Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

38x10 schreef: wo 17 juni 2020, 12:04 Van een stukje flowen door kombochten kan ik ook genieten, maar daar hoef (en wil) ik niet voor naar Schoorl
Wat zijn wij het allemaal lekker eens met elkaar vandaag. Wereldvrede is nabij. :D Elke route zijn eigen karakter dat houd het wel zo leuk in plaats van als TV zenders elkaars leukste dingen na-apen. Want dan wordt het eenheidsworstpulp.

Het is ook niet de ondergrond om dat heel duurzaam er in te hebben. Zie de paar plaatsen waar wel een bochtje ligt. Veranderen om deze tijd heel snel in een zandbak.
◼︎ Go round the outside.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Volgens mij willen jullie dus vooral hard rechtdoor? :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ook lekker. Maar je kan met de juiste bochten techniek ook gewoon hard door een off-camber bocht. Knikkerbanen zijn er genoeg.
◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ik wil eigenlijk altijd gewoon zo hard mogelijk omhoog. Maar om de 1 of andere rede lukt me dat niet genoeg.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Eerst even een lekker potje kleien 💩 En een minder steile heuvel uitzoeken. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Het parcours lag er extreem langzaam bij vandaag. Echt super traag. Ik had welgeteld 0 PR's. Dat is me nog nooit gebeurd. En dat terwijl ik in de laatste ronde het parcours helemaal voor mezelf had. Niemand gezien.

En het kan er niet aan liggen dat ik rond middernacht op het strand nog foto's van zeevonk probeerde te maken en er vanochtend weer vroeg uit moest dus het moet de ondergrond en de 360° tegenwind zijn geweest.
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

chrisscross schreef: wo 17 juni 2020, 13:03 Ik wil eigenlijk altijd gewoon zo hard mogelijk omhoog. Maar om de 1 of andere rede lukt me dat niet genoeg.
Toen ik van de week de zigzag drop 2x ging testen heb ik de rest vh parcours op mijn dooie gemak rondgereden: je staat versteld hoeveel power je dan ineens over hebt voor de nok. Reed zowaar 10 sec onder mijn pr daar zonder dat ik het idee had het snot uit mijn ogen te fietsen hehe
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3247
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

En als ik dan zie hoeveel het soort fiets scheelt..... (hoewel daar bij jou weinig winst zal zitten)

Denk dat ik toch weer eens met snellere banden rond moet gaan rijden.
Ben nu te lui om te wisselen, daar wordt het parcours niet spannender van....
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Oli4k schreef: wo 17 juni 2020, 13:42 Het parcours lag er extreem langzaam bij vandaag. Echt super traag. Ik had welgeteld 0 PR's. Dat is me nog nooit gebeurd. En dat terwijl ik in de laatste ronde het parcours helemaal voor mezelf had. Niemand gezien.

En het kan er niet aan liggen dat ik rond middernacht op het strand nog foto's van zeevonk probeerde te maken en er vanochtend weer vroeg uit moest dus het moet de ondergrond en de 360° tegenwind zijn geweest.
Was er zeevonk? Mijn vrouw heeft het nog nooit gezien dus zo ja, dan doen wij vanavond/nacht even poging :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

yo-eddy schreef: wo 17 juni 2020, 14:09
Oli4k schreef: wo 17 juni 2020, 13:42 Het parcours lag er extreem langzaam bij vandaag. Echt super traag. Ik had welgeteld 0 PR's. Dat is me nog nooit gebeurd. En dat terwijl ik in de laatste ronde het parcours helemaal voor mezelf had. Niemand gezien.

En het kan er niet aan liggen dat ik rond middernacht op het strand nog foto's van zeevonk probeerde te maken en er vanochtend weer vroeg uit moest dus het moet de ondergrond en de 360° tegenwind zijn geweest.
Was er zeevonk? Mijn vrouw heeft het nog nooit gezien dus zo ja, dan doen wij vanavond/nacht even poging :-q
Als je de kans hebt: doen. Ik had het ook nog nooit gezien. Door Het slaapgebrek kwam ik nauwelijks nog vooruit op de fiets maar het was het waard.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Oli4k schreef: wo 17 juni 2020, 21:08
yo-eddy schreef: wo 17 juni 2020, 14:09

Was er zeevonk? Mijn vrouw heeft het nog nooit gezien dus zo ja, dan doen wij vanavond/nacht even poging :-q
Als je de kans hebt: doen. Ik had het ook nog nooit gezien. Door Het slaapgebrek kwam ik nauwelijks nog vooruit op de fiets maar het was het waard.
Kijken of ik er mee krijg vanavond, heb het zelf regelmatig gezien, maar ben dan ook hier aan de kust opgegroeid.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2750
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Lag er wederom lekker bij Schoorl. Eerste deel van de afdaling van de nok is "beginnersfriendly" bijgewerkt, achter de dropjes zijn mooie schuin aflopende kantjes gemaakt.
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
yougo1983
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 28 december 2009, 12:20

afdaling nok is inderdaad nu echt lekker te doen. Het bordje gevaarlijke afdaling zou bijna wegkunnen. De afdaling bij de zwarte blink is wel vervelend vind ik. Maar ik ben ook niet zo'n zandhapper.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

yougo1983 schreef: di 23 juni 2020, 13:40 afdaling nok is inderdaad nu echt lekker te doen. Het bordje gevaarlijke afdaling zou bijna wegkunnen. (...)
Dat lijkt me een nadeel :~ :~
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Heel Schoorl rollator proof .... kansloos, heb hier "intern" ook al mijn ongenoegen over geuit. De Historie van Schoorl wordt vakkundig vertrut op dit moment ...... deze ouwe zeur heeft heimwee naar toen kinderen en volwassen mensen nog zelf hun verantwoordelijkheid konden en mochten nemen.

Schoorl 1993....

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie