Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Moet wel zeggen dat ik wel medelijden met zukke mensen heb.

@MTBarc : toch heeft dat zeker wat, in de mist klimmen om dan zomaar opeens met een prachtig uitzicht beloond te worden.
Zoiezo goeie herinneringen aan.

Dat is ook het leuke met toeristen op Schoorl, je bent/wordt dan bewuster van het moois wat er te zien is.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Mensen die nog niet eens hun bidonretentievaardigheden onder controle hebben zouden helemaal geen Strava account moeten hebben. Eerst de basics, dan de extra's. Of neem een Kamelenzak™, veel efficiënter.
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

Singletrack Sundays schreef: vr 7 februari 2020, 19:43 Herten in Schoorl ?
In het NHD (nabij Bakkum en Castricum) heb ik ze wel eens gespot, zoals deze keer bij het poeltje even ten noorden van de Zuiderweg...

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Dat is een ander type hertje :bier:
OOK heel erg schattig btw :-q
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

B@zz schreef: za 8 februari 2020, 01:51
Singletrack Sundays schreef: vr 7 februari 2020, 19:43 Herten in Schoorl ?
In het NHD (nabij Bakkum en Castricum) heb ik ze wel eens gespot, zoals deze keer bij het poeltje even ten noorden van de Zuiderweg...

Afbeelding
Die zijn 10 jaar geleden het kanaal over gestoken, maar in tegenstelling tot AWD worden ze in PWN wel afgeschoten.

@jurf dus jij durft als je met mevrouw jurf fietst naar andere hertjes te kijken? 🏃‍♀️
Morgen zeemeerminnen? ;)
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

Onlangs nog even gebabbeld met twee PWN-boswachters, die vertelden dat er hooguit 10 herten in het NHD rondlopen. Ze worden echter zelden gespot en worden dan ook niet afgeschoten.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Singletrack Sundays schreef: za 8 februari 2020, 09:26 @jurf dus jij durft als je met mevrouw jurf fietst naar andere hertjes te kijken? 🏃‍♀️
Morgen zeemeerminnen? ;)
Live life on the Edge 8)
En zondag: lekker uitwijken bij Wijk :)
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
w0utje
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 15 juni 2007, 09:48
Mijn mountainbike: Giant Trance e+ 2 Pro

tiewrap schreef: vr 7 februari 2020, 23:17 Moet wel zeggen dat ik wel medelijden met zukke mensen heb.
Tja, 2 rondjes gefietst net. Parcours was echt heerlijk. Wel wat druk maar dat is ook gezellig. 2 tijdridders maakten het wel weer bont. Ingehaald vonden ze niet zo leuk. Bleven dan gewoon lekker breed uit fietsen en duwde je zowat van het parcours af, ook als ze gingen inhalen ging dat een beetje op dezelfde manier met dik ellebogen werk.... beetje jammer... misschien een bordje bij de start zetten dan de doordeweeks beter voor je PR is :winkie:

Afbeelding

Die 66km klopt niet, bomen en gps op de telefoon werkt niet echt. Probeer maximaal 35 downhill te gaan om de risico's wat binnen de perken te houden.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Wat een waarde wordt er toch gehecht aan die PRs.
Is dat om maandagochtend weer stoer te kunnen doen bij het koffiezetapparaat? :tong
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Gisteren tijdens de storm een rondje Schoorl gedaan. Ik heb echt heerlijk genoten van de wind en ik heb nog even een uitstapje naar het strand gemaakt voor een gratis zandstraal sessie.

Ik had trouwens via de Ali express een zadeltasje gekocht en nu mn eerste ritje mee gefietst. Goedkoop is duurkoop blijkt maar weer. Er zit geen blokkeersysteem op het ritsje dus mijn spulletjes liggen verspreid over het parcours thv de blink en afdaling. Als iemand daar nog een multitool vind hoor ik dat graag.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Beetje klooien vandaag op Schoorl, slecht weer slechte benen ..... tegenwind op de afdaling na de zigzag dus tijd om de drop binnendoor weer eens te doen, aanloop en landing zijn aardig uitgespoeld door de regen.

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 CF /Canyon Neuron 9.0 CF

nice, daar moet ik ook nog eens de tijd voor nemen.
Zag dat er langs de zijkant wel meer afgezaagde boomstammen staan waar je iets mee zou kunnen als je er een beetje zand tegenaan schept.
Die aan het begin van de afdaling links is helaas ook een beetje uitgelopen en vliegt niet meer zo lekker.

Is daar nog iets aan toe doen door team onderhoud?
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

The Borg Cube schreef: do 13 februari 2020, 23:22 nice, daar moet ik ook nog eens de tijd voor nemen.
Zag dat er langs de zijkant wel meer afgezaagde boomstammen staan waar je iets mee zou kunnen als je er een beetje zand tegenaan schept.
Die aan het begin van de afdaling links is helaas ook een beetje uitgelopen en vliegt niet meer zo lekker.

Is daar nog iets aan toe doen door team onderhoud?
Leef je uit zou ik zeggen ;) ..... er zijn wel plannen om dat stuk een keer echt goed aan te pakken, met ook wat meer opties ........ tijd vh ploegje dat dit soort dingen echt leuk vindt om te bouwen is helaas schaars.

Bovenstaande drop is ook maar een paar scheppen zand tegen een stronk aan, inmiddels pittig uitgespoeld in de landing, maar daardoor wel een stuk hoger :-q ... i.i.g. hoger nu dan de drop bij Easy/Diff
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ik wil wel een keer helpen scheppen hoor. Neem ik de kiddo ook mee als het in een weekend is, ziet hij ook eens hoe dat gaat.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Deze boomstronk drop is wel erg hoog.
Reed een keer volgas achter iemand die deze drop nam, vervolgens ben ik hem gelijktijdig buitenom gepasseerd.
Heb toen geen scheldkanonnade gehoord, dus zal wel goed gegaan zijn :oops:
Plaats reactie