Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MVMVML schreef: zo 9 mei 2021, 10:29 Ja naast de route rijden is alleen tof als je een "local" bent die de "geheime trails" kent. Anders ben je de boel aan het slopen danwel het verbod in de hand aan het werken. Aldus dit forum 🙄
Daar hebben jullie inderdaad wel een handje van ja :bier:

Er nml. een verschil tussen een "geheime afdaling" even meepakken op weg naar huis op een doordeweekse dag of er twee uur gaan staan raggen en filmen met 8 man in een druk weekend, maar dat snap jij ook wel toch?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Giant-E schreef: za 8 mei 2021, 19:29
mtfuji schreef: za 8 mei 2021, 16:34 Vandaag leek het wel V-mtb dag op het parcours, dames, vrouwen, chicks, pubermeiden, ik kwam van alles tegen... :bier:
Viel ons vanochtend ook al op, veel vrouwelijk schoon idd. Ook veel gezinnen met kinderen, en onhandige Coronabikers. Maar eigenlijk nergens last van gehad, meestal stonden ze bovenop de felste klimmetjes uit te hijgen.

Was alweer een jaar terug voor mij, en de track heeft duidelijk geleden sindsdien. Vooral de afdalingen zijn overal veel muller, wat ‘t eigenlijk ook wel weer leuk maakte. Ook de rode minilusjes blijven heerlijk om te doen. 2 rondjes gedaan, 3x de Nok. Genoten dus. :-q
Ja het was gezellig druk gisteren, iedereen wilde voor de buien thuis zijn. :bier:
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Matthijs_XtC schreef: zo 9 mei 2021, 09:04
Ook Peter schreef: zo 9 mei 2021, 00:00 :-{ Heb veel volwassenen en kinderen langs zien komen maar er was geen trend te ontdekken anders dan een aantal afgetrainde ouderlingen die moeite hadden met de technische stukken en 80% huurfietsen. Wat technisch was had weinig uitdaging, die was wel naast de route te vinden.
dus ondanks alle waarschuwingen, uitleg en verzoeken om niet naast de route te rijden (oa op dit forum) ga je vrolijk precies dat doen en ook nog eens hier benoemen. :~
Helemaal met je eens dat we het goede voorbeeld moeten blijven geven.
Ik beschrijf alleen wat ik gezien heb, niet dat ik het ook gereden heb. Op vrijdag liepen we nog bij Schoorl en daar werd ook veel gefietst op hele mooie paden, ook niet opgeweest.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Giant-E schreef: zo 9 mei 2021, 09:23 Ja, want “de route zelf geeft weinig uitdaging”. Hooghartig excuus, en voer voor alle tegenstanders van de route. :-{
Geen excuus, wel mijn mening en ondanks dat er geen hele moeilijke stukken in zitten heb ik de oostlus wel zeven keer gereden. Hij is wel heel leuk!
Lekker fietsen!
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

Top! Gaat mij ook echt niet om vingertje wijzen etc... zou het gewoon jammer vinden als de indruk ontstaat dat het "normaal" is om bij Schoorl buiten de route te rijden.

Ik ben verder wel heeeeel benieuwd als de nieuwe pittige lussen opengaan hoe het dan gaat met de huurfietsers etc. Ben toch altijd een beetje bang dat als er teveel mensen door de reddingsbrigade opgehaald moeten worden de gemeente wat kritischer gaat kijken.
Aah
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 5 september 2012, 16:12

Het uitzichtpunt met zijn klim en snelle, zanderige, afdaling .....en de kant van bergen aan zee ook met zijn snellere langere afdaling gaan eruit, ingeruild voor geslinger in het bos met korter klim en daalwerk . Zal niet veel meer ambulance uitrukken geven.
Wordt wel hinderlijk als je achter huurfietsen zit met weinig inhaal ruimte.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Eind van de ochtend een rondje Schoorl gedaan. Helemaal niet druk en het parcours zelf leek wel een biljartlaken na de regen. Die ligt er nu echt PR-waardig bij zeg. Maar mijn rondje was rustig.
In de middag nog even een voetwandeling gemaakt nabij het gebied van de Noordlus (waar je dus nog niet mag rijden). Ik zag diverse banden en remsporen dwars door het bos van de paden af. Slipsporen door het mos enzo. Dus dan heb ik het echt over off-trail. Simpele zielen die dat doen, ik heb er geen goed woord voor over. Respectloos.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

yo-eddy schreef: zo 9 mei 2021, 10:38
MVMVML schreef: zo 9 mei 2021, 10:29 Ja naast de route rijden is alleen tof als je een "local" bent die de "geheime trails" kent. Anders ben je de boel aan het slopen danwel het verbod in de hand aan het werken. Aldus dit forum 🙄
Daar hebben jullie inderdaad wel een handje van ja :bier:

Er nml. een verschil tussen een "geheime afdaling" even meepakken op weg naar huis op een doordeweekse dag of er twee uur gaan staan raggen en filmen met 8 man in een druk weekend, maar dat snap jij ook wel toch?
Neuh daar is geen verschil tussen. Behalve in iemands hoofd om het voor zichzelf goed te lullen. En al helemaal niet door het kunstmatige verschil tussen door de weeks en het weekend🙈🤣
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

yo-eddy schreef: zo 9 mei 2021, 10:38
MVMVML schreef: zo 9 mei 2021, 10:29 Ja naast de route rijden is alleen tof als je een "local" bent die de "geheime trails" kent. Anders ben je de boel aan het slopen danwel het verbod in de hand aan het werken. Aldus dit forum 🙄
Er nml. een verschil tussen een "geheime afdaling" even meepakken op weg naar huis op een doordeweekse dag of er twee uur gaan staan raggen en filmen met 8 man in een druk weekend, maar dat snap jij ook wel toch?
Wat is dan het verschil voor de passerende wandelaar die dit ziet en denkt...: 'Daar heb je weer zo'n KAK mountainbiker buiten de officiele route, ik ga een klacht indienen'? Of de boswachter die de dag erna sporen aantreft en bevestigd word in de klaagzang die alle klagers in zijn mailbox droppen?

dusssssss©
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MVMVML schreef: ma 10 mei 2021, 02:49
yo-eddy schreef: zo 9 mei 2021, 10:38

Daar hebben jullie inderdaad wel een handje van ja :bier:

Er nml. een verschil tussen een "geheime afdaling" even meepakken op weg naar huis op een doordeweekse dag of er twee uur gaan staan raggen en filmen met 8 man in een druk weekend, maar dat snap jij ook wel toch?
Neuh daar is geen verschil tussen. Behalve in iemands hoofd om het voor zichzelf goed te lullen. En al helemaal niet door het kunstmatige verschil tussen door de weeks en het weekend🙈🤣
Kijk, dat nuance iets is dat jij niet begrijpt en beeldvorming ook niet was mij al heel lang duidelijk.

Voor de goede orde, ik rij wel eens door rood op een verlaten polder kruising, wellicht dat jij dit argument kunt gebruiken als je eens door rood rijdt tijdens de spits in hartje Den Haag. Beiden is bij wet verboden toch?

Doordeweeks een clandestien afdalinkje meepakken mág niet, in het weekend met gropen van 20 man schreeuwend door het bos rijden mag wél ..... benieuwd waar de meeste klachten over komen en wat het met beeldvorming over MTB'ers doet .....
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

yo-eddy schreef: ma 10 mei 2021, 08:49
MVMVML schreef: ma 10 mei 2021, 02:49
Neuh daar is geen verschil tussen. Behalve in iemands hoofd om het voor zichzelf goed te lullen. En al helemaal niet door het kunstmatige verschil tussen door de weeks en het weekend🙈🤣
Kijk, dat nuance iets is dat jij niet begrijpt en beeldvorming ook niet was mij al heel lang duidelijk.

Voor de goede orde, ik rij wel eens door rood op een verlaten polder kruising, wellicht dat jij dit argument kunt gebruiken als je eens door rood rijdt tijdens de spits in hartje Den Haag. Beiden is bij wet verboden toch?

