Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Tja, het stelt natuurlijk niet veel voor vergeleken met de droogte van de afgelopen maand(en)....maar ja, tis beter dan niks. De route is nu nog zanderig, maar voor de natuur, tuinen en de gewassen is het wel ff lekker. Mijn sedumdak had ook last van een zonnesteek;-)

dusssssss©
Xcfun
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 19 januari 2022, 21:03

Mij staat de droogte wel aan! lekker rustig in het bos, en prima te rijden met een beetje gang. aankomende winter is het weer file rijden. :-{ :-{
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

De regen van vorige heeft meer impact gehad dan ik dacht, parcours was een stuk beter te rijden dan vorig weekend.
Alleen einde van de afdaling na zigzagklim was weer flink wat spoelzand terechtgekomen...

Afdaling van de nok was men gisteren weer bezig met verder beplanken, bijna vanaf de top tot halverwege het rechte stuk naar beneden is nu "veilig" ????
Snap de insteek, maar afdaling is nu eigenlijk wel gewoon boring geworden hierdoor, heel eerlijk gezegd...
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Aah
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 5 september 2012, 16:12

2x afgekomen, eerst achter de uber huurfietster…. Ultra langzaam kan nu dus ook .
Daarna vlotter, dan heeft strandfiets wel zin om uit te breken achter. Almetal wel heel voorspelbaar geworden .
zuurbiertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 00:59
Mijn mountainbike: Specialized epic comp carbon 2018, Specialized beachchisel expert 2018

mtfuji schreef: zo 21 augustus 2022, 13:31 De regen van vorige heeft meer impact gehad dan ik dacht, parcours was een stuk beter te rijden dan vorig weekend.
Alleen einde van de afdaling na zigzagklim was weer flink wat spoelzand terechtgekomen...

Afdaling van de nok was men gisteren weer bezig met verder beplanken, bijna vanaf de top tot halverwege het rechte stuk naar beneden is nu "veilig" ????
Snap de insteek, maar afdaling is nu eigenlijk wel gewoon boring geworden hierdoor, heel eerlijk gezegd...
We zijn er vanmorgen net voor de s-berg opgedraaid en hebben hem tot de start gepakt, niks van dat buitje gemerkt, was minstens zo mul als vorige week😂
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Vandaag de vernieuwde afdaling van de nok kunnen pakken (voorgaande weken was ik op zaterdagmorgen en waren ze bezig en moest ik lopen)
Eigenlijk maar 1 woord voor: schattig :kiss:
Met vrouw en kinderen kan je er nu ook affietsen.
👨‍👩‍👧‍👦
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

mtfuji schreef: di 23 augustus 2022, 23:21 Vandaag de vernieuwde afdaling van de nok kunnen pakken (voorgaande weken was ik op zaterdagmorgen en waren ze bezig en moest ik lopen)
Eigenlijk maar 1 woord voor: schattig :kiss:
Met vrouw en kinderen kan je er nu ook affietsen.
👨‍👩‍👧‍👦
De versie hiervoor reden mijn vrouw en kid (toen 5) ook gewoon af hoor :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

De versie hiervoor reden mijn vrouw en kid (toen 5) ook gewoon af hoor :bier:
Hoe noemen ze dat ook alweer? "Uitzonderingen bevestigen de regel" geloof ik... :wink:
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Aah
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 5 september 2012, 16:12

In de afdaling koninginneduin is na het voetpad nu een anti zand walletje, dus hardrijders let even op :-D .

Ook na de stronk Vd 17 hechtingen ligt nu zoiets plus extra kantplanken tegen het zand.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

mtfuji schreef: wo 24 augustus 2022, 13:18
De versie hiervoor reden mijn vrouw en kid (toen 5) ook gewoon af hoor :bier:
Hoe noemen ze dat ook alweer? "Uitzonderingen bevestigen de regel" geloof ik... :wink:
Hier nog een uitzondering dan. En de zaterdagmorgen training met een stuk of 10 koters ook :-q dus neen niet echt een uitzondering :)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

mtfuji schreef: di 23 augustus 2022, 23:21 Vandaag de vernieuwde afdaling van de nok kunnen pakken (voorgaande weken was ik op zaterdagmorgen en waren ze bezig en moest ik lopen)
Eigenlijk maar 1 woord voor: schattig :kiss:
Met vrouw en kinderen kan je er nu ook affietsen.
👨‍👩‍👧‍👦
Voor wie het allemaal maar te lastig vond. Kijk even waar deze gozer van af rijd. Let in het bijzonder even op zijn stuurtechniek.

https://www.instagram.com/reel/Cgp6K2yF ... MyMTA2M2Y=
Laatst gewijzigd door Tijgerhaai op wo 31 augustus 2022, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Heel even dacht ik: "wat een rare houding heeft hij..."

Is dit een stuk uit het nieuwe parcours? Ziet er leuk uit! ;-)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

38x10 schreef: wo 31 augustus 2022, 11:46 Heel even dacht ik: "wat een rare houding heeft hij..."

Is dit een stuk uit het nieuwe parcours? Ziet er leuk uit! ;-)
Helaas, maar heb wel een sneak peek voor je:

Afbeelding
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

mtfuji schreef: zo 21 augustus 2022, 13:31 De regen van vorige heeft meer impact gehad dan ik dacht, parcours was een stuk beter te rijden dan vorig weekend.
Alleen einde van de afdaling na zigzagklim was weer flink wat spoelzand terechtgekomen...

Afdaling van de nok was men gisteren weer bezig met verder beplanken, bijna vanaf de top tot halverwege het rechte stuk naar beneden is nu "veilig" ????
Snap de insteek, maar afdaling is nu eigenlijk wel gewoon boring geworden hierdoor, heel eerlijk gezegd...
Veilig(er) wellicht, ik zie nog steeds mensen met de fiets tussen de benen naar beneden lopen....
Constanter zeker en minder erosie, maar vooral minder onderhoudsgevoelig. Hele volksstammen MTBers en de huurfietsenbrigade gingen(en gaan daar nog steeds) vol blokkerend met het achterwiel naar beneden. Met name in de drogere periodes, met daarna stortbuien, zorgde dit voor heel veel zandverplaatsing.
Kijk eens goed hoeveel zand er in de loop der jaren al naar beneden geremd en gespoeld is....dit kon zo niet doorgaan vond de Trail Crew. Dus dit is het geworden.....niet meer en niet minder. Sommigen vinden het niets anderen vinden het super. En zou was het bij de 'oude' afdaling ook.

dussssssss©
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ondertussen een ander speeltuintje gevonden. Liggen ook plankjes, maar dan anders. :winkie:

https://www.instagram.com/reel/CiGUzwVs ... MyMTA2M2Y=
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie