Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Singletrack Sundays schreef: za 22 augustus 2020, 09:32 Op de posbank is hij ook wel rolbaar gemaakt maar op een manier waardoor het wel meer een drop blijft.

Overigens ook met een squarel catcher er voor.

https://www.facebook.com/MTBVeluwezoom/ ... 30/?type=3
Ziet er al veel toonbaarder uit zo :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Paar dingen :

Het gebied leent zich perfect voor technische features die op een dusdanige manier gebouwd zijn dat de route voor de massa rijdbaar blijft. (Heeft Denemarken allang bewezen)

Enduro of het rijden van uitdagende trails groeit enorm.
Het is dan ook logisch dat er een steeds grotere groep komt die dingen willen oefenen.

We mogen inderdaad blij zijn met wat we hebben, en zeer veel buitenlanders zullen erg jaloers zijn op wat wij hebben.
En ja bochten kun je hier uitstekend oefenen.

Alleen hoe je het ook wend of keert, het heeft weinig met mountainbiken te maken.
Je kunt nog zo goed zijn op onze routes, het eerste beste Franse jochie van 8 rijdt je het snot voor de ogen.
En, is het ook gewoon nog eens gevaarlijk om in een ander land routes te gaan rijden.

En dat omdat er mensen over oordelen die er echt de ballen van af weten.

O, en enduro is zo'n onwijs mooie sport.
Dat gunnen wij gewoon heel veel mensen.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Denk dat het gewoon een "probleem" is van vaste routes.

Vandaag weer lekker wezen dwalen over de Noord Veluwe en daar kom je dus wel gewoon (wortel)drops, worteltapijtjes en alle andere ongein tegen.

Zoals mij al werd verteld in een ander topic blijven deze features goed omdat er weinig verkeer overheen gaat.
Wanneer de meute erover heen gaat rijden zijn deze natuurlijke features binnen no time weg gesleten.

Mountainbiken is populair waardoor je op dit soort populaire rondjes (te) veel mensen per vierkante meter hebt.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Maar het probleem van slijtende features heb je echt niet hier. We weten allemaal dat de overgrote meerderheid alles wat technisch of uitdagend is overslaat als ze de keuze hebben. Hebben ze die niet dan stappen ze af. Zelfs de fanatieke rondetijd-gerichte rijders op Schoorl snijden overal af en laten de features links liggen (in het geval van de epische megadrop dus rechts).
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

In 1 weekend 4 pagina's vol met een discussie waar men het nooit over eens gaat worden én wat we hier toch niet kunnen en gaan veranderen.

Zullen we niet gewoon weer lekker op de fiets klimmen en het nu nog ''old skool" rondje rijden voordat 2.0 er is? Er liggen zo langs het parcours diverse (verboden) verborgen lijntjes waardoor de mensen die dat willen wat meer uitdaging kunnen vinden.

Een les die dus geleerd is, laat deze lijntjes zo en maak ze niet bewust te opzichtig. De route zelf ligt er nu knetter strak bij door de regen en het onderhoud. :-q Ik heb iig gisteren weer heerlijk gereden.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Een rondje rijden voordat 2.0 er is. :lol: (dat denken wij al 8 jaar) Voorlopig wachten wij nog op een vergunning van de gemeente. En de bezwaarmaker kenende zal deze wel weer wat zure dametjes voor zijn karretje spannen.
◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Tijgerhaai schreef: ma 24 augustus 2020, 11:22 Een rondje rijden voordat 2.0 er is. :lol: (dat denken wij al 8 jaar) Voorlopig wachten wij nog op een vergunning van de gemeente. En de bezwaarmaker kenende zal deze wel weer wat zure dametjes voor zijn karretje spannen.
Joh... :lol:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Toch maar eens op zoek gaan naar die zij -lijntjes ipv domweg 3-4 rondjes achter elkaar te rijden.

Nu het wat slechter weer wordt zal ik weer wat vaker op Schoorl zijn, de omgeving blijft toch echt top.
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Rayb81 schreef: ma 24 augustus 2020, 19:00 Toch maar eens op zoek gaan naar die zij -lijntjes ipv domweg 3-4 rondjes achter elkaar te rijden.
Moet zeggen dat ik vaak toch gewoon de normale route volg. Na de Canyon-klim heb je een heel klein alternatief lijntje die ik wel geregeld meepak, plus het kleine heuveltje na de S-Berg afdaling + na het vals plat(in de bocht naar links).
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Naar mijn weten is het zeer ongewenst om die lijntjes te rijden.
Ik zou ook zeker niemand willen stimuleren om dat te doen.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Halverwege de wortelklim zit ook een dikke vette lijn rechts langs de eikenboom. :tong
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

tiewrap schreef: di 25 augustus 2020, 10:22 Naar mijn weten is het zeer ongewenst om die lijntjes te rijden.
Ik zou ook zeker niemand willen stimuleren om dat te doen.
affirmative!
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

chrisscross schreef: di 25 augustus 2020, 12:26 Halverwege de wortelklim zit ook een dikke vette lijn rechts langs de eikenboom. :tong
hehe je bedoelt de lijn die de hele zigzag overslaat? :winkie:

offtopic: ZigZag klim is nou precies zo'n segmentje waarbij de slechte gps units de mist ingaan en een scheef beeld/klassement op strava creëert hehe
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

boldrides schreef: di 25 augustus 2020, 13:14
chrisscross schreef: di 25 augustus 2020, 12:26 Halverwege de wortelklim zit ook een dikke vette lijn rechts langs de eikenboom. :tong
hehe je bedoelt de lijn die de hele zigzag overslaat? :winkie:

offtopic: ZigZag klim is nou precies zo'n segmentje waarbij de slechte gps units de mist ingaan en een scheef beeld/klassement op strava creëert hehe
Lezen :wink:

Maar even zonder dollen, het is natuurlijk niet de bedoeling om allerlei lijntjes langs de route te zoeken/maken. Ik doelde meer op zaken die al pal langs de route liggen. Zo staat er een stronk bovenaan de zigzag afdaling met een hoopje grond ertegenaan. Prima en leuk om mee te pakken, kan geen kwaad maar zodra je hier een echte schans van gaat bouwen krijg je dus gezeik helaas. Zo liggen er nog wel meer langs de route. Verder netjes op de trails blijven uiteraard.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Precies al het bovenstaande is de reden dat ik het graag officieel zie gebeuren, de roep naar meer uitdaging zal heus niet kleiner worden en er wordt dus "stiekem" gezocht op plekken waar dat niet gewenst is.
De route classificatie is bijna rond en alle "officiële" waarschuwingsborden ook (https://www.ntfu.nl/assets/files/662/Be ... eroute.pdf) .... nu nog waardige plekken om ze te plaatsen.
Voorbeeld Posbank is een stap in de goede richting
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie