Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik was er ook even vandaag, lekker gereden. Aantal mensen ingehaald, aantal mensen er langs gelaten, geen probleem verder en lekker nostalgisch. Lag er goed bij, leuk ook :-q

Stukje nostalgie maar vroeger toen ik nog jonger en fitter was liet ik snelle jongens altijd op het deel voor de nok passeren, peddelde er vrolijk achteraan en reed ze dan op de klim aan flarden (singlespeed, dan moet je wel) :winkie: Met versnellingen is het wel een stuk makkelijker allemaal, trouwens ;)
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

baron062 schreef: zo 1 maart 2020, 19:33 Tja, die BWR's. Het valt mij op dat ze geen besef van etiquette/fatsoen hebben : zoals altijd stond ik vandaag bij het eerste stukje van de Nok bijna stil, en slingerde ik iets. Kreeg ik de opdracht niet te slingeren van een stilletjes achteropkomende fietser, want dit persoon wilde er langs. Uiteraard melde hij niet dat ie links of rechts zou passeren.... hij melde helemaal niets. Zo ook meerdere andere fietsers die wilde passeren. Slechts een enkeling gaf aan welke kant hij er langs wilde.

We hebben duidelijk zwijnen nodig in dit gebied. Die kunnen de eikels opvreten voordat ze moeilijk beginnen te doen...
Wij hadden er vanmorgen ook een aantal die geheel geluidloos achter ons aan rolden, het ging wel redelijk ok, de nok op rijd ik gewoon rechts, en de extra meters zodat zij vooral hard rechtuit kunnen, links erlangs.
Het zijn dan mountainbikers met overschoenen, dan weet je het wel minimaal 30sec voorsprong geven bovenaan de nok, dan zit je er voor de kuil net achter, zijn gaan Homo ehh correctie Halfords hard remmend af en wij broapen de kuil in. In een treintje van 6.
De kombocht onderin de kuil prima door gedrift.
En dat is de fun waar het om draait.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ach, voor sommigen is hard omhoog rijden ook gewoon de lol, ik vond dat ook leuk...... toen ik dat nog kon :winkie:
Het is gewoon wel eens lastig als je, zoals wij, het tempo naar beneden nog wel hebt maar omhoog voorbij wordt gereden door 90% vd BWR's die dan vervolgens "in de weg rijden" naar beneden. De timing om met wat ruimte boven te komen is een kunst op zich. Nog een reden voor mij om lekker te rijden wanneer het rustig is (bijna alles buiten Za. en Zo. ochtend dus)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Het is toch vrij simpel ?
In de klim is ruimte zat om in te halen, naar beneden niet.

Als t druk is kun je op tempo de nok af vergeten, tenminste dat is mijn ervaring.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Soms haalt iemand je bergop net in maar schat je in dat je sneller naar beneden gaat. Een andere keer zitten er langzamere fietsers voor je die je net niet op tijd voorbij komt. Als het dan niet te druk is maar dus gewoon even ongelukkig uitkomt wacht ik gewoon even voor de afdaling. Kun je lekker genieten op je eigen snelheid en zet je ook niemand onder druk. Werkt prima.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Misschien een stoplicht bovenaan de Nok zetten die op groen springt als de afdaling vrij is? :~
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ja en dan i.p.v met een wandelaartje dat hij bij rood aangeeft: effe Nokke met Braapen :winkie:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik ken mensen die al groene vlekken krijgen van een bordje, laat staan een doseerlicht. :winkie:

Maar we hebben een vrijwilliger die er gaat staan met een vlaggetje op zondag begrijp ik?
◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Gisteren sinds een tijd weer een rondje Schoorl gedaan. Ik was lekker warm ingepakt, overschoentjes en winter handschoenen. Na de paardenweide hing ik een tijdje achter een mede MTBer, strak in het pak en hijgend. Vervolgens riep ik "links voorbij" en meneer vond het leuk om geen ruimte te geven en mij af te snijden. Dus ik riep "bedankt maat!" 2 bochten veder ben ik er zonder aankondiging langs gereden en heb hem daarna zelf even laten remmen.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

ah, joh het wegseizoen is gisteren weer begonnen. De lente ligt 3 weken voor op schema. Spoedig zullen de boswielrenners weer uit het bos verdwijnen en zijn wij weer met echte mountainbikers onder elkaar die wel respect hebben voor elkaar . :D

Afbeelding
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

Tja, nog even, dan is al het BWR-leed — veelal geafficheerd als de 'winterziekte' — weer geleden. Oftewel, geen last meer van wielrenners die...
  • vanaf de herfst tot rokjesdag alle mtb-routes verzieken;
  • in grote groepen — meestal in dezelfde potsierlijke, (veel te) strakke lycra-tenues — rondrijden, bij voorkeur op zaterdag- of zondagochtend;
  • alles en iedereen aan de kant schreeuwen of duwen om hun eigen (povere) Strava-tijden te verbeteren;
  • het liefst over brede/rechte bospaden scheuren;
  • 1 cm diepe regenplassen omzeilen;
  • in de ankers gaan voor 2 cm diepe kuilen;
  • languit rollebollen over 3 cm hoge boomwortels;
  • et cetera, et cetera.
...gadegeslagen door hoofd- en buikschuddende hardcore-mtb'ers vanaf torenhoge apenrotsen. :o :wink:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Hoogste wat ik geweest ben op mijn MTB is 1157 meter. Dat valt toch ook wel weer mee? :winkie:
◼︎ Go round the outside.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Tijgerhaai schreef: ma 2 maart 2020, 16:51 Hoogste wat ik geweest ben op mijn MTB is 1157 meter. Dat valt toch ook wel weer mee? :winkie:
tsssss, dat win ik met bijna een factor 5 :bier: :winkie: :winkie: :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dat zeg ik. Zo hoog zit ik niet op die apenrots. :tong
◼︎ Go round the outside.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Tijgerhaai schreef: ma 2 maart 2020, 16:55 Dat zeg ik. Zo hoog zit ik niet op die apenrots. :tong
Die Ijle lucht is ook nergens goed voor eigenlijk ...
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie