Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik zou alvast maar gaan trainen. :wink: Ik heb het verdorie zelf voor een deel aangeharkt.
◼︎ Go round the outside.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

JAAAA, eindelijk een beetje schot in de zaak. Mijn felicitaties en petje af voor het volhouden in dit traject, het werpt zijn vruchten af.

De zwarte blink is altijd even een pauze momentje waard. Mooie omgeving en leuk klimmetje om wat gezichtsuitdrukkingen van de huurbrigade te observeren.
De rechtdoor-stoempen-over-schapenhekken-stukken kunnen me gestolen worden, dus als er iets mountainbike-achtigs voor terug komt, rouw ik er niet om.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Voor toeristen is de zwarte blink toch wel een hoogtepunt in de route.
Zoiezo is dat kale deel best bijzonder.
En idd de s berg, die vooral als afdaling mooi is, hoewel ik de klim ook leuk vindt (Op tempo dan)
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

38x10 schreef: Was het niet zo dat het plan was om feitelijk 3 lusjes aan elkaar te maken? De "oude" oostelijke lus en twee nieuwe ten noorden daarvan? Wat moet ik me voorstellen van lussen die meer "mountainbiken" benaderen? Beetje zoals de Nok af en de kuil in?
Of houden de initiatiefnemers dat liever nog even onder de pet?
Zo'n combi van een snelle lus en een technische draaien-keren stuk lijkt mij top iig!
Inderdaad 3 lussen, waarbij het (halve) oude rondje de Zuidlus vormt, daarboven (ten Noorden dus) eerst de Middenlus en dan de Noordlus. Waarbij alle lussen vnl. liggen in het Oostelijk deel vh gebied (daar waar de heuvels het hoogst zijn :-q ).
Alle lussen zijn zowel los te rijden als aaneengesloten.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Hoe ligt het erbij momenteel?
De regen nog een beetje invloed gehad?
Nils W
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 4 november 2009, 00:31
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead3+, Idworx Alpine Rohler en Liteville301 mk5, Trek Remedy 8

Arjan1 schreef:Hoe ligt het erbij momenteel?
De regen nog een beetje invloed gehad?
De locals zullen waarschijnlijk vinden dat het er goed bij ligt in vergelijking met de voorafgaande maanden.
Ik heb vandaag een paar rondjes gedaan, nadat ik er in April voor het laatst was en vond het op sommige plekken nog behoorlijk mul.
Het goede nieuws is dat het op dit moment regent.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

De midden lus een keer met strava gereden op tempo als test, gemiddelde snelheid kwam niet boven
10kmpu ;). Eenmaal ingereden zal het wel harder gaan maar het zegt genoeg over het karakter van de track.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6111
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

funride schreef:De midden lus een keer met strava gereden op tempo als test, gemiddelde snelheid kwam niet boven
10kmpu ;). Eenmaal ingereden zal het wel harder gaan maar het zegt genoeg over het karakter van de track.
Hand built?
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

funride schreef:De midden lus een keer met strava gereden op tempo als test, gemiddelde snelheid kwam niet boven
10kmpu ;). Eenmaal ingereden zal het wel harder gaan maar het zegt genoeg over het karakter van de track.
15 juni dit jaar reed ik de Noord Lus tijdens een onderhouds en inventarisatie rondje in 27:17, 12.5kmh.
Als ik eraan terug denk doet het nog zeer :winkie:

Daar waar je op de huidige ronde je rust kunt pakken in afdalingen of op stukjes vlak, kun je op Noord nergens rust pakken en mag je volle patat, ook omlaag, altijd op je hoede, om neergegooide takken te ontwijken. Klimwerk zo steil, op matten, dat je achterover gaat of je ketting/riem breekt. Hier komt het op balanceren aan. Stuurmanskunst door smalle doorgangen tussen bomen waar een 800mm stuur nauwelijks tussen past. Te gek. Mountainbiken zoals in het buitenland is het niet. Maar het komt heel goed in de richting. Ik denk met wat erosie en een dropje hier en daar gaat dat helemaal goed komen. Als hier flow inkomt (en dat gaat gebeuren) dan is dit serieus mooi werk.

De nok is kinderspel vergeleken met wat dit rondje voor je in petto heeft, maak je borst maar nat voor "de Hel van Catrijp". Als je denkt dat je er bent knikt ie nog even omhoog. Grip voldoende, er ligt een mat. Maar als je hartslag al in het rood staat, moeten velen hier afstappen. Dit zit aan het einde van het rondje, dit moet op je tandvlees. Machtig mooi!

De huurbrigade kan/mag straks prima op Zuid rijden (huidige rondje).
Noordlus kunnen we wel omdopen tot de Moordlus. De deaud of de gladiolen. Hier gaan velen voor bedanken. Dikke prima.
De middenlus zit ertussen in.
Voor ieder wat wils.
Aan elkaar ben je toch wel 1u20min tot 1u30min onderweg met een fraaie portie hoogtemeters.
En dat in mijn achtertuin :winkie: en die van yo eddie. en tijgerthaai. Haha!
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Ironhorse Erik schreef:
funride schreef:De midden lus een keer met strava gereden op tempo als test, gemiddelde snelheid kwam niet boven
10kmpu ;). Eenmaal ingereden zal het wel harder gaan maar het zegt genoeg over het karakter van de track.
15 juni dit jaar reed ik de Noord Lus tijdens een onderhouds en inventarisatie rondje in 27:17, 12.5kmh.
Als ik eraan terug denk doet het nog zeer :winkie:

Daar waar je op de huidige ronde je rust kunt pakken in afdalingen of op stukjes vlak, kun je op Noord nergens rust pakken en mag je volle patat, ook omlaag, altijd op je hoede, om neergegooide takken te ontwijken. Klimwerk zo steil, op matten, dat je achterover gaat of je ketting/riem breekt. Hier komt het op balanceren aan. Stuurmanskunst door smalle doorgangen tussen bomen waar een 800mm stuur nauwelijks tussen past. Te gek. Mountainbiken zoals in het buitenland is het niet. Maar het komt heel goed in de richting. Ik denk met wat erosie en een dropje hier en daar gaat dat helemaal goed komen. Als hier flow inkomt (en dat gaat gebeuren) dan is dit serieus mooi werk.

