Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

De keer dat ik hem tegen kwam was de fiets niet heel bijzonder. Geen CX fiets..
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Even nagevraagd (Thijs is een excollega): vol carbon hardtail, dacht een Felt.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef: do 19 december 2019, 02:31 Ik zie dat er de laatste 2 weken weer een strijd gaande is om de KOM op de Nok.

Maandag de KOM gezet door Thijs Zuurbier met ruim 24 km/u gem.
Hoe kunnen die gasten die gasten daar zo hard omhoog rijden?? :o
We zullen VdP eens uitnodigen, dan kan de rest weer lekker gewoon gaan fietsen ipv KOMmetjes jagen :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Gewoon hard trappen met je kadaver. Wil je ook zo hard zal je ook naast je fiets moeten trainen. Kijk maar eens naar de clipjes van Kate en Nino dat is wat anders dan op zondagmorgen een rondje met team bierbuik. :D Afgelopen NK stond ik op een gegeven moment naast Anne Tauber naar de heren te kijken. Zij had het met iemand van naar team over hoeveel vermogen ze aan het trappen was en dacht ik doe even rustig aan. Haar “rustig aan” vermogen komt redelijk in de buurt van mijn max. Daarnaast zijn die toppers niet zo groot dat scheelt weer kilo’s omhoog slepen. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

baron062 schreef: do 19 december 2019, 09:38 Even nagevraagd (Thijs is een excollega): vol carbon hardtail, dacht een Felt.
:-q Dan moet ik alleen mijn alu wielletjes nog even wisselen. :lol:
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

chrisscross schreef: do 19 december 2019, 11:41
baron062 schreef: do 19 december 2019, 09:38 Even nagevraagd (Thijs is een excollega): vol carbon hardtail, dacht een Felt.
:-q Dan moet ik alleen mijn alu wielletjes nog even wisselen. :lol:
Juistem. En trappen met dat luie kadaver!

Overigens kan iedere prof die een beetje kan klimmen de nok KOM pakken vrees ik. Misschien kan MTB-Noordwest er een evenement van maken? Redbull Nok ofzo?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Gewoon trappen idd maar mijn lichaam heeft iets tegen de Nok.
Ik kan op iedere klim top 100 rijden, soms top 30. UHR ook paar keer top 20 gereden.

Maar die Nok nekt me gewoon.
Ik kom totaal gesloopt bovenaan met 12km/u gem.
Versnellen gaat niet eens want ik ga al kruipend op die steile stukken al kapot.

Daarom vroeg ik me af hoe mensen dat doen :-D
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik heb dat ding wel eens zo hard opgereden dat ik een halve rondje verder nog steeds sterretjes zag :o


Geen idee hoe hard dat werkelijk ging, maar zeker wel dat ik er aardig mee zou scoren!


Ben het daarna/daarmee wel afgeleerd om belachelijk hard (boven je kunnen) naar boven te vliegen :-?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: do 19 december 2019, 12:16 Ik heb dat ding wel eens zo hard opgereden dat ik een halve rondje verder nog steeds sterretjes zag :o


Geen idee hoe hard dat werkelijk ging, maar zeker wel dat ik er aardig mee zou scoren!


Ben het daarna/daarmee wel afgeleerd om belachelijk hard (boven je kunnen) naar boven te vliegen :-?
Ik werd ooit tijdens mijn pr (36:40) ingehaald de Nok op door ene Bram Rood .... die met zijn 4e trainingsrondje bezig was :o
Inmiddels ben ik een trage diesel geworden die blij is met elk rondje onder de drie kwartier en de Nok gaat in Granny Gear

Verder wordt hier in de regio vrij hard gereden, zie ook de strandraces waar menig prof eraf gereden wordt.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Op zich zou hard de Nok op me wel moeten liggen (op de reetfiets heb ik op het segment van het kopje van Bloemendaal lange tijd in de top 10 gestaan, vergelijkbare inspanning denk ik), maar mijn probleem is dat tegen de tijd dat ik er aan begin de meeste sju al uit mijn benen is. Ik kom niet verder dan een dikke 2 minuten :-?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

If u did what u always did, u got what u always got.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

I know, voor een kans op een serieuze snelle tijd moet ik op een lichte, rigid hardtail stappen, beetje inrijden op de Blijdesteinseweg en vanaf start Nok full-gaz.

En in de teletijdmachine stappen en 5 jaar terug in de tijd gaan...

Nah, ik merk ook dat ik de neiging om echt diep te gaan steeds minder heb. Ik teer wel op oude "successen" (hoe ouder je wordt, hoe beter je was). Misschien dat ik de mini-me nog wil helpen bij het halen van de KOM voor 6-jarigen :winkie: , maar daar houdt het dan op :tong :bier:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

baron062 schreef: do 19 december 2019, 11:50
chrisscross schreef: do 19 december 2019, 11:41

:-q Dan moet ik alleen mijn alu wielletjes nog even wisselen. :lol:
Juistem. En trappen met dat luie kadaver!

Overigens kan iedere prof die een beetje kan klimmen de nok KOM pakken vrees ik. Misschien kan MTB-Noordwest er een evenement van maken? Redbull Nok ofzo?
MTB-NW Nok Out :lol:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Leuk als je je tijd eens verbeterd (meestal als je denkt te rijden als een natte krant) maar ben er niet mee bezig. Behalve dan om een collega met een grote mond dat hij mijn tijd bijna verbeterd had de mond te snoeren (dik 2min. er af) Ik gebruik Strava meer om te zien hoe ik gereden ben, en wellicht nieuwe routes te knutselen in gebieden waar je vrij mag rijden.
◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

38x10 schreef: do 19 december 2019, 13:39 I know, voor een kans op een serieuze snelle tijd moet ik op een lichte, rigid hardtail stappen, beetje inrijden op de Blijdesteinseweg en vanaf start Nok full-gaz.

En in de teletijdmachine stappen en 5 jaar terug in de tijd gaan...

Nah, ik merk ook dat ik de neiging om echt diep te gaan steeds minder heb. Ik teer wel op oude "successen" (hoe ouder je wordt, hoe beter je was). Misschien dat ik de mini-me nog wil helpen bij het halen van de KOM voor 6-jarigen :winkie: , maar daar houdt het dan op :tong :bier:
Ik merk zelf juist dat ik steeds sneller ga rijden. Leek een paar jaar geleden een tijd onder de 40 minuten op een rondje nog onmogelijk, fiets is nu standaard ruim onder de 40 en ligt mn pr in de 35 minuten.
Ik heb het idee dat het parcours door de jaren heen vanwege erosie alleen maar sneller is geworden. Afgezien van de schapenhekken dan.
Plaats reactie