Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Volgens mijn vriendin die hem reed viel het wel mee, alleen was de aangepast drop wel een verrassing voor haar die maar net goed af liep.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

yo-eddy schreef: ma 30 december 2019, 18:31
funride schreef: ma 30 december 2019, 17:34

Maar waar zit die drop dan, zaterdag nog gereden maar helemaal gemist denk ik, zit hij aan de zijkant?
"drop" va 30cm ..... genoeg om met vaart een (hobbel) stuk van 3 meter niet aan te raken :-q . Is dus het stukje halverwege waar je vliegt als je hard genoeg gaat ....
Deze?

Afbeelding

Half metertje is de drop zelf schat ik. Alleen je komt zo kut aanrijden in die bocht. Om de 1 of andere reden doen ze dat in NL heel vaak bij sprongetjes en dropjes, lijkt wel of ze het expres zo moeilijk mogelijk maken snelheid te maken terwijl dat het juist makkelijk te nemen maakt.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Nee, de afdaling bij de strat/finisch onderaan de afdaling van de Nok
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

chrisscross schreef: di 31 december 2019, 10:41 Nee, de afdaling bij de strat/finisch onderaan de afdaling van de Nok
Oh. Daar heb ik nooit een drop gezien. Begreep ook niet zo waar die rode pijltjes voor waren.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

MVMVML schreef: di 31 december 2019, 10:35
yo-eddy schreef: ma 30 december 2019, 18:31

"drop" va 30cm ..... genoeg om met vaart een (hobbel) stuk van 3 meter niet aan te raken :-q . Is dus het stukje halverwege waar je vliegt als je hard genoeg gaat ....
Deze?

Afbeelding

Half metertje is de drop zelf schat ik. Alleen je komt zo kut aanrijden in die bocht. Om de 1 of andere reden doen ze dat in NL heel vaak bij sprongetjes en dropjes, lijkt wel of ze het expres zo moeilijk mogelijk maken snelheid te maken terwijl dat het juist makkelijk te nemen maakt.
Nee deze ligt er al heel lang in, is officieel geloof ik ook geen drop en ook geen onderdeel van de route ;)
Dat is de reden waarom hij ligt zoals hij ligt.
Deze is ook juist op lage snelheid goed te rijden, met hoge snelheid staan er namelijk best wat bomen in de landing.

Gaat om een nieuw dropje in de kuil, dat er vroeger al in (natuurlijk) maar is nu wat steviger gemaakt.
Ik ben er zaterdag af gereden zinder dat ik het bewust door had.....stelt dus eigenlijk niks voor.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

funride schreef: di 31 december 2019, 10:46
MVMVML schreef: di 31 december 2019, 10:35

Deze?

Afbeelding

Half metertje is de drop zelf schat ik. Alleen je komt zo kut aanrijden in die bocht. Om de 1 of andere reden doen ze dat in NL heel vaak bij sprongetjes en dropjes, lijkt wel of ze het expres zo moeilijk mogelijk maken snelheid te maken terwijl dat het juist makkelijk te nemen maakt.
Nee deze ligt er al heel lang in, is officieel geloof ik ook geen drop en ook geen onderdeel van de route ;)
Dat is de reden waarom hij ligt zoals hij ligt.
Deze is ook juist op lage snelheid goed te rijden, met hoge snelheid staan er namelijk best wat bomen in de landing.
Oh hoe noemen ze het dan? :winkie: Dit vind ik nou wel echt een drop. Er staat zelfs een rood en groen pijltje ervoor. Wel moet je hem idd bewust pakken omdat hij naast de doorgaande route ligt.

En idd, die bomen in de landing in combinatie met de bocht die je moet rijden en het mulle zand maken hem best tricky. Vind ik dan :lol:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MVMVML schreef: di 31 december 2019, 10:35 Half metertje is de drop zelf schat ik. Alleen je komt zo kut aanrijden in die bocht. Om de 1 of andere reden doen ze dat in NL heel vaak bij sprongetjes en dropjes, lijkt wel of ze het expres zo moeilijk mogelijk maken snelheid te maken terwijl dat het juist makkelijk te nemen maakt.
Afzet en landing zijn met de helling mee, dus prima met iets minder snelheid te droppen, denk dat als je 3 meter voor de drop vanaf stapvoets je rem los laat de snelheid al hoog genoeg is. Als de ondergrond hard is en je kunt een beetje sturen kun je 'm ook harder nemen.
Belangrijkste bij deze drop is KIJKEN waar je naartoe wilt ná de drop :wink:

Verder heeft Funride gelijk en is het officieel geen drop maar een erosie werende maatregel / Kantversteviging met "dank" aan ondergetekende.

Afbeelding


ps, de "drop" in de kuil kun je gewoon vergeten, dat is niets, en toch wordt er al weer 4 pagina's over geluld ...... lijkt Dorst wel :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Het is om te voorkomen dat het hogere gelegen pad wegzakt.
Als je goed naar de kleuren kijkt is rood ook het pad met de traptreden en groen het bovenliggende makkelijk pad :wink:
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MVMVML schreef: di 31 december 2019, 10:57 Oh hoe noemen ze het dan? :winkie: Dit vind ik nou wel echt een drop. Er staat zelfs een rood en groen pijltje ervoor. Wel moet je hem idd bewust pakken omdat hij naast de doorgaande route ligt.
Als je eens goed naar de pijltjes boven kijkt zie dat linksaf groen (makkelijk) en rechts rood (dus lastiger) is.
De "kantversteviging" ligt toevallig tussen de groene en rode lijn in, op een manier dat niemand er per ongeluk vanaf kan rijden. De ligging maakt 'm iets lastiger dan een recht toe recht aan drop ...... 't lijkt wel mountainbiken zeg maar :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Hij stelt nu ook niet zo veel voor, prima te rollen. Maar dat ding heeft wel de neiging dieper te worden en dat heeft mij ooit 3 maanden revalidatie gekost.

Zoals Yves al terecht benoemde, het zit voor mij tussen de oren. Maar dat maakt dus meteen de drive groter om hem technisch zo goed (en snel) als mogelijk te doen. Rollen is de makkelijkste manier, maar niet de veiligste/snelste.

En de “winkelwagentje“ techniek op een steile afdaling is toch net weer ff anders als op bijv de Zig Zag afdaling, zoals ik het teruglees uit de tips hierboven.

Volgende week terug naar Schoorl en springend die kuil in!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

KILROY schreef: di 31 december 2019, 11:12 Hij stelt nu ook niet zo veel voor, prima te rollen. Maar dat ding heeft wel de neiging dieper te worden en dat heeft mij ooit 3 maanden revalidatie gekost.
Volgende week terug naar Schoorl en springend die kuil in!
"dat ding" is een passief iets en kan jou dus geen 3 maanden revalidatie bezorgen, hoe vervelend ook, dat was echt jijzelf ........ en daar ben je niet alleen in hoor :bier:

Met vaart de kuil in, dan hoef je helemaal niet actief te springen maar clear je de drop en de hobbels vanzelf, daarna de juiste houding en stevig remmen vereist ook wat fietsbeheersing, de nieuwe kombocht maakt het daarna iets makkelijker als je deze correct instuurt.

Good luck and be safe :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

yo-eddy schreef: di 31 december 2019, 11:01
MVMVML schreef: di 31 december 2019, 10:35 Half metertje is de drop zelf schat ik. Alleen je komt zo kut aanrijden in die bocht. Om de 1 of andere reden doen ze dat in NL heel vaak bij sprongetjes en dropjes, lijkt wel of ze het expres zo moeilijk mogelijk maken snelheid te maken terwijl dat het juist makkelijk te nemen maakt.
Afzet en landing zijn met de helling mee, dus prima met iets minder snelheid te droppen, denk dat als je 3 meter voor de drop vanaf stapvoets je rem los laat de snelheid al hoog genoeg is. Als de ondergrond hard is en je kunt een beetje sturen kun je 'm ook harder nemen.
Belangrijkste bij deze drop is KIJKEN waar je naartoe wilt ná de drop :wink:

Verder heeft Funride gelijk en is het officieel geen drop maar een erosie werende maatregel / Kantversteviging met "dank" aan ondergetekende.

Afbeelding


ps, de "drop" in de kuil kun je gewoon vergeten, dat is niets, en toch wordt er al weer 4 pagina's over geluld ...... lijkt Dorst wel :bier:
Ah een erosie werende maatregel. Heel goed :D :-q

Dank u
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

MVMVML schreef: di 31 december 2019, 11:51 Ah een erosie werende maatregel. Heel goed :D :-q

Dank u
Als toevoeging: de aanrijdroute is via de groene lijn, niet van rood af op het laatste moment een slinger maken naar de drop. En dan ligt de aanrijdroute er dus prima bij!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Lars TB schreef: di 31 december 2019, 12:10
MVMVML schreef: di 31 december 2019, 11:51 Ah een erosie werende maatregel. Heel goed :D :-q

Dank u
Als toevoeging: de aanrijdroute is via de groene lijn, niet van rood af op het laatste moment een slinger maken naar de drop. En dan ligt de aanrijdroute er dus prima bij!
Eh dus je hoeft niet opeens een scherpe bocht naar rechts te maken bij deze drop? : Suprised :
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

yo-eddy schreef: di 31 december 2019, 11:23

"dat ding" is een passief iets en kan jou dus geen 3 maanden revalidatie bezorgen, hoe vervelend ook, dat was echt jijzelf ........ en daar ben je niet alleen in hoor :bier:
En ik maar hopen op wat mededogen tijdens deze dagen 😉. Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, het was mijn eigen gekluns. Slecht zicht, mul en te hoogmoedig. In willekeurige volgorde.

Overigens was er een toeschouwer die mijn arm zag bungelen maar eerst vroeg of mijn fiets geen schade had. 💪
Plaats reactie