Doordeweeks een clandestien afdalinkje meepakken mág niet, in het weekend met gropen van 20 man schreeuwend door het bos rijden mag wél ..... benieuwd waar de meeste klachten over komen en wat het met beeldvorming over MTB'ers doet .....
Gehuil om het huilen en 'zolang ik het doe is het cool maar als jij als 'niet hardcore' het doet is het kut' is dit. Niets meer, niets minder dit. Ik mag toch hopen dat je in alle eerlijkheid zelf de hypocrisie wel inziet. :lol:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

BOSS schreef: ma 10 mei 2021, 07:36
yo-eddy schreef: zo 9 mei 2021, 10:38

Er nml. een verschil tussen een "geheime afdaling" even meepakken op weg naar huis op een doordeweekse dag of er twee uur gaan staan raggen en filmen met 8 man in een druk weekend, maar dat snap jij ook wel toch?
Wat is dan het verschil voor de passerende wandelaar die dit ziet en denkt...: 'Daar heb je weer zo'n KAK mountainbiker buiten de officiele route, ik ga een klacht indienen'? Of de boswachter die de dag erna sporen aantreft en bevestigd word in de klaagzang die alle klagers in zijn mailbox droppen?

dusssssss©
Dat verschil is er natuurlijk niet, maar yo-eddy wil zijn eigen gedrag even goedpraten.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

BOSS schreef: ma 10 mei 2021, 07:36 Wat is dan het verschil voor de passerende wandelaar die dit ziet en denkt...: 'Daar heb je weer zo'n KAK mountainbiker buiten de officiele route, ik ga een klacht indienen'? Of de boswachter die de dag erna sporen aantreft en bevestigd word in de klaagzang die alle klagers in zijn mailbox droppen?
dusssssss©
Het verschil is dat doordeweeks er geen wandelaars zijn en de "overlast" zich beperkt tot hooguit een band afdruk tussen de voetstappen op een wandelpaadje.

Net zo illegaal als op zondag met 10 man al filmend en hard lachend hetzelfde doen, zeker waar. Toch voel ik mij over het eerste minder bezwaard dan over het tweede. Dat kun je hypocriet vinden maar ik ben opgevoed met de wijze woorden van mijn opa "regels zijn om mensen te dienen, mensen zijn niet om regels te dienen"
Deze "wijsheid" vraagt wel een beetje nuance, interpretatie, tact en eigen verantwoordelijkheid. Een klakkeloos "Hunnie doen het toch ook!" was voor mijn opa niet acceptabel :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

yo-eddy schreef: ma 10 mei 2021, 09:00
BOSS schreef: ma 10 mei 2021, 07:36 Wat is dan het verschil voor de passerende wandelaar die dit ziet en denkt...: 'Daar heb je weer zo'n KAK mountainbiker buiten de officiele route, ik ga een klacht indienen'? Of de boswachter die de dag erna sporen aantreft en bevestigd word in de klaagzang die alle klagers in zijn mailbox droppen?
dusssssss©
Het verschil is dat doordeweeks er geen wandelaars zijn en de "overlast" zich beperkt tot hooguit een band afdruk tussen de voetstappen op een wandelpaadje.

Net zo illegaal als op zondag met 10 man al filmend en hard lachend hetzelfde doen, zeker waar. Toch voel ik mij over het eerste minder bezwaard dan over het tweede. Dat kun je hypocriet vinden maar ik ben opgevoed met de wijze woorden van mijn opa "regels zijn om mensen te dienen, mensen zijn niet om regels te dienen"
Deze "wijsheid" vraagt wel een beetje nuance, interpretatie, tact en eigen verantwoordelijkheid. Een klakkeloos "Hunnie doen het toch ook!" was voor mijn opa niet acceptabel :bier:
Deze wijsheid heeft een naam: hypocrisie. :bier:
En dat weet je net zo goed als ik.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik deel de mening van Eddy zeker.
Denk dat je het zelfs in zijn algemeen kunt door trekken.

De fietser die op rustige tijden alleen of met zn 2en fietst, en zich dan ook nog netjes gedraagt zal het probleem niet zijn.
Het is dan zowat om het even of het legaal is of niet.

Groepen racefietsers houden zich als ze "gewoon" op een fietspad fietsen ook aan de wet, toch zorgen ze voor overlast.

Een groep die op tempo door het PWN fietst voor 10:30 houdt zich ook aan de regels.
Toch zorgt de solo fietser die in het PWN op een regenachtige doordeweekse dag daar om 10:45 fietst eigenlijk niet voor overlast.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Plaats reactie