Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

We moeten Staatsbosbeheer een trap geven. https://www.buitenfonds.nl/crowdfunding ... lse_Duinen
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Oli4k schreef: za 1 mei 2021, 12:11 We moeten Staatsbosbeheer een trap geven. https://www.buitenfonds.nl/crowdfunding ... lse_Duinen
:lol: :lol:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Parcours lag er weer lekker bij vandaag, veel pappa's met kinderen onderweg die overigens netjes aan de kant gingen, dank en complimenten!! :-q
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Oli4k schreef: za 1 mei 2021, 12:11 We moeten Staatsbosbeheer een trap geven. https://www.buitenfonds.nl/crowdfunding ... lse_Duinen
Zo, daar wordt goed op gedoneerd! Is dit vergelijkbaar met de bankjes waar een stukje tekst op komt?
Who needs roads when there's dirt
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

twowheeler schreef: ma 3 mei 2021, 11:00
Oli4k schreef: za 1 mei 2021, 12:11 We moeten Staatsbosbeheer een trap geven. https://www.buitenfonds.nl/crowdfunding ... lse_Duinen
Zo, daar wordt goed op gedoneerd! Is dit vergelijkbaar met de bankjes waar een stukje tekst op komt?
wat ik begreep is dat je bij een donatie van €165,- of meer in aanmerking komt voor een naamplaatje op de Corten stalen schopplaten van de nieuw te bouwen trap.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

+ het eeuwigdurend recht die trap op je MTB af te raggen. :-q
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Vandaag met gemengde gevoelens begonnen aan een rondje Schoorl, t waaide en tja wat is er nou aan en NL route?
Maar na eerste de hele ronde gedaan te hebben zijn we nog een paar keer de nok op- en afgegaan en binnendoor gestoken, ook nog een trap meegepakt ergens na de koffie. Wat een leuke route! Complimenten voor de onderhoudsploeg hoe ze ondanks het mulle zand toch een goeie route hebben weten te creëren. :-q
Lekker fietsen!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Als ik nou zo'n traptrede doneer waarbij mijn naam erop komt te staan, krijg ik als mtber dan ook een voorkeursbehandeling in het duin? :winkie:

Wel lachen om een trede te hebben met je naam erop, al is het alleen maar om te plagen richting de voetgangers dat een mountainbiker het betaald heeft :tong
Aah
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 5 september 2012, 16:12

Vandaag stapten net 2E-bikes weer op en plakten achter me, daar ik geen vertrouwen in de afdaal prestaties van zulks heb gaf ik weinig ruimte. Voor de drops wurmden ze zich wel voorbij wat wat irritatie over en weer gaf :oops: :winkie: Ze daalden echter prima af, pas bij de kerf haalde ik ze weer in. Toen maar even sorry gezegd :P .
Na de nok kwamen ze vlak na mij aan, aardige lui en een goed gesprek doet goed :-q

>>> ebikes zijn niet handig bij kerf meewind :D :D :D

>>>ebikes achter je verhoogt toch je grmbl gevoelens :roll:
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ik heb vanochtend (donderdag) een rondje Schoorl gedaan. Heerlijk rustig zeg! Maar we waren dan ook redelijk optijd. +- 8:30 bij de start.

De afdaling na de Zigzag klim is al mul zeg! Dat had ik even niet verwacht na al de regen van deze week. Daar zullen veel mensen gaan afstappen. Voor de rest ligt hij er prima bij. :-q
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

denk dat iedereen tot de zonnestraaltjes van de middag heeft gewacht. Kom net terug van 2 rondjes en vond het erg druk geworden. Overigens best veel gezinnen met jonge kids die keurig aan de kant stonden of ruimte maakten. Route is op sommige plekken wel snel mul geworden de laatste dagen na de regen, maar dat zal in oktober wel zijn opgelost :winkie:
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Het was ook enorm druk, veel huurfietsen en gezinnen gezien. Die helpen ook niet om de route aan te rijden, en sommige stukken waren ook alweer kurkdroog met los zand.
Lekker fietsen!
leguyt
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: za 27 december 2008, 23:26
Mijn mountainbike: Wikkit Zonkey 29er ,Kona Process 111

Het zijn met name de afdalingen die door overenthousiast gebruik van de rem mul zijn geworden
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

leguyt schreef: do 6 mei 2021, 18:53 Het zijn met name de afdalingen die door overenthousiast gebruik van de rem mul zijn geworden
En de klimmen.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Vandaag leek het wel V-mtb dag op het parcours, dames, vrouwen, chicks, pubermeiden, ik kwam van alles tegen... :bier:

Zag ook dat het nog niet meevalt om als tienermeisje op een electrische mtb de nok op te komen. Zeker om weer op te stappen en gaan rijden...begrijpelijk overigens gezien het gewicht van zo'n ding :o

Lag er overigens goed bij klein beetje muller sommige stukken, alleen het begin van de afdaling na de zigzagklim lag een behoorlijk mul-zand-gat waar je wel even op moest letten...
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Plaats reactie