Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Ironhorse Erik schreef: wo 3 augustus 2022, 21:53
yo-eddy schreef: wo 3 augustus 2022, 14:37

Dat was pfas afgekeurd en is uit gebied verwijderd ….. was gebiedseigen grond ffs 😱
Ik had nog gezegd dat spul op strategische plekken langs de route te (laten) dumpen.....(weet niet of dat geholpen zou hebben maar goed)

SBB zijn echt volledig de weg kwijt.
We hebben alles geprobeerd zelfs geinformeerd naar reinigen vd grond......maar helaas.

dusssss©
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ik heb nog wel een hoopje granulaat over.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

BOSS schreef: do 4 augustus 2022, 11:51
Ironhorse Erik schreef: wo 3 augustus 2022, 21:53

Ik had nog gezegd dat spul op strategische plekken langs de route te (laten) dumpen.....(weet niet of dat geholpen zou hebben maar goed)

SBB zijn echt volledig de weg kwijt.
We hebben alles geprobeerd zelfs geinformeerd naar reinigen vd grond......maar helaas.

dusssss©
ik begrijp dus goed dat afgeplagde heide, verontreinigde grond is. Hahaha. Je gelooft het niet.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ironhorse Erik schreef: do 4 augustus 2022, 13:20
BOSS schreef: do 4 augustus 2022, 11:51

We hebben alles geprobeerd zelfs geinformeerd naar reinigen vd grond......maar helaas.

dusssss©
ik begrijp dus goed dat afgeplagde heide, verontreinigde grond is. Hahaha. Je gelooft het niet.
Was geen afgeplagde heide maar grond uit gebied rond de kerf, waar branden zijn geweest
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Aah
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 5 september 2012, 16:12

Regen begint uitgewerkt te raken halfje ook weer ah verstoffen.

Vd week 6 x 0.5 gereden :-D ….drops rijdt verrukkelijk en nok vlonders liggen erg lekker, je komt alleen wat hard op de versleten trede erna aan 8)

Bij geen neerslag wordt het weer GMA tijd :-q , nou ja dat kan sowieso natuurlijk altijd :-q
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Aah schreef: do 4 augustus 2022, 20:20
Vd week 6 x 0.5 gereden :-D ….drops rijdt verrukkelijk en nok vlonders liggen erg lekker, je komt alleen wat hard op de versleten trede erna aan 8)
Daarom staat er ook een bordje bovenop: 'Werk in uitvoering'. Je bent zaterdag van harte welkom om te komen helpen...

dusssssss©
Aah
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 5 september 2012, 16:12

:D :D :D geen bordje gezien…

Of is dat net zoiets als boven bij de drops, 7 pijltjes waarbij je het wybertje zou moeten zien om je route te bepalen :-q :bier:
Xcfun
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 19 januari 2022, 21:03

yo-eddy schreef: wo 3 augustus 2022, 14:37
Ironhorse Erik schreef: wo 3 augustus 2022, 14:23

Vorig jaar lag er nog 1500m3 (minimaal). Is dat allemaal op de route(s) gedeponeerd ?
Dat was pfas afgekeurd en is uit gebied verwijderd ….. was gebiedseigen grond ffs 😱
:~ :~ bizar!!! het is in Nederland bijna onmogelijk op een normale manier handelingen te verrichten, overal is wel weer een regeltje op regeltje voor bedacht.
wat is er gebeurd met de berg Muk? is die uitgestrooid op de plek waar het vandaan kwam? laat me raden, deze is afgevoerd en "vernietigd" zeker?
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Pfff, het begint nu wel echt mul te worden op het open stuk en afdaling zwarte blink.
Op m'n 650b semi-fat (2.8 achter 3.0 voor) was er nog wel aardig doorheen te komen, maar op m'n 29er met standaard bandjes werd dit een stuk lastiger.
Zal komende tijd niet beter worden zie ik, boven de 30 graden weer in de loop van de week...🌞🌞🌞🌞🌞🌞
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Xcfun schreef: zo 7 augustus 2022, 09:46
yo-eddy schreef: wo 3 augustus 2022, 14:37

Dat was pfas afgekeurd en is uit gebied verwijderd ….. was gebiedseigen grond ffs 😱
:~ :~ bizar!!! het is in Nederland bijna onmogelijk op een normale manier handelingen te verrichten, overal is wel weer een regeltje op regeltje voor bedacht.
wat is er gebeurd met de berg Muk? is die uitgestrooid op de plek waar het vandaan kwam? laat me raden, deze is afgevoerd en "vernietigd" zeker?
Afgevoerd als 'te verontreinigde grond' voor gebruik in natuurgebieden. Wel goed voor geluidswallen etc.

dusssssssss©
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

REGEN!!!!!!! :D :D :D


dusssssssss©
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

BOSS schreef: wo 17 augustus 2022, 09:04 REGEN!!!!!!! :D :D :D


dusssssssss©
Eindelijk! :-q
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Schoorl heeft flink wat gepakt zag ik vannacht
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Het regent nog gestaag door, maar zal slechts een doekje voor het bloeden zijn in deze tijd vh jaar
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

De berkenbomen bij ons in de tuin (15m hoog) lieten het blad al vallen, zo droog was het, viel ook niet tegenop te sproeien eerlijk gezegd. De duinrel achter het tuin is kurkdroog. Dus de pomp aangezet en 5 uur gevoed, vooruitlopend op de regen. De grond was zo kurk en krukdroog dat het onder het gras oppervlak (geel, niet dood) naar de duinrel toeliep alsof je op asfalt stond te wateren Na een uurtje of 4 raakte de bodem eindelijk wat verzadigd en toen ik de pomp uitzette stond er dus ongeveer 5cm water op het kavel en werd de bovenlaag nat. Yo-eddie weet hoeveel water dat is, de pomp geeft 5 bar op een 3/4e slang, denk met wat verliezen voor 100m slang toch nog wel 3m3/hr. Ik denk dat om de droogte te compenseren het nu non stop tot eind october zou moeten regenen met ca 10mm/uur. Maar vergeet niet hoe nat de winter was. De duinrel heeft tot de rand volgestaan (denk 40cm water) tot ver in het voorjaar. Doet ie normaal ook nooit. Rondje Schoorl komt goed, wat er nu valt is een mooi begin.
Plaats reactie