De nok is kinderspel vergeleken met wat dit rondje voor je in petto heeft, maak je borst maar nat voor "de Hel van Catrijp". Als je denkt dat je er bent knikt ie nog even omhoog. Grip voldoende, er ligt een mat. Maar als je hartslag al in het rood staat, moeten velen hier afstappen. Dit zit aan het einde van het rondje, dit moet op je tandvlees. Machtig mooi!

De huurbrigade kan/mag straks prima op Zuid rijden (huidige rondje).
Noordlus kunnen we wel omdopen tot de Moordlus. De deaud of de gladiolen. Hier gaan velen voor bedanken. Dikke prima.
De middenlus zit ertussen in.
Voor ieder wat wils.
Aan elkaar ben je toch wel 1u20min tot 1u30min onderweg met een fraaie portie hoogtemeters.
En dat in mijn achtertuin :winkie: en die van yo eddie. en tijgerthaai. Haha!
??
.....Schoorl?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dit klinkt toch wel heel erg veelbelovend.

Ik neem aan dat de risico's mee zijn genomen?
Als ik zie hoeveel valpartijen er in een simpele afdaling als het Koninginneduin of de Blink zijn..
Dan hoop ik maar dat het goed gaat met al die campingmensen op de hierboven beschreven technische secties :D
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik verwacht dat die al opgeven voor ze goed en wel begonnen zijn.
◼︎ Go round the outside.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef:Dit klinkt toch wel heel erg veelbelovend.

Ik neem aan dat de risico's mee zijn genomen?
Als ik zie hoeveel valpartijen er in een simpele afdaling als het Koninginneduin of de Blink zijn..
Dan hoop ik maar dat het goed gaat met al die campingmensen op de hierboven beschreven technische secties :D
De verhuurders zullen meer aan voorlichting moeten doen en wellicht beginners met een instructeur de route op sturen.
Zelfs de huidige zuidlus is voor velen al best heftig (had toevallig zaterdag een internationaal groepje van 15 man mee waarvan een deel zich toch een beetje had verkeken op mountainbiken in NL :winkie: ). Veel onderschatting van de route en overschatting van eigen kunnen ..... Ik was gevraagd om te gidsen maar het werd voor sommigen een gratis clinic :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

yo-eddy schreef:[... (had toevallig zaterdag een internationaal groepje van 15 man mee waarvan een deel zich toch een beetje had verkeken op mountainbiken in NL :winkie: ). ...
Hoe kan dat nou? In het buitenland leer je toch automatisch mountainbiken?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Ironhorse Erik schreef:
funride schreef:De midden lus een keer met strava gereden op tempo als test, gemiddelde snelheid kwam niet boven
10kmpu ;). Eenmaal ingereden zal het wel harder gaan maar het zegt genoeg over het karakter van de track.
15 juni dit jaar reed ik de Noord Lus tijdens een onderhouds en inventarisatie rondje in 27:17, 12.5kmh.
Als ik eraan terug denk doet het nog zeer :winkie:

Daar waar je op de huidige ronde je rust kunt pakken in afdalingen of op stukjes vlak, kun je op Noord nergens rust pakken en mag je volle patat, ook omlaag, altijd op je hoede, om neergegooide takken te ontwijken. Klimwerk zo steil, op matten, dat je achterover gaat of je ketting/riem breekt. Hier komt het op balanceren aan. Stuurmanskunst door smalle doorgangen tussen bomen waar een 800mm stuur nauwelijks tussen past. Te gek. Mountainbiken zoals in het buitenland is het niet. Maar het komt heel goed in de richting. Ik denk met wat erosie en een dropje hier en daar gaat dat helemaal goed komen. Als hier flow inkomt (en dat gaat gebeuren) dan is dit serieus mooi werk.

De nok is kinderspel vergeleken met wat dit rondje voor je in petto heeft, maak je borst maar nat voor "de Hel van Catrijp". Als je denkt dat je er bent knikt ie nog even omhoog. Grip voldoende, er ligt een mat. Maar als je hartslag al in het rood staat, moeten velen hier afstappen. Dit zit aan het einde van het rondje, dit moet op je tandvlees. Machtig mooi!

De huurbrigade kan/mag straks prima op Zuid rijden (huidige rondje).
Noordlus kunnen we wel omdopen tot de Moordlus. De deaud of de gladiolen. Hier gaan velen voor bedanken. Dikke prima.
De middenlus zit ertussen in.
Voor ieder wat wils.
Aan elkaar ben je toch wel 1u20min tot 1u30min onderweg met een fraaie portie hoogtemeters.
En dat in mijn achtertuin :winkie: en die van yo eddie. en tijgerthaai. Haha!
Het wachten is al niet te doen, dit helpt niet Erik.
Plaats reactie