Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

chrisscross schreef: zo 30 augustus 2020, 16:41 Ik kom net terug van een rondje. Noord 6 in de rug volgas over de schapenrekken. Zie ik in de verte een oma aangelopen komen over de "fietsbrug". Ze zag mij al en in plaats dat ze even wacht met de brug over steken loopt ze erop en gaat bovenop met haar armen geklemd om de leuning stil staan. :-?
Je maakt wat me op een zondag he. Net geen PR trouwens.
Hahahaha, nog zo een :lol:

Ikke, ikke......
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

chrisscross schreef: zo 30 augustus 2020, 16:41 Ik kom net terug van een rondje. Noord 6 in de rug volgas over de schapenrekken. Zie ik in de verte een oma aangelopen komen over de "fietsbrug". Ze zag mij al en in plaats dat ze even wacht met de brug over steken loopt ze erop en gaat bovenop met haar armen geklemd om de leuning stil staan. :-?
Je maakt wat me op een zondag he. Net geen PR trouwens.
Bekend maar niet heel apart. Kom een weekje woon werk verkeer mee fietsen door Amsterdam, dan zul je merken dat mountainbiken een stuk veiliger is :winkie:
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Nog klein rondje gepakt om 16:00 en max 10 man tegengekomen, superrelaxed.

Bovenaan de zigzagklim voordat je weer afdaalt ligt een klein stammetje van een meter in de lengte naast het pad, eigenlijk een ieniemienie skinnetje. Zou leuk zijn om daar een langere skinny van te maken met de boomstammen die toch al her en der liggen....

( en dan bij voorkeur eindigend in een drop van plusminus 1 meter richting het begin van de afdaling :winkie: )
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Het parcours lag er weer mooi bij vandaag- heb mijn pr weer wat kunnen aanscherpen 8)
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

vasquez schreef: zo 30 augustus 2020, 15:16 Nou precies dat :winkie:

Heb ik mij ook wel eens afgevraagd.

Maar waarschijnlijk weten wij het antwoord wel.

Als je ervaring hebt met marathons of xc-wedstrijden heb je op zondagochtend waarschijnlijk geen last van bewijsdrang op de lokale routes en weet je hoe het inhalen van langzamere 'recreanten' werkt :wink:
Dit zegt eigenlijk alles dat nodig is. Beetje respect voor elkaar, en minder belang hebben bij die nietzeggende strava prestaties. Ik heb zelf ervaring genoeg om de deur dicht te houden als iemand er onverantwoord langs wil, en probeer zelf zoveel mogelijk zonder hinder anderen te passeren. Natuurlijk lukt het niet altijd, maar ik vindt dat hogere snelheid ook meer verantwoordelijkheid en volwassenheid vraagt.

Schoorl is echt fantastisch nu trouwens, najaar is altijd genieten. Sinds die muck is het deze zomer ook fantastisch geweest! En dat beetje mul of zand, ach dat hoort ook bij schoorl. Top werk als altijd!
Who needs roads when there's dirt
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag voor het eerst sinds mei weer op Schoorl geweest, lag er uitstekend bij.

Reed er eindelijk een snelle rijder achter me, laat ik hem er langs, is het een e-biker.
Toch apart dat je als geoefende MTBer aan de kant moet voor soms een beginner op een E-bike.

Anyway, er lopen een heleboel rare sporen op het parcours.
Voor bochten, in bochten, omhoog, omlaag, lijken mij duidelijk allemaal slip/tractie sporen van een E-bike.

Heb er nog even over staan praten met een vaste Schoorl rijder, oudere man, titanium fiets etc, denk dat iedereen hier hem wel kent.
Hij reed me er nog af op de Nok met z'n 74jaar oud :D
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Wat is de rondetijd op Schoorl als je op een gemiddelde E Bike zit? Dus ervan uitgaande dat er een geoefende rijder op zit met veel ervaring?
v_schultinge

chrisscross schreef: vr 4 september 2020, 20:55 Wat is de rondetijd op Schoorl als je op een gemiddelde E Bike zit? Dus ervan uitgaande dat er een geoefende rijder op zit met veel ervaring?
Wat ik begreep van iemand die op zo’n ding rijdt is met ‘doorrijden’ tussen 33 en 34 minuten prima te doen op een e-mtb.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Vandaag een rustig rondje met Missus en 2 net begonnen maatjes gedaan en lag er lekker bij (wel ff wennen weer dat zelf klimmen ipv in de lift klimmen :lol: ), en blijft een heel erg mooi rondje :)

3 wonderlijke dingen vandaag:

1) Onderweg een iemand gezien die een flinke klapper had gemaakt naar wat het leek op zijn hoofd. Er was al iemand bij die naar wat het oogde professioneel hulp verleende en de KNRM was er, dus doorgereden...zo ook een ander met mach 5 zonder helm :roll:

2) Iemand bij het fietspad waar je de trail weer op kan was erg verbaasd toen ik hem erop wees dat een electrische bakfiets misschien niet de meest voor de hand liggende keuze was voor het MTB pad :lol:

3) Een stel boswielrenners sjeezde de klim van de nok omhoog met 230egwel en vertrokken net voor onze neus na het uithijgen voor de afdaling om vervolgens voorzichtig LOPEND de Nok af te gaan :o :o
Wij konden er langs dus het laatste stukje lekker naar beneden raggen, stonden bij de start/finish nog ff te kletsen komt hetzelfde groepje aan om bij de allerlaatste bocht LINKS te gaan waarna er maar liefst 3 man gingen koppeltje duikelen en vloeken dat de kuilen wel erg diep waren geworden om vervolgens dat midden op de trail uitgebreid te bespreken :roll:
Gewezen op het risico dat er nog iemand naar beneden kon komen en of ze dus de trail wilde vrij maken als iedereen het nog deed was tegen dovemans oren....maar ondanks al dat soort gekkigheid was het een lekker rondje.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

@Jurf, onze lieve heer heeft vreemde kostgangers inderdaad, hier nog meer dan elders lijkt t wel soms :winkie:

Inderdaad iemand met rib en oogletsel afgevoerd, Trauma heli en al .....
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

dat is altijd sneu. Hopelijk komt het goed.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jurf schreef: za 5 september 2020, 19:32 dat is altijd sneu. Hopelijk komt het goed.
Met die vreemde kostgangers komt het niet goed, dat blijft sneu...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Was lekker vandaag en ondanks veel volk toch weinig last van anderen. Paar groepjes kids gezien met begeleiders, heel gaaf. Veel dames ook dit keer, top.

Alleen een pipo tegen de richting, best moedig op een zaterdag :winkie:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Was druk vandaag idd.
Afdaling nok liepen mensen met een hond omhoog.

Splitsing halfordspaadje stonden fietsers over de volle breedte met elkaar te praten.

Fietspad Julianalaan stonden fietsers het pad te blokkeren waardoor je eromheen moest rijden, dachten zeker dat het parcours van hun was.

Ik zeg fietsers want het waren mensen op een mtb maar dat zijn niet altijd mountainbikers :winkie:

Verder ging iedereen prima aan de kant zonder horten of stoten.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Afgelopen dagen naar Willingen geweest. Op een paar e-bikers na het hele woud voor mij zelf. De wandelaars die je tegen komt groeten je gewoon als je voorbij komt. (en dat ging soms best hard) ook een verademing. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie