Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
meridaboy
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 9 augustus 2009, 17:32

yougo1983 schreef: di 23 juni 2020, 13:40 afdaling nok is inderdaad nu echt lekker te doen. Het bordje gevaarlijke afdaling zou bijna wegkunnen. De afdaling bij de zwarte blink is wel vervelend vind ik. Maar ik ben ook niet zo'n zandhapper.
En hoe ligt de rest van het rondje erbij? Wil vanmiddag een rondje maar twijfel tussen GMA en Schoorl.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

mtfuji schreef: za 20 juni 2020, 14:15 Lag er wederom lekker bij Schoorl. Eerste deel van de afdaling van de nok is "beginnersfriendly" bijgewerkt, achter de dropjes zijn mooie schuin aflopende kantjes gemaakt.
Dat klinkt of dat alle sex er wel af is. :~
◼︎ Go round the outside.
reintje99
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: za 30 mei 2020, 17:54
Mijn mountainbike: Merida big seven XT (2017)

yo-eddy schreef: di 23 juni 2020, 22:38 Heel Schoorl rollator proof .... kansloos, heb hier "intern" ook al mijn ongenoegen over geuit. De Historie van Schoorl wordt vakkundig vertrut op dit moment ...... deze ouwe zeur heeft heimwee naar toen kinderen en volwassen mensen nog zelf hun verantwoordelijkheid konden en mochten nemen.

Schoorl 1993....

Afbeelding
Awesome!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

meridaboy schreef: wo 24 juni 2020, 08:20
yougo1983 schreef: di 23 juni 2020, 13:40 afdaling nok is inderdaad nu echt lekker te doen. Het bordje gevaarlijke afdaling zou bijna wegkunnen. De afdaling bij de zwarte blink is wel vervelend vind ik. Maar ik ben ook niet zo'n zandhapper.
En hoe ligt de rest van het rondje erbij? Wil vanmiddag een rondje maar twijfel tussen GMA en Schoorl.
GMA is echt 100% perfect nu
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

yo-eddy schreef: di 23 juni 2020, 22:38 Heel Schoorl rollator proof .... kansloos, heb hier "intern" ook al mijn ongenoegen over geuit. De Historie van Schoorl wordt vakkundig vertrut op dit moment ...... deze ouwe zeur heeft heimwee naar toen kinderen en volwassen mensen nog zelf hun verantwoordelijkheid konden en mochten nemen.

Schoorl 1993....

Afbeelding
Is dat kleurzweem of waren het roze geanodiseerde onderdelen op die fiets helemaal links?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Oli4k schreef: wo 24 juni 2020, 10:16 Is dat kleurzweem of waren het roze geanodiseerde onderdelen op die fiets helemaal links?
De jaren ‘90 dat waren nog eens tijden. Niet dat grijze muis gedoe.
◼︎ Go round the outside.
meridaboy
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 9 augustus 2009, 17:32

yo-eddy schreef: wo 24 juni 2020, 09:57
meridaboy schreef: wo 24 juni 2020, 08:20

En hoe ligt de rest van het rondje erbij? Wil vanmiddag een rondje maar twijfel tussen GMA en Schoorl.
GMA is echt 100% perfect nu
Maar dat was niet mijn vraag :tong
yougo1983
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 28 december 2009, 12:20

meridaboy schreef: wo 24 juni 2020, 08:20
yougo1983 schreef: di 23 juni 2020, 13:40 afdaling nok is inderdaad nu echt lekker te doen. Het bordje gevaarlijke afdaling zou bijna wegkunnen. De afdaling bij de zwarte blink is wel vervelend vind ik. Maar ik ben ook niet zo'n zandhapper.
En hoe ligt de rest van het rondje erbij? Wil vanmiddag een rondje maar twijfel tussen GMA en Schoorl.
De rest van het rondje ligt er prima bij.
w0utje
All rounder
All rounder
Berichten: 118
Lid geworden op: vr 15 juni 2007, 09:48
Mijn mountainbike: Giant Trance e+ 2 Pro

mtfuji schreef: za 20 juni 2020, 14:15 Lag er wederom lekker bij Schoorl. Eerste deel van de afdaling van de nok is "beginnersfriendly" bijgewerkt, achter de dropjes zijn mooie schuin aflopende kantjes gemaakt.
Zonde, ik vond het wel leuk met die gaten en kuilen en daar. Had van de week een voorwiel slide met al die zwarte meuk die er nu op ligt. Weken daar prima naar beneden gekomen en dan op het herstelde stuk bijna onderuit....
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

haha, ik stel alleen vast wat er gebeurd, ik zeg niet dat ik het leuk vind.

