Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

De natuur is bezig op het moment om daar iets aan te doen. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

mtfuji schreef: za 8 mei 2021, 16:34
Zag ook dat het nog niet meevalt om als tienermeisje op een electrische mtb de nok op te komen. Zeker om weer op te stappen en gaan rijden...begrijpelijk overigens gezien het gewicht van zo'n ding :o
Waarom beginnen dat soort mensen dan ook niet op een normale fiets ipv meteen op een halve brommer vraag ik me dan af.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Sorry dat ik het zeg. Bij sommige heb ik het idee dat naar de buurtsuper op de fiets nog te moeilijk is. Mountainbiken is geen rondje fietsen in het bos. Er komt iets meer bij kijken. (Al zitten wij er op sommige routes niet heel ver vanaf :tong)
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

mtfuji schreef: za 8 mei 2021, 16:34 Vandaag leek het wel V-mtb dag op het parcours, dames, vrouwen, chicks, pubermeiden, ik kwam van alles tegen... :bier:
Viel ons vanochtend ook al op, veel vrouwelijk schoon idd. Ook veel gezinnen met kinderen, en onhandige Coronabikers. Maar eigenlijk nergens last van gehad, meestal stonden ze bovenop de felste klimmetjes uit te hijgen.

Was alweer een jaar terug voor mij, en de track heeft duidelijk geleden sindsdien. Vooral de afdalingen zijn overal veel muller, wat ‘t eigenlijk ook wel weer leuk maakte. Ook de rode minilusjes blijven heerlijk om te doen. 2 rondjes gedaan, 3x de Nok. Genoten dus. :-q
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Rode mini lusjes? Er is maar 1 route.
◼︎ Go round the outside.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

mtfuji schreef: za 8 mei 2021, 16:34 Zag ook dat het nog niet meevalt om als tienermeisje op een electrische mtb de nok op te komen. Zeker om weer op te stappen en gaan rijden...begrijpelijk overigens gezien het gewicht van zo'n ding :o
Was het zo een dikke meid? :o
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Het kan ook anders trouwens. Laatst een meisje die haar vriendinnen kwijtgeraakt was terug begeleid naar een rendez-vous punt. (Geen idee waar zij en haar vriendinnen zaten) Zij stuurde nog best aardig voor op een brakke huurfiets. En reed ook best nog wel door.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Tijgerhaai schreef: za 8 mei 2021, 19:34 Rode mini lusjes? Er is maar 1 route.
Technische paadjes dan, waar je ook de gewone route kan blijven volgen. Staan rode bordjes bij.
Onder aan de Nok bijvoorbeeld links aanhouden.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ah, dat bedoel je de groene (makkelijk) en rode (moeilijk) lijn. :-q
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Was het zo een dikke meid? :o
Haha, nou het leuke was dat er 1 dikkere jongedame bij was, en die ging dus wel goed omhoog ... :lol:
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

:-{ Heb veel volwassenen en kinderen langs zien komen maar er was geen trend te ontdekken anders dan een aantal afgetrainde ouderlingen die moeite hadden met de technische stukken en 80% huurfietsen. Wat technisch was had weinig uitdaging, die was wel naast de route te vinden.
Lekker fietsen!
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

Ook Peter schreef: zo 9 mei 2021, 00:00 :-{ Heb veel volwassenen en kinderen langs zien komen maar er was geen trend te ontdekken anders dan een aantal afgetrainde ouderlingen die moeite hadden met de technische stukken en 80% huurfietsen. Wat technisch was had weinig uitdaging, die was wel naast de route te vinden.
dus ondanks alle waarschuwingen, uitleg en verzoeken om niet naast de route te rijden (oa op dit forum) ga je vrolijk precies dat doen en ook nog eens hier benoemen. :~
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ja, want “de route zelf geeft weinig uitdaging”. Hooghartig excuus, en voer voor alle tegenstanders van de route. :-{
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Geen idee waar "ook peter" op doelt met "naast de route" dus wat vroeg om daar zo heftig op te reageren. Verder is het inderdaad een gevolg van te weinig uitdaging (optioneel!) op een route dat mensen (vooral ook veel kids) gaan struinen op zoek naar mogelijkheden. Daar zal in de toekomst toch gewoon in de vraag voorzien moeten worden.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Matthijs_XtC schreef: zo 9 mei 2021, 09:04
Ook Peter schreef: zo 9 mei 2021, 00:00 :-{ Heb veel volwassenen en kinderen langs zien komen maar er was geen trend te ontdekken anders dan een aantal afgetrainde ouderlingen die moeite hadden met de technische stukken en 80% huurfietsen. Wat technisch was had weinig uitdaging, die was wel naast de route te vinden.
dus ondanks alle waarschuwingen, uitleg en verzoeken om niet naast de route te rijden (oa op dit forum) ga je vrolijk precies dat doen en ook nog eens hier benoemen. :~
Ja naast de route rijden is alleen tof als je een "local" bent die de "geheime trails" kent. Anders ben je de boel aan het slopen danwel het verbod in de hand aan het werken. Aldus dit forum 🙄
Plaats reactie