Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Northshore van boomstammen dan :winkie:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Rayb81 schreef: zo 11 oktober 2020, 21:13 Northshore van boomstammen dan :winkie:

In Duitsland gooien ze dat soort dingen gewoon neer. Als je denkt dat een schapenhekje kut rijd probeer eens de Duitse versie. :winkie: Dus twee balken in de lengte richting, Stammetjes er overheen. Zoiets als de oude brug, maar dan op de grond.
◼︎ Go round the outside.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Laatste bocht naar rechts leent zich uitstekend voor een 2m hoge wallride. Just saying' :winkie:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ironhorse Erik schreef: ma 12 oktober 2020, 13:00 Laatste bocht naar rechts leent zich uitstekend voor een 2m hoge wallride. Just saying' :winkie:
Je komt helpen toch?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Het parcours ligt er lekker bij trouwens. De afdaling na de zigzag begint ook telkens iets ruiger te worden na de stevige buien. Houden zo :-q
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Minder vrolijk bericht van de facebook pagina: :-?
Saboteren (nieuwe)mountainbikeroute Schoorl blijft ongestraft.
Gisteren stonden twee verdachten voor de strafrechter in Alkmaar; verdacht van het plaatsen van boomstammen op een mountainbike route en het vernielen van eigendommen. De rechter heeft geoordeeld dat bewezen kan worden dat de verdachten boomstammen hebben verrold (op de route) en dat één van de verdachten ook erosiewerende matten heeft verplaatst. Wat ons verbaast is dat de rechter dit niet zag als strafbaar feit, omdat dit niet om vernieling zou gaan. Beide verdachten werden dan ook ontslagen van rechtsvervolging. Vervelend aan deze uitspraak is dat er geen oordeel is gegeven over de gevaarzetting die van de handelingen uitgaat. Het Openbaar Ministerie heeft de verdachten daar niet voor vervolgd, ondanks dat MTB-Noordwest daar wel om verzocht had. Positief is dat deze uitspraak ook aangeeft dat als je verder gaat, je wel veroordeeld wordt.
Wij hopen dat dit een duidelijke waarschuwing is voor een ieder die denkt voor eigen rechter te moeten gaan spelen. Wij zullen sabotage en vernielingen nooit en te nimmer accepteren. Beperk je tot de normale wettelijk ter beschikking gestelde wijzen om je gelijk te halen, maar blijf van andermans spullen af en breng geen nietsvermoedende recreanten in gevaar. We staan altijd open voor een gesprek over mountainbiken; als je suggesties hebt luisteren we en kunnen we kijken naar mogelijke oplossingen. Dit is gelukkig met andere partijen wel gelukt en geloof ons, dat geeft vele malen meer energie en een veel positiever resultaat voor de natuur (en onze maatschappij).
Als slachtoffer kunnen we helaas niet in beroep. Wij vragen ons wel af waarom het OM niet net als in de Artikel 12-procedure (aangespannen door MTB-Noordwest ) de gevaarzetting heeft laten beoordelen door de rechter.
MTB Noordwest beraad zich op mogelijke vervolgstappen.
Wil je naar aanleiding van dit bericht even je frustraties wegfietsen? In de Schoorsle duinen ligt één van de mooiste mountainbikeroutes van Nederland; 15 kilometer puur genieten! De nieuwe route is nog niet toegankelijk voor recreanten. De foto's zijn enkele illustratieve voorbeelden van de aangetroffen sabotage veroorzaakt door onbekende personen.
https://www.facebook.com/MountainbikeNoordwest
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3247
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Het positieve is dat je naar hartelust kunt aanpassen in het bos.
Hooguit 200 euro boete, die heb ik er wel voor over :bier:
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Geeft creatieve mogelijkheden. Hooguit €300.- en een tientje administratiekosten. :winkie:

Maar ik zou het toch overlaten aan de vrijwilligers. Gezeik is er al genoeg. En van die €310,- kan je ander leuke dingen doen. (Zijn een hoop biertjes bij de berensnikel)
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Ironhorse Erik schreef: ma 12 oktober 2020, 13:00 Laatste bocht naar rechts leent zich uitstekend voor een 2m hoge wallride. Just saying' :winkie:
Er staat er een in Zandvoort die ze toch niet gebruiken ;)
Have fun!
Rinse.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Tijgerhaai schreef: di 13 oktober 2020, 18:19 Minder vrolijk bericht van de facebook pagina: :-?
Saboteren (nieuwe)mountainbikeroute Schoorl blijft ongestraft.
Gisteren stonden twee verdachten voor de strafrechter in Alkmaar; verdacht van het plaatsen van boomstammen op een mountainbike route en het vernielen van eigendommen. De rechter heeft geoordeeld dat bewezen kan worden dat de verdachten boomstammen hebben verrold (op de route) en dat één van de verdachten ook erosiewerende matten heeft verplaatst. Wat ons verbaast is dat de rechter dit niet zag als strafbaar feit, omdat dit niet om vernieling zou gaan. Beide verdachten werden dan ook ontslagen van rechtsvervolging. Vervelend aan deze uitspraak is dat er geen oordeel is gegeven over de gevaarzetting die van de handelingen uitgaat. Het Openbaar Ministerie heeft de verdachten daar niet voor vervolgd, ondanks dat MTB-Noordwest daar wel om verzocht had. Positief is dat deze uitspraak ook aangeeft dat als je verder gaat, je wel veroordeeld wordt.
Wij hopen dat dit een duidelijke waarschuwing is voor een ieder die denkt voor eigen rechter te moeten gaan spelen. Wij zullen sabotage en vernielingen nooit en te nimmer accepteren. Beperk je tot de normale wettelijk ter beschikking gestelde wijzen om je gelijk te halen, maar blijf van andermans spullen af en breng geen nietsvermoedende recreanten in gevaar. We staan altijd open voor een gesprek over mountainbiken; als je suggesties hebt luisteren we en kunnen we kijken naar mogelijke oplossingen. Dit is gelukkig met andere partijen wel gelukt en geloof ons, dat geeft vele malen meer energie en een veel positiever resultaat voor de natuur (en onze maatschappij).
Als slachtoffer kunnen we helaas niet in beroep. Wij vragen ons wel af waarom het OM niet net als in de Artikel 12-procedure (aangespannen door MTB-Noordwest ) de gevaarzetting heeft laten beoordelen door de rechter.
MTB Noordwest beraad zich op mogelijke vervolgstappen.
Wil je naar aanleiding van dit bericht even je frustraties wegfietsen? In de Schoorsle duinen ligt één van de mooiste mountainbikeroutes van Nederland; 15 kilometer puur genieten! De nieuwe route is nog niet toegankelijk voor recreanten. De foto's zijn enkele illustratieve voorbeelden van de aangetroffen sabotage veroorzaakt door onbekende personen.
https://www.facebook.com/MountainbikeNoordwest
Dit geeft alleen maar meer motivatie om iemand op zn bek te slaan ipv het gesprek aan te gaan bij een heterdaadje.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dan zit die gene met pijn in haar bek, en jij in de bak. Wij mountainbikers zijn de beschaafde mensen. Hou het netjes mensen. :-q
◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Tijgerhaai schreef: di 13 oktober 2020, 20:48 Dan zit die gene met pijn in haar bek, en jij in de bak. Wij mountainbikers zijn de beschaafde mensen. Hou het netjes mensen. :-q
Dan komt ze er nog goed mee weg. :roll:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

O, mijn bloed kookt ook. De foto met het hekje was een bocht waar ik met nog twee man aan gewerkt heb. Letterlijk op de knieën controleren of er geen dennenorchis groeide. Mooie lijn uitgezet zonder één blaadje te krenken. Waar wel dennenorchis groeide afgeschermd zodat men ook niet “per ongeluk” die lijn kon nemen. Wij noemde het gekscherend al de “kerststal” zo mooi zag het er uit. Dus als je daarna deze foto ziet kan je je denk ik wel voorstellen waar ik ze wil hebben. (Iets met een muur :wink: ) Maar zoals ik al zei, wij zijn de beschaafde mensen. Ik kan diep gaan, maar ga mij niet verlagen tot hun niveau. Ondertussen doet karma zijn werk in 3,2, :winkie:
◼︎ Go round the outside.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

@Johan, ik heb één vd saboteurs al eens tijdens een heterdaadje heel erg duidelijk gemaakt wat de consequenties voor hem zouden zijn als ik hem nogmaals zou betrappen na opening v.h. rondje als ik daar met mijn zoontje fiets. Dat was een belofte, geen bedreiging.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Wel goeie munitie tegen mountainbikers in Schoorl deze berichten, misschien hebben die saboteurs groot gelijk. En tja, juridisch kun je een route die nog niet bestaat natuurlijk niet saboteren, dan had het OM maar een andere aanklacht moeten doen. :bier:
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie