Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

yo-eddy schreef: wo 14 oktober 2020, 09:04 @Johan, ik heb één vd saboteurs al eens tijdens een heterdaadje heel erg duidelijk gemaakt wat de consequenties voor hem zouden zijn als ik hem nogmaals zou betrappen na opening v.h. rondje als ik daar met mijn zoontje fiets. Dat was een belofte, geen bedreiging.
Die gaat het nooit meer doen. Iets met zes plankjes.
◼︎ Go round the outside.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Makkelijk schreef: wo 14 oktober 2020, 10:31 Wel goeie munitie tegen mountainbikers in Schoorl deze berichten, misschien hebben die saboteurs groot gelijk. En tja, juridisch kun je een route die nog niet bestaat natuurlijk niet saboteren, dan had het OM maar een andere aanklacht moeten doen. :bier:
Het ligt een stuk gecompliceerder dan je hier aan neemt
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

Betreffende saboteurs hadden sowieso een boete moeten krijgen voor het struinen op verboden locaties (buiten de paden en wegen waar wandelen vrijelijk toegestaan is)!
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Makkelijk schreef: wo 14 oktober 2020, 10:31 Wel goeie munitie tegen mountainbikers in Schoorl deze berichten, misschien hebben die saboteurs groot gelijk. En tja, juridisch kun je een route die nog niet bestaat natuurlijk niet saboteren, dan had het OM maar een andere aanklacht moeten doen. :bier:
Hoezo? Als ze zich gedragen hoeven ze ook nergens voor te vrezen. Ik snap je reactie dus niet helemaal "misschien hebben de saboteurs groot gelijk". De reactie is een gevolg van hé, nu niet de boel gaan omdraaien.
Wij gedragen ons prima maar verwacht niet dat wij gaan staan applaudisseren als wij iemand op de route tegen komen die bewust met sabotage bezig is.

Beetje hetzelfde als een inbreker betrappen in je eigen huis. Die mag je best een tik verkopen. Ik zal het in ieder geval niet laten. :bier:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Het is alleen je huis niet... en een boete voor struinen? Tja, ik heb de route al een keer gewandeld en ik ben vast niet de enige keer hier.

Maar goed als mensen die routes saboteren en mensen die vinden dat geweld dan gepast is lekker met elkaar knokken dan kan ik dat alleen maar toejuichen. Aapjeskooi voor prutsers, wat wil een mens nog meer.

Doch: ik denk dat het vooral woorden zijn omdat de frustratie nou eenmaal hoog zit. Gezien de gestoorde procedures van een paar idioten snap ik die frustratie dan weer wel.
Laatst gewijzigd door Makkelijk op wo 14 oktober 2020, 14:36, 3 keer totaal gewijzigd.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Eerlijk gezegd denk ik dat het vervangen van de kunststof matten voor iets duurzamers een goede zet zou zijn. Het beeld van plastic dat in de natuur komt zodat wij lekker makkelijk naar boven kunnen fietsen helpt imagotechnisch natuurlijk niet in ons voordeel.

Neemt niet weg dat het bijzonder beroerd is dat deze mensen niet veroordeeld zijn voor wat overduidelijk hun intenties waren. Hoop niet dat zij zich nu boven de wet wanen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Oli4k schreef: wo 14 oktober 2020, 14:34 Eerlijk gezegd denk ik dat het vervangen van de kunststof matten voor iets duurzamers een goede zet zou zijn. Het beeld van plastic dat in de natuur komt zodat wij lekker makkelijk naar boven kunnen fietsen helpt imagotechnisch natuurlijk niet in ons voordeel.

Neemt niet weg dat het bijzonder beroerd is dat deze mensen niet veroordeeld zijn voor wat overduidelijk hun intenties waren. Hoop niet dat zij zich nu boven de wet wanen.
Tsja, die kunstof matten zijn een doorn in het oog inderdaad. Enige optie voor iets duurzamers is schelpen op bepaalde knelpunten.en hoewel er kilometers wandelpaden mee vol liggen is het voor de MTB route een no go :roll:
Wellicht eens een handhavingsverzoek indienen om het schelpenpad (groeterweg) dat bij een v.d. saboteurs uit komt eruit te laten trekken? ...... just sayin :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Makkelijk schreef: wo 14 oktober 2020, 14:27 Doch: ik denk dat het vooral woorden zijn
Nogmaals, als de route open is en ik rij daar met mijn zoontje en ik zie dit soort mensen (wederom) bezig met sabotage dan blijft het niet bij woorden. Op een goede dag word 't een hardhandig burger arrest.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Die nieuwe route is natuurlijk super erosie gevoelig, zeker in een zomer als er meer volk overheen gaat dan blijft er volgens mij niets van het duin over.

Is het geen idee om de klimmen minder steil maar langer te maken, dus ipv de kortste weg naar de top wat meer draaiend of zigzaggend naar de top.
Dan blijven de paden wat vlakker allemaal.

Verder is dit gewoon een puntje van verlies nemen. Mensen hebben een kleine boete en een goede waarschuwing gehad. Verder is het hopen dat het zo blijft.
meridaboy
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 9 augustus 2009, 17:32

yo-eddy schreef: wo 14 oktober 2020, 14:58
Makkelijk schreef: wo 14 oktober 2020, 14:27 Doch: ik denk dat het vooral woorden zijn
Nogmaals, als de route open is en ik rij daar met mijn zoontje en ik zie dit soort mensen (wederom) bezig met sabotage dan blijft het niet bij woorden. Op een goede dag word 't een hardhandig burger arrest.
Lekker voorbeeld voor je zoontje :-q
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dankzij de bezwaarmakers gaat de route geen centimeter meer naar links of rechts. Het gaat zowaar op mountainbiken lijken (als in klimmen net je barst) Ja, dat wordt dus zwaar. Maar het zand is niet anders dan de huidige lus. :D
◼︎ Go round the outside.
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Als je ziet wat er nu op een doordeweekse dag over de route gaat vrees ik toch het ergste voor de nieuwe route qua onderhoud. Met name voor de steile klimmetjes en vooral afdalingen ( heb ik van horen zeggen natuurlijk ) waar men vol in de ankers vanaf gaat straks.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

mugged schreef: wo 14 oktober 2020, 20:49 Als je ziet wat er nu op een doordeweekse dag over de route gaat vrees ik toch het ergste voor de nieuwe route qua onderhoud. Met name voor de steile klimmetjes en vooral afdalingen ( heb ik van horen zeggen natuurlijk ) waar men vol in de ankers vanaf gaat straks.
Iedereen is tzt welkom om te helpen met het onderhoud....https://mtb-noordwest.nl/vereniging/aan ... liger.html

dussssss©
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Laatste kunstwerk waar ik onlangs aan heb mogen meewerken... Daarom ook mijn zorg voor de nieuwe route, ik weet hoeveel tijd en energie het onderhoud vergt.

Afbeelding
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

mugged schreef: wo 14 oktober 2020, 21:43 Laatste kunstwerk waar ik onlangs aan heb mogen meewerken... Daarom ook mijn zorg voor de nieuwe route, ik weet hoeveel tijd en energie het onderhoud vergt.

Afbeelding
Ah ok, we weten natuurlijk niet wie er allemaal achter die exotische forumnamen zit :D :D :D

dusssss©
Plaats reactie