Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Ik weet niet hoe het jullie gaat, maar ik krijg altijd last van verspanningen in nek, schouders, en wat pijn in mijn rug als ik een aantal rondjes op Schoorl rij. Komt van al dat gestuiter. Kost mij ook veel energie om uit de zadel te gaan en blijven doortrappen om niet still te vallen. Een aantal afdalingen vind ik ook soms best eng; mensen op een fully laten me gewoon staan. Ik moet het meer hebben van het klimmen, dat gaat bij mij soepel.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

rokl schreef:Ik weet niet hoe het jullie gaat, maar ik krijg altijd last van verspanningen in nek, schouders, en wat pijn in mijn rug als ik een aantal rondjes op Schoorl rij. Komt van al dat gestuiter. Kost mij ook veel energie om uit de zadel te gaan en blijven doortrappen om niet still te vallen.
Wat meer ontspannen op je fiets te zitten help vaak wel, je hoefd je stuur b.v niet in een houdgreep te nemen :lol: :lol: , je kan hem ook losjes vasthouden.
probeer ook je hele lichaam als schokdemper te gebruiken (meer aktieve houding op je fiets) gebruik je armen en benen om de kuilen op te vangen.
Een aantal afdalingen vind ik ook soms best eng; mensen op een fully laten me gewoon staan. Ik moet het meer hebben van het klimmen, dat gaat bij mij soepel.
Bij mij is het juist andersom :lol: :lol: in de klimmen sta ik bijna stil en in de "afdalingen" gaan alle remmen los. maar goed in een klimmetje is natuurlijk veel meer tijd te winnen als in de korte afdalinkjes van Schoorl.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
robertbrand
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 855
Lid geworden op: do 1 september 2005, 12:24
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Hi-mod 1
Contacteer:

Na lange tijd weer eens in Schoorl geweest. Parcours ligt er supergoed bij na de regen. Remkuilen worden wel steeds meer. Het blijft toch een van de mooiste baantjes van NL.

Twee rondjes gereden, 1e 40:53 en 2e 39:59
Alpencross 2011

http://www.youtube.com/watch?v=3aEzhsE7 ... plpp_video" onclick="window.open(this.href);return false;
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

robertbrand schreef: Het blijft toch een van de mooiste baantjes van NL.
nouuuuuuuuuuuuuu het is zeker een mooie route :-q
maar zeddam..............................................
robertbrand
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 855
Lid geworden op: do 1 september 2005, 12:24
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Hi-mod 1
Contacteer:

Zeddam ook zeker heel mooi en een van mijn favorieten maar Schoorl is meer crossbaan, lekker knallen met veel meer snelheidsbeleving
Alpencross 2011

http://www.youtube.com/watch?v=3aEzhsE7 ... plpp_video" onclick="window.open(this.href);return false;
sparko
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 14 januari 2011, 10:34
Mijn mountainbike: no name aluminium met harde staart

robertbrand schreef:Na lange tijd weer eens in Schoorl geweest. Parcours ligt er supergoed bij na de regen. Remkuilen worden wel steeds meer. Het blijft toch een van de mooiste baantjes van NL.

Twee rondjes gereden, 1e 40:53 en 2e 39:59
Gisteren was het tijdens de regen dan weer hopeloos met de parcours-status.
Ik heb Schoorl niet eerder zo modderig mee gemaakt. Heb het maar bij 1 rondje gehouden, het plan was 3 of 4.
Ik was doorweekt en had het koud. Rondetijd was ook belabberd door alle modder.

Maar goed te horen dat het parcour er nu weer goed bij ligt, misschien van de week nog maar even
wat rondjes mee pakken.

Greetz
it only takes 20 seconds of guts...
Superisraels

Jongens, Schoorl is verstoten van plek nummer 1 op MTBRoutes.nl...
Heeft iemand van hier ervaring op de nieuwe nummer 1 route NL in Nijmegen?
robertbrand
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 855
Lid geworden op: do 1 september 2005, 12:24
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Hi-mod 1
Contacteer:

Nijmegen is leuke afwisselende route met aardig wat klimmen en makkelijke zonder remmen afdalingen. maar haalt het echt niet bij Schoorl wat mij betreft.
Alpencross 2011

http://www.youtube.com/watch?v=3aEzhsE7 ... plpp_video" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Zullen we het in dit topic zoveel mogelijk bij de route van Schoorl houden?

Route lag er vandaag goed bij, nagenoeg alle modder van zondag is weg. Zowaar twee rondjes onder de veertig kunnen rijden vandaag.
Eat, sleep, ride, repeat
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Superisraels schreef:Jongens, Schoorl is verstoten van plek nummer 1 op MTBRoutes.nl...
Heeft iemand van hier ervaring op de nieuwe nummer 1 route NL in Nijmegen?
dat Schoorl op nummer 1 stond wil volgens mij nog niet zeggen dat het 't beste rondje van Nederland is... (wat mij betreft i.i.g niet) Wel het drukste rondje en in NH zeker de mooiste.

Off topic: Nijmegen is zeker net zo leuk of leuker als Schoorl wat mij betreft, Als je een beetje zoekt kan je hele mooie afdalingen vinden....................naast de bestaande route, nadeel is dan weer de vele rechte brede stukken in de route.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
guppievoer
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: ma 23 januari 2012, 14:27
Mijn mountainbike: Cube

Bommie schreef:Zullen we het in dit topic zoveel mogelijk bij de route van Schoorl houden?

Route lag er vandaag goed bij, nagenoeg alle modder van zondag is weg. Zowaar twee rondjes onder de veertig kunnen rijden vandaag.


Zozo, streng hoor in mei :-D
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1309
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

funride schreef:
Superisraels schreef:Jongens, Schoorl is verstoten van plek nummer 1 op MTBRoutes.nl...
Heeft iemand van hier ervaring op de nieuwe nummer 1 route NL in Nijmegen?
dat Schoorl op nummer 1 stond wil volgens mij nog niet zeggen dat het 't beste rondje van Nederland is... (wat mij betreft i.i.g niet) Wel het drukste rondje en in NH zeker de mooiste.

Off topic: Nijmegen is zeker net zo leuk of leuker als Schoorl wat mij betreft, Als je een beetje zoekt kan je hele mooie afdalingen vinden....................naast de bestaande route, nadeel is dan weer de vele rechte brede stukken in de route.
pffff dan weet ik er in Schoorl ook nog wel een paar.
Vanuit MTB perspectief gezien is de route van Schoorl de beste/mooiste in NL; nagenoeg 100% singletrack, nagenoeg geen rechte/saaie stukken en straks na de uitbreiding kan je helemaal je lol op.......

dussssssss©
horzel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 3 mei 2008, 10:22
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper 2012 fsr expert carbon EVO 26 Specialized Stumpjumper 2014 comp carbon 29

Is er eigenlijk al wat meer bekend over de uitbreiding?
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1309
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

horzel schreef:Is er eigenlijk al wat meer bekend over de uitbreiding?
ja, het laatste nieuws volg je op: http://www.facebook.com/mtbnoordwest

dussssssss©
horzel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 3 mei 2008, 10:22
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper 2012 fsr expert carbon EVO 26 Specialized Stumpjumper 2014 comp carbon 29

Bedankt BOSS, ik ga direct kijken!
Plaats reactie