Maar dit is natuurlijk al een tijd gaande, zie TTF's die vorig jaar, of was het eervorig jaar, allemaal "beginnersfriendly'' zijn gemaakt.

offtopic:
toen kinderen en volwassen mensen nog zelf hun verantwoordelijkheid konden en mochten nemen.
Die tijden zijn voorbij, we leven nu in het tijdperk der "aansprakelijkheidsangst" ook wel bekend als de hoogtijdagen van het kapitalisme...
Het draait om geld en niet om eigen verantwoordelijkheid of gezond verstand. Je wordt om niks als partij aansprakelijk gesteld en moet betalen, mits je kan laten zien dat je "er iets aan gedaan hebt ter voorkoming van".... vandaar dat alles "aansprakelijkheidsveilig" wordt gemaakt via waarschuwingsbordjes en dat bijvoorbeeld op elk stukje speelgoed of zakje nootjes staat "niet voor kinderen onder 3 jaar", en in alle kinderkleding "keep away from fire" … en zo kan je doorgaan... :lol: :lol: :lol:
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

mtfuji schreef: wo 24 juni 2020, 14:18 haha, ik stel alleen vast wat er gebeurd, ik zeg niet dat ik het leuk vind.

Maar dit is natuurlijk al een tijd gaande, zie TTF's die vorig jaar, of was het eervorig jaar, allemaal "beginnersfriendly'' zijn gemaakt.

offtopic:
toen kinderen en volwassen mensen nog zelf hun verantwoordelijkheid konden en mochten nemen.
Die tijden zijn voorbij, we leven nu in het tijdperk der "aansprakelijkheidsangst" ook wel bekend als de hoogtijdagen van het kapitalisme...
Het draait om geld en niet om eigen verantwoordelijkheid of gezond verstand. Je wordt om niks als partij aansprakelijk gesteld en moet betalen, mits je kan laten zien dat je "er iets aan gedaan hebt ter voorkoming van".... vandaar dat alles "aansprakelijkheidsveilig" wordt gemaakt via waarschuwingsbordjes en dat bijvoorbeeld op elk stukje speelgoed of zakje nootjes staat "niet voor kinderen onder 3 jaar", en in alle kinderkleding "keep away from fire" … en zo kan je doorgaan... :lol: :lol: :lol:
Het gaat vooral om de ongelooflijk lange tijd die het in NL moet kosten om route gradaties te formuleren en normeren. De vraag is redelijk simpel:

"wat mag je als mountainbiker verwachten op een een bepaalde route of sectie"

als dat uniform is en duidelijk wordt gecommuniceerd (zoals op veel plekken in de wereld) hoeft er helemaal geen angst te zijn, zelf in kapitalistisch en claim geil USA kan er 100x meer dan hier.

Verder is er in Nederland nog nooit een rechterlijke uitspraak geweest die een terrein eigenaar of route bouwer veroordeeld heeft, Nederlandse rechters hebben ook gezond verstand gelukkig.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ik denk dat het allemaal wel mee valt hoor in NL als ik zo om me heen kijk hoeveel MTB routes en bikeparken en TTF's er alleen al afgelopen jaren zijn bijgekomen.
Schoorl is gewoon 1 grote uitzondering hierop als het gaat om aanleg en aansprakelijkheid.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

chrisscross schreef: wo 24 juni 2020, 16:43 Ik denk dat het allemaal wel mee valt hoor in NL als ik zo om me heen kijk hoeveel MTB routes en bikeparken en TTF's er alleen al afgelopen jaren zijn bijgekomen.
Schoorl is gewoon 1 grote uitzondering hierop als het gaat om aanleg en aansprakelijkheid.
.... niet alleen Schoorl ....
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

yo-eddy schreef: wo 24 juni 2020, 16:50
chrisscross schreef: wo 24 juni 2020, 16:43 Ik denk dat het allemaal wel mee valt hoor in NL als ik zo om me heen kijk hoeveel MTB routes en bikeparken en TTF's er alleen al afgelopen jaren zijn bijgekomen.
Schoorl is gewoon 1 grote uitzondering hierop als het gaat om aanleg en aansprakelijkheid.
.... niet alleen Schoorl ....
Ik snap waar je op doelt. :cry:
yougo1983
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 28 december 2009, 12:20

Vanmiddag even een rondje gedaan. Ik zou zeggen dat het niet meer mul is na al die zweetdruppeltjes op het parcours! Maar wat mij betreft mag er weer even wat regen overheen. Kapitalisme of communisme je staat hier toch gewoon een rondje zand te happen.
Plaats reactie