Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Maar die drop dan vlak voordat je het fietspad oversteekt?
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

yo-eddy schreef: ma 13 juli 2020, 15:13
boldrides schreef: ma 13 juli 2020, 11:06
Zie nu pas hoe het eruit ziet vanaf de andere kant. Dat oogt toch een stuk minder mooi met hoe het een maand geleden initieel gebouwd was. Jammerdebammer. Je hoopt toch ergens dat het waarschuwingsbord + de squirrel catcher minder ervaren rijders ervan weerhoudt die drop te nemen waardoor de chickenoutrun niet nodig is.
100% met je eensch ....

Met "dank" aan de coordinator "MTB"van SBB afkomstig uit Apeldoorn .... die ook in Schoorl even zijn plasje wilde doen..... niet aleen kinderen moeten opgroeien in een "bubblewrap society' ook volwassen mensen moeten overal tegen zichzelf beschermd worden .... ben hier aardig over uit mijn slof geschoten intern. Die "drop" lag er gvd al jaren ......
Wat een l#l. En de # is geen o
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Bonanza schreef: ma 13 juli 2020, 16:43
yo-eddy schreef: ma 13 juli 2020, 15:13

100% met je eensch ....

Met "dank" aan de coordinator "MTB"van SBB afkomstig uit Apeldoorn .... die ook in Schoorl even zijn plasje wilde doen..... niet aleen kinderen moeten opgroeien in een "bubblewrap society' ook volwassen mensen moeten overal tegen zichzelf beschermd worden .... ben hier aardig over uit mijn slof geschoten intern. Die "drop" lag er gvd al jaren ......
Wat een l#l. En de # is geen o
Balen, t is er niet beter van geworden. Snap het ook niet zo, ligt keurig een chicken omheen en dan moet toch de drop nog aangepast worden.... M.i. maak je het alleen maar laagdrempeliger zo, op het filmpje zie je ook al wel wat rijders die het in de oude situatie niet in hun hoofd hadden gehaald de drop te rijden (en het nu ook beter hadden kunnen laten :-). Die matten in de landing is al helemaal een waardeloos idee.
Downhill is geen grapje
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik moest al een traantje weg pinken over de nieuwe drop.
Blijkbaar onterecht, er is weinig veranderd.
Gelukkig gaan andere parcours wel door met ontwikkelen.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Van iemand uit de omgeving van Apeldoorn had ik dit niet verwacht.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1304
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

We kunnen er lang over blijven door zeuren natuurlijk. Maar;
A: het is onze tuin niet
B: wij bepalen de voorwaardes hoe een route er, in de tuin van iemand anders, uit mag zien niet
C: MTB Noordwest doet er alles aan om de route zo goed mogelijk te onderhouden en waar mogelijk leuker te maken; sommige dingen kunnen wel, andere dingen niet. Wij respecteren dat, we kunnen niet anders; zie A en B.
D: Het was deze oplossing of de drop afsluiten, volgens mij is dit een prima oplossing. Zo niet...we vernemen graag suggesties.
E: Als iemand's verzekering, na een crash, op zoek gaat naar een mogelijke schuldige om schade ter verhalen komen ze bij niemand op dit forum aankloppen...wel bij de eigenaar van de tuin. Als iemand die risico middels een contract op zich durft te nemen......dan is er wellicht veel meer mogelijk. Wie o Wie?

Dussssss©
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

A)het zijn Staats bossen bedoeld voor ons allemaal, die “tuin” is openbaar toegankelijk
B) MTBNW bepaald al heel lang hoe de routes eruitzien in overleg met SBB, sterker nog MTBNW ontzorgt SBB al jaren zowel financieel als met mankracht (en zelfs deels juridisch). SBB heeft een recreatie doelstelling en MTB’ers zijn de enige partij die zoveel bijdragen aan het algemeen belang in een openbaar bos.
C) SBB heeft in al die jaren nog nooit richtlijnen gepresenteerd aan hun grootste onderhouds en aanleg partner. Zelfs na deze “blokkade” zijn de richtlijnen nog steeds niet ontvangen
D) ....... ik ga pitten, spreek Boss genoeg om hier verder intern met een bak koffie verder over te discussiëren ..... dat doen we al jaren en nog steeds goed bevriend 😉
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1304
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

yo-eddy schreef: ma 13 juli 2020, 23:53 A)het zijn Staats bossen bedoeld voor ons allemaal, die “tuin” is openbaar toegankelijk
B) MTBNW bepaald al heel lang hoe de routes eruitzien in overleg met SBB, sterker nog MTBNW ontzorgt SBB al jaren zowel financieel als met mankracht (en zelfs deels juridisch). SBB heeft een recreatie doelstelling en MTB’ers zijn de enige partij die zoveel bijdragen aan het algemeen belang in een openbaar bos.
C) SBB heeft in al die jaren nog nooit richtlijnen gepresenteerd aan hun grootste onderhouds en aanleg partner. Zelfs na deze “blokkade” zijn de richtlijnen nog steeds niet ontvangen
D) ....... ik ga pitten, spreek Boss genoeg om hier verder intern met een bak koffie verder over te discussiëren ..... dat doen we al jaren en nog steeds goed bevriend 😉
A: Openbaar toegankelijk wil nog niet zeggen: door iedereen aanpasbaar naar eigen inzicht en believen
B: idd in OVERLEG met SBB, SBB bepaalt zelfs hoe ze haar, deels, recreatieve doelstelling invult.
C: Heb jij ooit de richtlijn ontvangen dat je in de pot moet kakken ipv in je broek? Toch heb je meestal een schone broek aan als we een bakkie doen, die truc hebben je ouders je kennelijk toch mondeling(of met de harde hand :lol: :lol: )duidelijk gemaakt op een gegeven moment.
D: Ik sliep al...... :D :D

dussssss©
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

.... je was er zelf bij toen deze drop werd gestabiliseerd..... en nu brave Hendrikje spelen? We hadden op zijn minst, op lokatie, de “aanpassing” kunnen bespreken met SBB ipv na een slap mailtje gelijk de boel rollator proof te maken. Ik ben oprecht overtuigd dat het nu eerder onveiliger is namelijk.
Anyway, het is nu alweer wachten op een nieuwe berg kafkaiaanse “regeltjes” zodat iedereen zijn straatje schoon kan vegen van enige aansprakelijkheid terwijl nog nooit is aangetoond dat deze aansprakelijkheid ergens anders ligt dan bij de gebruiker.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1304
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

yo-eddy schreef: di 14 juli 2020, 08:22 .... je was er zelf bij toen deze drop werd gestabiliseerd..... en nu brave Hendrikje spelen? We hadden op zijn minst, op lokatie, de “aanpassing” kunnen bespreken met SBB ipv na een slap mailtje gelijk de boel rollator proof te maken. Ik ben oprecht overtuigd dat het nu eerder onveiliger is namelijk.
Anyway, het is nu alweer wachten op een nieuwe berg kafkaiaanse “regeltjes” zodat iedereen zijn straatje schoon kan vegen van enige aansprakelijkheid terwijl nog nooit is aangetoond dat deze aansprakelijkheid ergens anders ligt dan bij de gebruiker.
Wat mij betreft lag hij prima in eerste instantie, in tweede instantie en nu nog steeds. Wat ik of jij vinden is niet im frage echter...Je kan er lang over lullen en kort over lullen bottomline is dat de eigenaar van de tuin bepaalt wat hij wel en niet wil. Zoals het er nu ligt is het prima kennelijk. Dan kan je vervolgens heel het internet volschrijven met hoe je er over denkt, de verantwoordelijke van SBB op een kinderachtige manier wegzetten en hoe het volgens jou aangepakt had moeten worden maar je bereikt er helemaal niets mee.....anders dan dat het verzand in een wedstrijdje ver pissen. Er lopen inmiddels meerdere aansprakelijkheidszaken, van jouw en mijn belastinggeld, tegen tuineigenaren begrijp je dan echt niet dat ze een beetje voorzichtig zijn? Het is heel makkelijk roepen vanaf de zijlijn, maar als je in het speelveld staat valt het opeens vies tegen.

Ik snap trouwens niet waarom er zo'n fuss gemaakt wordt, iedereen die hem dropt heeft totaal geen last van de aanpassing in v2.....als je het goed doet zie je de aanpassing niet eens;-) Als die nou de regels zijn om zoiets voor elkaar te krijgen dan is dat toch een minimaal offer? Noem mij 1 route in NL met een dergelijke drop?

dussssss©
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Volgens mijn wordt het tijd voor een biertje. Het is bijna kerstmis 🎄 jongens. :bier:
◼︎ Go round the outside.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Tijgerhaai schreef: di 14 juli 2020, 08:48 Volgens mijn wordt het tijd voor een biertje. Het is bijna kerstmis 🎄 jongens. :bier:
Ééntje maar 😱🍺🍺🍺
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

BOSS schreef: di 14 juli 2020, 08:39
yo-eddy schreef: di 14 juli 2020, 08:22 .... je was er zelf bij toen deze drop werd gestabiliseerd..... en nu brave Hendrikje spelen? We hadden op zijn minst, op lokatie, de “aanpassing” kunnen bespreken met SBB ipv na een slap mailtje gelijk de boel rollator proof te maken. Ik ben oprecht overtuigd dat het nu eerder onveiliger is namelijk.
Anyway, het is nu alweer wachten op een nieuwe berg kafkaiaanse “regeltjes” zodat iedereen zijn straatje schoon kan vegen van enige aansprakelijkheid terwijl nog nooit is aangetoond dat deze aansprakelijkheid ergens anders ligt dan bij de gebruiker.
Noem mij 1 route in NL met een dergelijke drop?

dussssss©
Sleen
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

BOSS schreef: di 14 juli 2020, 08:39
yo-eddy schreef: di 14 juli 2020, 08:22 .... je was er zelf bij toen deze drop werd gestabiliseerd..... en nu brave Hendrikje spelen? We hadden op zijn minst, op lokatie, de “aanpassing” kunnen bespreken met SBB ipv na een slap mailtje gelijk de boel rollator proof te maken. Ik ben oprecht overtuigd dat het nu eerder onveiliger is namelijk.
Anyway, het is nu alweer wachten op een nieuwe berg kafkaiaanse “regeltjes” zodat iedereen zijn straatje schoon kan vegen van enige aansprakelijkheid terwijl nog nooit is aangetoond dat deze aansprakelijkheid ergens anders ligt dan bij de gebruiker.
Wat mij betreft lag hij prima in eerste instantie, in tweede instantie en nu nog steeds. Wat ik of jij vinden is niet im frage echter...Je kan er lang over lullen en kort over lullen bottomline is dat de eigenaar van de tuin bepaalt wat hij wel en niet wil. Zoals het er nu ligt is het prima kennelijk. Dan kan je vervolgens heel het internet volschrijven met hoe je er over denkt, de verantwoordelijke van SBB op een kinderachtige manier wegzetten en hoe het volgens jou aangepakt had moeten worden maar je bereikt er helemaal niets mee.....anders dan dat het verzand in een wedstrijdje ver pissen. Er lopen inmiddels meerdere aansprakelijkheidszaken, van jouw en mijn belastinggeld, tegen tuineigenaren begrijp je dan echt niet dat ze een beetje voorzichtig zijn? Het is heel makkelijk roepen vanaf de zijlijn, maar als je in het speelveld staat valt het opeens vies tegen.

Ik snap trouwens niet waarom er zo'n fuss gemaakt wordt, iedereen die hem dropt heeft totaal geen last van de aanpassing in v2.....als je het goed doet zie je de aanpassing niet eens;-) Als die nou de regels zijn om zoiets voor elkaar te krijgen dan is dat toch een minimaal offer? Noem mij 1 route in NL met een dergelijke drop?

dussssss©
Een hoop tekst ouwe, claims voorkom je niet met (nog) simpelere routes (zie Assen), de claims die lopen gaan niet over dit soort features. Je dekt je in met voorlichting en het schetsen van een duidelijk beeld van wat men mag verwachten. Resultaat van huidige “beleid” is dat iedereen in de veronderstelling is dat alles voor iedereen te rijden is..... nogmaals het eeuwige gezever van “het mag niet ivm angst voor claims” is het einde voor MTB routes in NL zolang er geen goed uniform beleid is (..... wordt aan gewerkt, weet ik ...... NL is weer een echte voorloper op dit gebied 🤔).
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ik snap/ken de frustratie. Het is niet leuk als jij als routebouwer iets moois hebt neergelegd waar andere kritiek op hebben en je het moet aanpassen. Dat terwijl het in jouw ogen prima is. Dat irriteert en demotiveert enorm. Dit is helaas een gegeven en iets wat je tegen zult blijven komen op openbaar terrein in Nederland. Het onderwerp hoeft hierbij niet eens altijd veiligheid/risico te zijn.

Over de drop, zoals hier al eerder gemeld is dan is het nog steeds een drop op hoge snelheid. Wat dat betreft is er niet heel veel veranderd toch? Alleen ziet hij er minder heftig uit en is hij nu vergevingsgezinder voor mensen die hem op lage snelheid doe n.
Plaats reactie