Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

:-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Is wel een apart ding geworden als ik het zo vanuit deze hoek zie.
Hele principe van een drop is verdwenen.

Die drop aan de binnenkant ziet er nu interessanter uit?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Rayb81 schreef: wo 19 augustus 2020, 22:53 Is wel een apart ding geworden als ik het zo vanuit deze hoek zie.
Hele principe van een drop is verdwenen.

Die drop aan de binnenkant ziet er nu interessanter uit?
tja, alles moet rolbaar zijn volgens de richtlijnen. Zie tig berichten terug,
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Dat stammetje links van de drop (vanuit de rijrichting gezien) stelt niet zo veel voor. Wel leuk om met veel snelheid te nemen. Maar ook veel mensen gezien die er stapvoets met de kont helemaal achter het zadel afrijden. Toen ik daar m’n telefoon stond neer te zetten om te filmen stapte er zelfs iemand af omdat hij een bordje ‘Drop’ zag en het zekere voor het onzekere wilde nemen. Mensen die er voor het eerst rijden denken misschien dat het bord op de hele situatie slaat ipv alleen op de rechter feature.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Keurig op het rollator plankje geland ....... elke keer als ik dit gedrocht zie wordt ik toch weer een beetje verdrietig van dat getrut hier in NL
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

:lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

yo-eddy schreef: do 20 augustus 2020, 00:14 Keurig op het rollator plankje geland ....... elke keer als ik dit gedrocht zie wordt ik toch weer een beetje verdrietig van dat getrut hier in NL
En dan heb ik nog enigszins m'n best gedaan dat ding zoveel mogelijk te missen. Dat plankje mag wel iets korter/steiler want nu valt er weinig te droppen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Oli4k schreef: do 20 augustus 2020, 08:59
yo-eddy schreef: do 20 augustus 2020, 00:14 Keurig op het rollator plankje geland ....... elke keer als ik dit gedrocht zie wordt ik toch weer een beetje verdrietig van dat getrut hier in NL
En dan heb ik nog enigszins m'n best gedaan dat ding zoveel mogelijk te missen. Dat plankje mag wel iets korter/steiler want nu valt er weinig te droppen.
Dat dus, in mijn wereld is dit helemaal geen drop meer, je doet m netjes hoor, kritiek is zeker niet op jou :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

En die drop in de binnenbocht, de zogenoemde beginnersdrop, moest die ook weg? Zie op de video allemaal takken liggen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef: do 20 augustus 2020, 09:34 En die drop in de binnenbocht, de zogenoemde beginnersdrop, moest die ook weg? Zie op de video allemaal takken liggen.
Ik heb geen idee, dit (https://youtu.be/Iqv4d-WLhy8) was mijn idee, daarna zijn er dingen gebeurd waar ik mij verder maar van distantieer.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Die schuine landing is prima, hij zou alleen een stuk lager en korter mogen zijn zodat je ook echt de techniek van een drop kan oefenen. Dat gaat zoals hij nu is niet echt. Beter gezegd: echt niet.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Oli4k schreef: do 20 augustus 2020, 10:02 Die schuine landing is prima, hij zou alleen een stuk lager en korter mogen zijn zodat je ook echt de techniek van een drop kan oefenen. Dat gaat zoals hij nu is niet echt. Beter gezegd: echt niet.
de schuine landing haalt de essentie van een drop eruit, er zijn genoeg plekken om een drop te oefenen.

....... er past niet eens een groep koters meer onder :roll: :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

yo-eddy schreef: do 20 augustus 2020, 10:06
Oli4k schreef: do 20 augustus 2020, 10:02 Die schuine landing is prima, hij zou alleen een stuk lager en korter mogen zijn zodat je ook echt de techniek van een drop kan oefenen. Dat gaat zoals hij nu is niet echt. Beter gezegd: echt niet.
de schuine landing haalt de essentie van een drop eruit, er zijn genoeg plekken om een drop te oefenen.

....... er past niet eens een groep koters meer onder :roll: :bier:
Ach het is in ieder geval iets.
ik weet nog dat ik acht jaar geleden bij jouw aan de keukentafel heb zitten zeuren of er niet een dropje of schansje in de
route zou mogen komen.
Toen zat er helemaal niks in de route en was het volgens jouw ook niet mogelijk ivm de BWR :wink:
In dat opzicht is wat er nu ligt al een hele verbetering en neem ik zo'n kippenplankje achter de drop voor lief.
Have fun!
Rinse.
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Is toch een prima feature zolang je niet achterom kijkt na de sprong :winkie: Ik ben geen enorme daredevil als t gaat om airtime maar land toch riant achter die rollatorplank,en dan is t voor nlse begrippen een serieus ding.
Laatst gewijzigd door mugged op do 20 augustus 2020, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Singletrack Sundays schreef: do 20 augustus 2020, 10:16 Ach het is in ieder geval iets.
ik weet nog dat ik acht jaar geleden bij jouw aan de keukentafel heb zitten zeuren of er niet een dropje of schansje in de
route zou mogen komen.
Toen zat er helemaal niks in de route en was het volgens jouw ook niet mogelijk ivm de BWR :wink:
In dat opzicht is wat er nu ligt al een hele verbetering en neem ik zo'n kippenplankje achter de drop voor lief.
Ja, toen nam ik je mee naar de worteldrops :wink:

Ik heb al vaker aangegeven dat het voor een bepaalde groep hier alleen maar achteruit is gegaan qua features en mogelijkheden, het is ongeveer terug gebracht naar nul en daar zijn we nu met pijn en moeite weer een beetje beweging in aan het krijgen maar we zijn nog lang niet terug op het niveau van pak m beet 1992 ..... :roll: :o ..... en ja, dat is diep triest.
Als dit soort initiatieven wederom de kop in worden gedrukt door de rollator politie dan word ik een beetje kribbig.
De meeste clubs worden gerund door BWR's en de meeste routes "moeten voor iedereen toegankelijk zijn" .... allemaal prima maar als dan optionele lijntjes ook worden vertrut raak ik mijn vertrouwen wel kwijt.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie