Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef: wo 4 december 2019, 02:32 Willen ze er een 2e Nationaal Park de Hoge Veluwe van maken? Dat is ook zo'n woestijn met fietspaadjes. :-{
Nee, dit wordt zonder fietspaadjes :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag weer lekker wat rondjes gedraaid.
Zowaar toch nog wat groepjes MTBers op pad, maar geen last van gehad.

De afdaling na de Zig-Zag klim wordt steeds leuker.
Heerlijke al die lage drops achter elkaar op snelheid, paar stuks kort achter elkaar kun je met een leuk sprongetje in 1 keer clearen, leuk :-q

Bossecties blijven top, schapenhekken en open stukken met harde wind blijven een ergernis, eeuwig jammer dat dit destijds in de brand is gegaan :evil:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Net halfje met de kleine, zelfs hier en daar beetje zeldzame modder op Schoorl :o ..... maar baantje ligt er weer top bij :bier:
Respect voor alle andere bikers die ons inhaalden of ingehaald werden, buitengewoon netjes en met veel lof voor mini-me :-q :-q
De kleine heeft wederom alles kunnen fietsen, de Nok was nu "een eitje" zelfs :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag weer een paar rondjes gereden, was weer top, die paar modderplasjes kon ik wel hebben :P

Hier ook nog wat ouders met kinderen gezien, maar de rijders die voor mij reden (waaronder Annemarie) vond ik het kind nogal lomp inhalen, gewoon zonder inhouden er voorbij, maar goed zal wel aan mij liggen.

Vandaag weer eens het Zuidwest gedeelte meegepakt over de schapenhekken ipv over het fietspad.
Over een flink aantal meters ligt er tegenwoordig een spoortje naast de schapenhekken, 10x beter :-q
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Als er voldoende ruimte is om in te halen knal ik er ook gewoon op volle vaart voorbij hoor. Bij kleintjes probeer ik er wel wat ruimer om te sturen. De tijd dat je aan het inhalen bent duurt korter dus eigenlijk is het nog veiliger ook.
Het wordt juist lastig zodra je iemand in haalt met een klein snelheids verschil op een smal parcours als Schoorl.

Onderop de afdaling van de eerste brug ligt nu trouwens wel een vies gat. Ik kan me voorstellen dat er hier wel wat valpartijetjes zijn geweest afgelopen dagen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ja mooi gat idd, viel me eergisteren ook al op.
Vandaag reed er weer een tractor doorheen dus zal wel even zo blijven.

Rechts of helemaal links pakken en je hebt de minste last.
Je kunt ook met een manual je voorwiel eroverheen zetten alleen krijgt je achterwiel weer een zwieper :D

Heb ook niet de moeite genomen even te stoppen en het aan te stampen...
zuurbiertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 00:59
Mijn mountainbike: Specialized epic comp carbon 2018, Specialized beachchisel expert 2018

Ik rij regelmatig met m’n zoontje op schoorl, we worden natuurlijk regelmatig ingehaald en de motiverende opmerkingen die hij dan krijgt doen die kleintjes echt goed. Echter zitten er helaas ook wel eens lompe aso’s tussen die denken dat het een racebaan is waar iedereen maar voor ze aan de kant moet, en links en rechts zonder waarschuwing inhalen. als je kleine of beginnende bikers zie, denk dan even na en waarschuw even met een bel of een kort “pas op ik kom er aan, over links” dat houd het voor iedereen leuk, het bos is ten slotte van iedereen( al denken harry en de duinbessen daar anders over)
yougo1983
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 28 december 2009, 12:20

zuurbiertje schreef: zo 8 december 2019, 21:29 Ik rij regelmatig met m’n zoontje op schoorl, we worden natuurlijk regelmatig ingehaald en de motiverende opmerkingen die hij dan krijgt doen die kleintjes echt goed. Echter zitten er helaas ook wel eens lompe aso’s tussen die denken dat het een racebaan is waar iedereen maar voor ze :D aan de kant moet, en links en rechts zonder waarschuwing inhalen. als je kleine of beginnende bikers zie, denk dan even na en waarschuw even met een bel of een kort “pas op ik kom er aan, over links” dat houd het voor iedereen leuk, het bos is ten slotte van iedereen( al denken harry en de duinbessen daar anders over)
Tja ik heb geen bel en meestal ook geen adem om nog iets te roepen. :D

Dan blijf ik er ook maar achter rijden daarna
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Parcours was weer helemaal droog vandaag, niet verwacht na de plassen van laatst.
Het ligt er PR waardig bij, enkel de Zuidenwind (kracht 5) was een ongunstige factor.

Verder er nog uit gefietst door een oudere meneer (ik gok 60-65 jaar oud) zonder helm, werk aan de winkel dus :winkie: (was in mn 3e rondje en ging in ongeveer 40min)
Laatst gewijzigd door Rayb81 op vr 13 december 2019, 02:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

:-q
Laatst gewijzigd door tiewrap op vr 13 december 2019, 03:21, 1 keer totaal gewijzigd.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Heb hem al weggehaald ....
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Rayb81 schreef: vr 13 december 2019, 01:03 Parcours was weer helemaal droog vandaag, niet verwacht na de plassen van laatst.
Het ligt er PR waardig bij, enkel de Zuidenwind (kracht 5) was een ongunstige factor.

Verder er nog uit gefietst door een oudere meneer (ik gok 60-65 jaar oud) zonder helm, werk aan de winkel dus :winkie: (was in mn 3e rondje en ging in ongeveer 40min)
3e rondje 40 minuten en er dan uitgefiets worden door een opa is niks om je voor te schamen. Zonder helm fietsen dan weer wel. :lol:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef: vr 13 december 2019, 01:03 Verder er nog uit gefietst door een oudere meneer (ik gok 60-65 jaar oud) zonder helm, werk aan de winkel dus :winkie: (was in mn 3e rondje en ging in ongeveer 40min)
Kalend en met snor ... op een cannondale?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Nog dikke kans dat opa ook nog op een singelspeed voorbij kwam.
◼︎ Go round the outside.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

yo-eddy schreef: vr 13 december 2019, 10:17
Rayb81 schreef: vr 13 december 2019, 01:03 Verder er nog uit gefietst door een oudere meneer (ik gok 60-65 jaar oud) zonder helm, werk aan de winkel dus :winkie: (was in mn 3e rondje en ging in ongeveer 40min)
Kalend en met snor ... op een cannondale?
Haha ja, klopt een bekende?
Heb nog even met hem staan praten aan de finish (start)
Hij reed met een 42t voorblad..
Plaats reactie