Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

yo-eddy schreef: di 25 augustus 2020, 14:05De route classificatie is bijna rond en alle "officiële" waarschuwingsborden ook (https://www.ntfu.nl/assets/files/662/Be ... eroute.pdf) .... nu nog waardige plekken om ze te plaatsen.
Voorbeeld Posbank is een stap in de goede richting
Dat gaat de goede kant op. Ik had die gids nog nooit gezien, ziet er doordacht uit. Iets wat me zojuist opviel: ik zat naar een video van een rode route in Frankrijk te kijken en daar was de kleurstelling van de officiële bordjes andersom. Dus een rood bordje met witte rondjes en driehoek. Naar mijn (professionele) mening is dat op afstand veel duidelijker te zien. Logisch ook, want meer vierkante cm's in kleur. Een gekleurd perfect vierkant komt van nature niet zo vaak voor in het bos dus steekt ook meer af tegen de achtergrond dan de kleinere gekleurde driehoek + cirkels.

Afbeelding
Mocht de opdracht nog niet naar de drukker verstuurd zijn misschien iets om nog even over na te denken.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Prima voorstel. maar niet om hier te melden maar even naar hun te mailen. :-q
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3896
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Die gids heb ik hier al jaren liggen. Men wilde er niet aan in deze regio. Wordt gebruikt op elke nieuwe PJ route. De gekleurde pijlen om de route aan te geven blijven. De classificatie wordt een groen, blauw, rood, zwart onderbordje met een rondje, vierkant, driehoek, diamant in wit.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

chrisscross schreef: di 25 augustus 2020, 15:09 Prima voorstel. maar niet om hier te melden maar even naar hun te mailen. :-q
Ja, bedacht ik me nadat ik gepost ook. Het kwam op als poepen. Ik ken die mensen verder niet maar zal mijn idee die kant op gooien :-q
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2755
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Ligt er supergoed bij vandaag Schoorl!
Veel families met kids en een hork zoals ik die eigenlijk nog niet eerder ben tegengekomen op het parcours.... :o

Op een stuk waar het wat smaller is en je niet kan inhalen als je voorganger niet een beetje aan de kant gaat fietsen, ziet hij me naderen achter hem, maar blijft midden op het pad fietsen, heb een bel op mijn mtb dus kort belsignaaltje gegeven, blijft nog steeds midden op het pad fietsen, weer 25m verder maar even vriendelijk gevraagd of ik er langs mag, nu wel een korte reactie: "je kan er toch langs", en blijft nog steeds midden op het pad fietsen... :lol: weer een stukje verder werd het pad breder en kon ik inhalen maar zelfs daar bleef ie midden op het pad fietsen.
Zondag vandaag, dus toch nog maar even vriendelijk bedankt bij het voorbijgaan... :)

Kan het niet laten om dit even te melden maar hij had met groter letters reclame op z'n shirt van tegelzaak Ton Scholten uit Uitgeest...laat ik nou Uitgeest komen... :winkie:
Weet ik nu waar ik m'n keuken en badkamer tegels in ieder geval niet moet halen... 8)
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Snap je punt :D

Singletrack heeft niet aleen maar voordelen :winkie:

Naahh ,zonder gein, "rekening houden met" gaat niet iedereeen goed af en soms kom je gekke dingen tegen.

Ik probeer de drukke momenten zoveel mogelijk te vermijden, dat scheelt al.
Maar uiteindelijk werkt het twee kanten op, niet iedereen heeft dezelfde skills of een snelle ronde als doel.

Als ik met mijn vriendin en de kleine van 7jr een rondje ga fietsen hoeft het ook niet hard, toch zijn er zat die het nodig vinden om op stukken singletrack te verwachten dat ze aan de kant gaan :~

Schreeuwen, bellen, "ik zit achter je", "wil er langs", heb het allemaal gezien, maar soms is dat gewoon slecht getimed of misplaatst

Ik probeer mij er niet aan te storen en blijf er bij vriendin en mini op hameren dat ze (voor eigen veiligheid) vooral bezig moeten zijn met zichzelf, de snellere horen daar rekening mee te houden. Maar ja, dat moet je durven of je prettig bij voelen.

Maar even goed, ik heb pas ook iemand lopen opjagen die zich zo gedroeg en een paar kinderen bijna van de route afjoeg, gewoon om even een punt te maken, das ook niet goed :oops:

Bos is van iedereeen dus op een stuk singletrack dien je gewoon je fatsoen te houden en geduldig te wachten tot het breder word en je veilig kunt inhalen.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Wat ik dan weer niet snap is waarom zuk volk geen wedstrijden gaat rijden.
Tenminste, ik ga er vanuit dat ze dat niet doen.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Nou precies dat :winkie:

Heb ik mij ook wel eens afgevraagd.

Maar waarschijnlijk weten wij het antwoord wel.

Als je ervaring hebt met marathons of xc-wedstrijden heb je op zondagochtend waarschijnlijk geen last van bewijsdrang op de lokale routes en weet je hoe het inhalen van langzamere 'recreanten' werkt :wink:
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2755
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Boys, boys, boys (nee niet het nummer van Samanta Fox :lol: )
You weren't there...
Het was geen recreant, en nee ik hoef geen recordtijden te rijden, dan ga ik op zondag niet Schoorl rijden... :lol:
Deze beste man bleef bewust zo rijden dat ik er niet langs kon, da's wat anders dan groepjes recreanten of kinderen, daar blijf ik op m'n gemak achter fietsen.
Laat ik het maar op de impact van het Corona tijdperk houden, sommige mensen zijn daardoor minder vrolijk... :)
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ik kom net terug van een rondje. Noord 6 in de rug volgas over de schapenrekken. Zie ik in de verte een oma aangelopen komen over de "fietsbrug". Ze zag mij al en in plaats dat ze even wacht met de brug over steken loopt ze erop en gaat bovenop met haar armen geklemd om de leuning stil staan. :-?
Je maakt wat me op een zondag he. Net geen PR trouwens.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5504
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

mtfuji schreef: zo 30 augustus 2020, 16:15 Boys, boys, boys (nee niet het nummer van Samanta Fox :lol: )
Sabrina!
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2755
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Haha je hebt gelijk ja
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5504
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

mtfuji schreef: zo 30 augustus 2020, 16:47 Haha je hebt gelijk ja
videoclip staat nog steeds op mijn netvlies :winkie: :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Ik bedoelde het ook niet als aanval hoor.

Was meer relativerend bedoeld.....


Verwachtingpatroon bijstellen helpt vaak al een hoop ,scheelt een hoop ergernis en dan genieten wij allemaal van een stukkie fietsen :D


Als je stelt dat hij op een smaller stuk singletrack best een beetje aan de kant had kunnen gaan fietsen om je voorbij te laten ga je er al vanuit dat hij/zij hier qua skills en comfortzone toe in staat was.

Alternatieve lijnen rijden (....wellicht in jouw ogen 'gewoon' een stukje opschuiven) is niet voor iedereen een 2e natuur, hoe simpel het voor ons soms ook lijkt.

Tegen mijn vriendin en mini zeg ik atijd : gewoon blijven fietsen tot jij een stukje ziet waar je veilig aan de kant kunt, niet zenuwachtig worden!

Anyway, soms moet je gewoon ff wachten, ook op eikels, so be it :lol:
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

yo-eddy schreef: zo 30 augustus 2020, 16:50
mtfuji schreef: zo 30 augustus 2020, 16:47 Haha je hebt gelijk ja
videoclip staat nog steeds op mijn netvlies :winkie: :winkie:

LOL

jij keek naar het grote en overvolle zwembad zeker :winkie:
Plaats reactie