Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
yougo1983
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 28 december 2009, 12:20

Als je het nu modderig vindt in schoorl dan moet je maar niet gaan veldrijden:

https://www.indeleiderstrui.nl/veldrijd ... ia-beelden
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Gistermiddag ook nog even een wandelingetje gemaakt rond de speelkuil in Schoorl. Dat is dus vlakbij de nieuwe noordelijke lus. Helaas zag ik daar een groep van 3 op elektrische mtbs overheen denderen. Geen idee of er überhaupt meer impact op de ondergrond door e-mbt's versus normale mtb's maar het lijkt me op zijn minst niet erg handig op een nog (neem ik aan) ongeprepareerde (niet legale) route.
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

Parcours was vanmiddag weer prima te doen hoor. Wasborden, drops en sporen, het hoort er allemaal bij, anders pak ik wel de racefiets. Ondergrond was droog aan de oppervlakte, paar hele kleine plekjes waar nog wat modder lag. Ik verwachtte een rustig parcours, maar kwam evengoed terecht in een clinic op de zwarte Blink. Iedereen maakt keurig plaats overigens, zo kan het ook :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Matthijs_XtC schreef: ma 25 januari 2021, 17:45 Parcours was vanmiddag weer prima te doen hoor. Wasborden, drops en sporen, het hoort er allemaal bij, anders pak ik wel de racefiets. Ondergrond was droog aan de oppervlakte, paar hele kleine plekjes waar nog wat modder lag. Ik verwachtte een rustig parcours, maar kwam evengoed terecht in een clinic op de zwarte Blink. Iedereen maakt keurig plaats overigens, zo kan het ook :-q
Wie geeft er nog clinics met groepen in deze tijd? .... of waren het kinderen?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

yo-eddy schreef: ma 25 januari 2021, 18:17 Wie geeft er nog clinics met groepen in deze tijd? .... of waren het kinderen?
geen idee of het een 'officiële' clinic / verhuurbedrijf was. Beneden bij de Blink stond een pittige dame aanwijzingen te geven en zo gingen de groepsleden (volwassen) keurig naar boven. Denk een groep van 10 personen in totaal. Kun je in coronatijd allerlei vraagtekens bij zetten wellicht, maar kan net zo goed 1 grote familie geweest zijn. Zolang ze niet voor me stoppen op een klim en de ideale lijn blokkeren ben ik al blij op Schoorl ;-)
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1307
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

yo-eddy schreef: ma 25 januari 2021, 18:17 Wie geeft er nog clinics met groepen in deze tijd? .... of waren het kinderen?
Er is nog steeds een niet nader te noemen verhuurder die gewoon aan groepen tegelijk een fiets verhuurd...

dussssss©
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

BOSS schreef: ma 25 januari 2021, 18:34
yo-eddy schreef: ma 25 januari 2021, 18:17 Wie geeft er nog clinics met groepen in deze tijd? .... of waren het kinderen?
Er is nog steeds een niet nader te noemen verhuurder die gewoon aan groepen tegelijk een fiets verhuurd...

dussssss©
ah, die ............. eikol
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
tjitm
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 28 april 2012, 23:21

boldrides schreef: ma 25 januari 2021, 15:39 Gistermiddag ook nog even een wandelingetje gemaakt rond de speelkuil in Schoorl. Dat is dus vlakbij de nieuwe noordelijke lus. Helaas zag ik daar een groep van 3 op elektrische mtbs overheen denderen. Geen idee of er überhaupt meer impact op de ondergrond door e-mbt's versus normale mtb's maar het lijkt me op zijn minst niet erg handig op een nog (neem ik aan) ongeprepareerde (niet legale) route.
Had er 1 een full face op?
Op het parcours denderen er ook elk weekend een paar gasten niet al te netjes langs met e-enduro bakken waarvan er 1 met een fullface helm.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Aantal keer dezelfde gasten, Emtb, full face helm en downhill broek tegen gekomen op de parkeerplaats bij de manege (Aagtdorp).
Vond het toen al apart dat je in zo'n uitrusting een rondje Schoorl rijdt.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Rayb81 schreef: ma 25 januari 2021, 23:23 Aantal keer dezelfde gasten, Emtb, full face helm en downhill broek tegen gekomen op de parkeerplaats bij de manege (Aagtdorp).
Vond het toen al apart dat je in zo'n uitrusting een rondje Schoorl rijdt.
Ik was zondag middag met mn 2 zoontjes van 3 en 6 jaar een mooie knikkerbaan aan het maken op de kleine klimduin in Schoor. Ik heb meerdere MTBers gezien die daar omhoog en naar beneden gingen. Veelal in bovengenoemde uitrusting.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Midlife crisis is wel toegeslagen denk als je zelfs op het klimduin denkt een Enduro trail te pakken te hebben, mijn god :lol:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Met een fullface op je kop wordt je niet herkend. Handig op de illegale paden. :evil:
◼︎ Go round the outside.
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Over illegale/legale paden gesproken: we zijn alweer 2 weken verder sinds de vergunning verleend is voor de nieuwe route :bier:

Nog 4 weken wachten tot het bezwaartermijn verlopen is en dan hopen dat stichting duinbes of wie dan ook niet wederom bezwaar heeft aangetekend *fingers crossed*
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Alsof die niet in bezwaar gaan :lol:

Afgelopen vrijdag dacht ik voor de drukte in het weekend nog even op Schoorl te kunnen fietsen.
Ik werd er een beetje droevig van.
Alles kapot gereden, enorm veel extra paden.
Ik ben niet roomser dan de paus, maar hier krijg je geen leuker parcours van.

Vlaggen op de (volle) parkeerplaats van mtb verhuur verbaasde me ook wat.
Op het parcours zelf leek de drukte wel mee te vallen.

Al met al is dit geen duurzame situatie zo.

@Bosss alweer bedankt voor t scheppen.
Lijkt bijna standaard dat je er bent.

Dan nog iets : die dag werd de weg droog, en was later helemaal droog.
Als de boel niet aan gort was gereden had je dan perfect op Schoorl kunnen fietsen.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

O, en ik moet zeggen dat ik die drop toch wel leuk vindt zo.
Dat ik over het eerste stemmetje probeerde te springen had ik meteen een mooie snelheid voor de drop.
Hij loopt dan een stuk beter dan ik verwacht had.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Plaats reactie