Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

mugged schreef: di 22 juni 2021, 15:13 Iemand geweest vandaag? Zijn de zandduinen op de route al een beetje weggespoeld :winkie:
Gisteravond, laatste rondje voor donker, Lag er best ok bij, wel paar plekken met mul zand beneden dus beetje opletten :bier:
Wel heerlijk om weer eens een rondje te doen en niemand te zien :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

yo-eddy schreef: di 22 juni 2021, 21:37
mugged schreef: di 22 juni 2021, 15:13 Iemand geweest vandaag? Zijn de zandduinen op de route al een beetje weggespoeld :winkie:
Gisteravond, laatste rondje voor donker, Lag er best ok bij, wel paar plekken met mul zand beneden dus beetje opletten :bier:
Wel heerlijk om weer eens een rondje te doen en niemand te zien :-q
Die rustige schemerrondjes zijn inderdaad fantastisch op schoorl
Who needs roads when there's dirt
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

eind vd middag weer eens een rondje gedaan (na mijn coronalockdownverkoudheidconditieweg periode). Het lag er niet echt lekker bij zullen we maar zeggen, veel mulle zandplekken op onverwachte plekken, uitgespoelde hellingen en ook nog eens een regenbui op mijn dakje. Oftewel, heerlijk biken, afzien, genieten van de rust/natuur en blij dat ik weer fiets!
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Vanavond op het parcours moest ik op sommige stukken aan een biljartlaken denken.
Door de regen zijn delen van de route een soort van schoongespoeld, en ligt er mooi licht duinzand, wat er strak en glad bijlag vanavond.
Als een biljartlaken dus, alleen niet helemaal de goede kleur...
:tong
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Zijn die dikke zandhopen ook weggespoeld? Was paar dagen geleden op sommige plekken echt enkeldiep zacht zand.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

mugged schreef: wo 30 juni 2021, 00:14 Zijn die dikke zandhopen ook weggespoeld? Was paar dagen geleden op sommige plekken echt enkeldiep zacht zand.
Dat is juist spoel zand dus zal niet vanzelf weer wegspoelen.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Zijn die dikke zandhopen ook weggespoeld? Was paar dagen geleden op sommige plekken echt enkeldiep zacht zand.
Eigenlijk alleen nog tegen het einde van de afdaling na de zigzagklim...
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
w0utje
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 15 juni 2007, 09:48
Mijn mountainbike: Giant Trance e+ 2 Pro

mtfuji schreef: wo 30 juni 2021, 16:34
Zijn die dikke zandhopen ook weggespoeld? Was paar dagen geleden op sommige plekken echt enkeldiep zacht zand.
Eigenlijk alleen nog tegen het einde van de afdaling na de zigzagklim...
Nou, ook na de eerste grote drop na de start ligt nog een aardige plak waar je het wandelpad kruist. Vandaag daar 2 over de kop zien gaan, sowieso hadden er een hoop een slechte dag. 1,5 rondje gedaan en wel langs 5 valpartijen gereden of voor me zien gebeuren.
Ik heb heerlijk gefietst, de reflexen worden wel getest met de 26inch wieltjes met dat zand :-D
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

w0utje schreef: zo 4 juli 2021, 22:05
mtfuji schreef: wo 30 juni 2021, 16:34

Eigenlijk alleen nog tegen het einde van de afdaling na de zigzagklim...
Nou, ook na de eerste grote drop na de start ligt nog een aardige plak waar je het wandelpad kruist. Vandaag daar 2 over de kop zien gaan, sowieso hadden er een hoop een slechte dag. 1,5 rondje gedaan en wel langs 5 valpartijen gereden of voor me zien gebeuren.
Ik heb heerlijk gefietst, de reflexen worden wel getest met de 26inch wieltjes met dat zand :-D
jullie hebben het over dezelfde plak mul zand :wink:

Gister ook even rondje gedaan en ik vond het er verrassend goed bij liggen. Nog paar mulle plekjes inderdaad maar als je hier opgegroeid bent is dat allemaal niet zo heel bijzonder.

bewegend beeld: https://youtu.be/tPeK-ae8GBo

ploatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Duuk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 10 oktober 2014, 22:17
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 29 CF9
Contacteer:

Ziet er goed uit :-q 8)
Hoe ouder ik wordt.....hoe sneller ik was..... :tong

https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

zondag een het einde van de middag tussen 1700 en 1900 ook een paar rondjes gedaan. En wat is er beter dan 1 rondje te doen met alleen vogeltjes die je tegenkomt, jazeker, een 2e rondje incl. een lekkere regenbui! Heerlijk dus. Op een paar plekken nog erg mul maar dat hoort erbij. Voordeel van in de stilte alleen rondfietsen is dat niemand je ziet afstappen bij de wortelklim. Ik was even vergeten dat alles was weggespoeld daar en je snelheid/moment moet houden :oops:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Matthijs_XtC schreef: ma 5 juli 2021, 11:38 Voordeel van in de stilte alleen rondfietsen is dat niemand je ziet afstappen bij de wortelklim.
Haha heel mooi.
Zelf ook weleens gehad, eind van de middag, laatste rondje, volle benen... Eerst kijken of niemand het ziet en dan afstappen voor het steile stukje :D
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

In het buitenland moet je wel vaker op standje hike a bike. Dat moet je ook trainen. :winkie: (moet je ‘m dus wel in je nek leggen)
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Goed nieuws voor de anti mul-zand-brigade, maar slecht nieuws voor de OTB liefhebbers... :lol:

Er is een mooie laag donkerzwarte bosaarde gelegd over het ondertussen, beruchte :D , mulle stuk aan het einde van de zigzagafdaling!
En nog op een paar meer plekken overigens. Complimenten maar weer aan de onderhoudsclub! :-q

Vanmiddag een rondje gereden, was nogal winderig, met als gevolg dat het redelijk stevige schapenhekpaadje in het open stuk met de mooie verlaagde technical trail feature, als het ware opgevuld was met stuifzand.
Was even doortrappen dus want ook zo'n beetje pal wind tegen daar... :roll:
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
w0utje
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 15 juni 2007, 09:48
Mijn mountainbike: Giant Trance e+ 2 Pro

yo-eddy schreef: ma 5 juli 2021, 09:30
w0utje schreef: zo 4 juli 2021, 22:05
Nou, ook na de eerste grote drop na de start ligt nog een aardige plak waar je het wandelpad kruist. Vandaag daar 2 over de kop zien gaan, sowieso hadden er een hoop een slechte dag. 1,5 rondje gedaan en wel langs 5 valpartijen gereden of voor me zien gebeuren.
Ik heb heerlijk gefietst, de reflexen worden wel getest met de 26inch wieltjes met dat zand :-D
jullie hebben het over dezelfde plak mul zand :wink:

Gister ook even rondje gedaan en ik vond het er verrassend goed bij liggen. Nog paar mulle plekjes inderdaad maar als je hier opgegroeid bent is dat allemaal niet zo heel bijzonder.
Fiets er ook alweer een jaar of 22, laatste 2 jaar weer erg intensief. Maar al die namen van de stukken komen er nooit lekker in bij me, blink, zigzag :~ :winkie:
Plaats reactie