Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Kom je ook? Kunnen we mooi je nieuwe fiets niet bewonderen :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Kleine let's ride? Ik wil Schoorl ook wel eens in t donker rijden.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik pas.
Lijkt me leuk hem een keer andersom te rijden maar niet in het donker.
Lijkt me beetje link omdat je toch iedere hindernis minder goed ziet aankomen
yougo1983
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 28 december 2009, 12:20

yo-eddy schreef: do 7 november 2019, 10:22
boldrides schreef: do 7 november 2019, 09:18 Tip voor de mannen die 's avonds tegen de richting in rijden: stop of ga even aan de kant als je in een afdaling zit voor mtb-ers die de juiste richting op rijden... Mtb-lichten zijn tegenwoordig behoorlijk verblindend namelijk (understatement).
De regel is toch dat je in het donker tegen de richting in rijdt?

Maar, geniet er nog maar van, ik verwacht binnen een jaar een verbod op nightbiken in Schoorl
Dat klinkt alsof je voor een dergelijk verbod bent. Er zijn inderdaad ook segmenten op strava die reverse gaan maar pas op voor de rijders die wel rechtsom gaan!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

yougo1983 schreef: di 12 november 2019, 20:15 Dat klinkt alsof je voor een dergelijk verbod bent. Er zijn inderdaad ook segmenten op strava die reverse gaan maar pas op voor de rijders die wel rechtsom gaan!
Kijk, vroeger was het gewoon een maas in de toegangsregels van SBB waar zo af en toe door locals gebruik van werd gemaakt. Nu zijn er diverse trainingsgroepjes en zelf groot georganiseerde "night rides" die meerdere avonden vd week gebruik maken van deze situatie. Dit is SBB uiteraard ter ore gekomen (overlast), vandaar dat ik een verandering van de regels verwacht.

Wat ik daar van vind, tsja, het is helaas de realiteit dat mensen pakken wat ze pakken kunnen. Ik heb niets met grote groepen mensen (fietsers, mountainbikers etc), begrijp hun beweegredenen gewoon niet.
Ik doe mijn ding in het bos zoals ik dat al ruim 30 jaar doe, beetje los van hoe "onze" hobby zich ontwikkelt.

Verder zou ik me niet druk maken over in welke richting iemand rijdt, die lampen maken je zichtbaar vanaf 100'en meters en van een "night ride" is natuurlijk helemaal geen sprake met de lumens die die lampen uitspugen. Mijn tijden overdag en in het donker zijn vrijwel identiek. Heb wel een tijdje frequent avond ritjes gedaan maar heb er de laatste tijd weinig behoefte aan.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yougo1983
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 28 december 2009, 12:20

yo-eddy schreef: di 12 november 2019, 20:41
yougo1983 schreef: di 12 november 2019, 20:15 Dat klinkt alsof je voor een dergelijk verbod bent. Er zijn inderdaad ook segmenten op strava die reverse gaan maar pas op voor de rijders die wel rechtsom gaan!
Kijk, vroeger was het gewoon een maas in de toegangsregels van SBB waar zo af en toe door locals gebruik van werd gemaakt. Nu zijn er diverse trainingsgroepjes en zelf groot georganiseerde "night rides" die meerdere avonden vd week gebruik maken van deze situatie. Dit is SBB uiteraard ter ore gekomen (overlast), vandaar dat ik een verandering van de regels verwacht.

Wat ik daar van vind, tsja, het is helaas de realiteit dat mensen pakken wat ze pakken kunnen. Ik heb niets met grote groepen mensen (fietsers, mountainbikers etc), begrijp hun beweegredenen gewoon niet.
Ik doe mijn ding in het bos zoals ik dat al ruim 30 jaar doe, beetje los van hoe "onze" hobby zich ontwikkelt.

Verder zou ik me niet druk maken over in welke richting iemand rijdt, die lampen maken je zichtbaar vanaf 100'en meters en van een "night ride" is natuurlijk helemaal geen sprake met de lumens die die lampen uitspugen. Mijn tijden overdag en in het donker zijn vrijwel identiek. Heb wel een tijdje frequent avond ritjes gedaan maar heb er de laatste tijd weinig behoefte aan.
Mooi om deze reacties eens te zien. Een paar jaar terug vond iedereen het op pagina 344 van dit topic het nog not done om reverse in het donker te rijden. Blijft mooi dat voortschrijdend inzicht.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

yougo1983 schreef: di 12 november 2019, 21:35 Mooi om deze reacties eens te zien. Een paar jaar terug vond iedereen het op pagina 344 van dit topic het nog not done om reverse in het donker te rijden. Blijft mooi dat voortschrijdend inzicht.
Voortschrijdend inzicht? ..... dit is mijn mening, die was toen identiek. Wat betreft tegen de richting inrijden.

Volgens mij heb ik je toen alleen gevraagd "ken je de uitdrukking, je eigen glazen ingooien" dat ging over het groot en openbaar roeptoeteren dat je in het donker MAG biken op Schoorl ..... de consequenties daarvan zullen dus binnenkort duidelijk worden (zie mijn bovenstaande post ;)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
v_schultinge

Gisteren weer eens een paar rondjes gedaan op Schoorl. Parcours lag er heerlijk bij, maar wat was het druk. Ik denk niet dat ik het eerder zo druk heb gezien. Verschillende groepen stonden midden op de route stil. Eentje stond zelfs z’n Go-Pro op te stellen in een bocht. Daar schrok ik toch wel van. Kon er net aan omheen sturen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

MTBen wordt volks (outdoor) sport no. 1 :D
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Rayb81 schreef: ma 18 november 2019, 00:55MTBen wordt volks (outdoor) sport no. 1 :D
Deze breedte sport groeit inderdaad enorm, maar ook in de hand geholpen door vele nieuwe parcoursen die overal aangelegd worden. Voor veel (nieuwe) MTB' ers is dat misschien net de trigger om ook off road te gaan fietsen. Geef ze eens ongelijk :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Zaterdag 2 rondjes gedaan rond het middaguur. Toen viel het wel mee met de drukte.
Eerste rondje 37:32 en tweede rondje was ik opweg naar een 36er toen ik bij de afdaling S berg in volle vaart op mn muil ging.
Scheenbeen van boven tot onder open en diverse kneuzinging.

Ik vraag mijzelf altijd af hoe mensen het voor elkaar krijgen te vallen op sommige afdalingen. Deze is daar 1 van. In mijn geval zat ik niet echt op te letten, raakte met mn voorwiel naast de schapenhekken en kreeg het zogenaamde "schuin tegen een stoeprand rijden" effect.

Maja, toch mn rondje uitgereden met een 38er. Nu weer even bijkomen op het werk. :lol:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Zooow, da's rap! Ik ooit een 38'er gereden op Schoorl en daar was ik toen heel blij mee (en daar bleef het dan ook bij kwa sub 40'ers :oops:

Dat vallen voordat je het door hebt ken ik. Ik ging gister in een bocht onderuit terwijl ik met mijn zoontje aan het fietsen was(!) :oops: :oops:
#hoedan (niet op Schoorl trouwens, maar daar heb ik ook de nodige knullige valpartijen op mijn naam staan)

Zoonlief vond het prachtig natuurlijk, meestal is hij degene die af en toe op de grond ligt. Eerste wat 'ie zei toen 'ie thuis was tegen z'n moeder: "papa is gevallen, en ik niet!" :winkie:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

En mij verbaast het dan weer hoeveel vaders je nog zonder helm ziet. Onder het mom van "we gaan niet hard"... .


Al was het maar om het goede voorbeeld te geven :roll:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag 3 rondjes op de crosser gereden, was koud, maar in het bos was het goed te doen.

Parcours was hard en hobbelig, of dat kwam wellicht omdat ik star reed.

Verder super rustig, alleen paar groepjes camping fietsers gezien (trainingsbroek etc).
Zelfs nog iemand die terugkwam bij zn auto met een fullface helm op en een downhill broek, die dacht zeker dat ie in Oostenrijk zat :lol:
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

Toch beter dan geen helm en geen broek... :lol:
Klusteam MTB Zuid Veluwe
Plaats reactie