schoorl is voor mij de uitdaging om die natuurlijke flow te vinden.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Mee eens. Bij de zigzag omlaag kan ik bij de allerlaatste bocht onderaan naar rechts nooit de neiging onderdrukken om even te remmen. Maar als het bijvoorbeeld lukt om vanaf de het fietspad op volle snelheid tot aan de Nok te komen zonder ergens je remmen aan te raken, dan weet je dat het sturen wel lekker gaat :D
(De Nok ook weer af zonder remmen is me nog nooit gelukt :winkie: :winkie: )
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Dat heb ik met het stukje na de pomp. Vanaf daar blijf ik het liefst tot aan de top van de Nok van mijn remmen af. Eerst krijg je een kleine zigzag omhoog die ik leuk vind en na het voetpad een blinde bocht naar rechts gevolgd door een kombocht naar links en een boomwortel waar je een klein sprongetje kunt maken. Het was een automatisme om daarvoor de rem even aan te tikken maar veel leuker om dat niet te doen. Mij geeft het zoeken naar flow op zo’n stuk meer voldoening dan een voorgekauwde knikkerbaan.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Kappen met die kombochten idd, die slijten er vanzelf wel in als de juiste lijnen worden gereden.
Kijk op de UHR, giga grote kombochten en zelfs die worden stuk geremd.
Zoals het nu ligt op Schoorl is het gewoon top, tenminste nog natuurlijk.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

https://www.pinkbike.com/video/518978/

Dit is de oude situatie. Boom waar ik op een of andere manier nu recht op af kwam staat midden in beeld. Ik ga gewoon aan m'n lijn werken, want voor m'n gevoel is die daar niet veel veranderd.

Of hebben jullie stiekem de boom verplaatst?
Who needs roads when there's dirt
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

twowheeler schreef: wo 17 juni 2020, 09:25 ....
Of hebben jullie stiekem de boom verplaatst?
Boom verplaatsen.... :D .. wat een idee... Ik denk omdat de aarde om een as draait ze die hele aardkloot wat hebben verdraait.... :roll:

De groet'n..
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

All4Fun schreef: wo 17 juni 2020, 09:46
twowheeler schreef: wo 17 juni 2020, 09:25 ....
Of hebben jullie stiekem de boom verplaatst?
Boom verplaatsen.... :D .. wat een idee... Ik denk omdat de aarde om een as draait ze die hele aardkloot wat hebben verdraait.... :roll:

De groet'n..
PWN doet het dagelijks :winkie:
Who needs roads when there's dirt
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

38x10 schreef: di 16 juni 2020, 20:59 Mee eens. Bij de zigzag omlaag kan ik bij de allerlaatste bocht onderaan naar rechts nooit de neiging onderdrukken om even te remmen.
Nou, als je op de afdaling voor deze bocht nog aan het meetrappen bent naar beneden ga je die bocht ook nooit redden zonder je rem te gebruiken. Maar dat wil niet zeggen dat je niet hard door deze bocht kunt. Ik ben hier altijd aan het zoeken naar mijn max qua snelheid en grip. En dat is lastig in te schatten met de ene keer een redelijk goede bocht en de week erna 1 zandbak.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Lekker boeien ook hoe hard je met wel of niet remmen je door de bocht gaat. De grijns op je porum is het gene wat telt. De ene keer ben je voor je gevoel niet vooruit te branden en heb je tig PR's de volgende keer denk je dat je vliegt en ging het nergens over. Alles is relatief, als je in het buitenland beduidend sneller een berg afstuift tik je ook je rem even aan voor een bocht. Maar uiteindelijk knal je die bocht harder door dan één met de zelfde radius in Nederland. (en het is dan nog geen eens een kombocht) Het is dus gewoon je hagedis die zich er mee bemoeid. :winkie: Als je maar wel een lekker rondje gereden hebt. Want als je er geen lol meer in hebt en het wordt ik moet een rondje fietsen kan je er beter mee stoppen en de zuurpruim uit gaan hangen.
◼︎ Go round the outside.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Idd en de zig zag afdaling blijft voor mij nog steeds de leukste afdaling van alle routes die ik heb gereden.
Mooie combi tussen snelheid en fun :-q
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Rayb81 schreef: wo 17 juni 2020, 11:46 Mooie combi tussen snelheid en fun :-q
Dat dus. En dat lijkt zeldzaam te worden. Op Hellendoorn ligt ook zo lekker stukje. En op Nijmegen zit er een spoortje door een spoelgoot die verdomt lekker begint te vormen. Maar hier en daar lijkt het op kombochten bouwen om het kombochten bouwen. Ik heb niks tegen die dingen zolang ze op hun plek liggen en een functie hebben.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Mee eens, het lukt me meestal wel er (=zigzag) een leuke snelheid te behalen (voor het woehoe! gevoel), al betwijfel ik of ik de nieuwe drop af kan en durf :roll:

Van een stukje flowen door kombochten kan ik ook genieten, maar daar hoef (en wil) ik niet voor naar Schoorl
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Plaats reactie