Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3892
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Heb je geen flessen nodig op die hoogte? Wat was het vanaf 2200 meter wordt het toch al zeuren met de zuurstof voor ons volk vanaf zeeniveau?
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Waarschijnlijk een keer gevlogen met de fiets ;)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MacReal schreef: ma 2 maart 2020, 17:19 Waarschijnlijk een keer gevlogen met de fiets ;)
Als dat meetelt dan zat ik gister nog op ruim 9 kilometer :wink:

Op de fiets was het Khardung La of Chang La in India ..... is soms discussie over welke hoger is, beiden zo'n 5350m geloof ik.

Qua zuurstof prima te doen, ik zat toen al weken/maanden steeds op grotere hoogte, bovenop Khardung La zelfs nog prima geslapen
Laatst gewijzigd door yo-eddy op ma 2 maart 2020, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ik heb bovenaan de nok soms al een gebrek aan zuurstof.....
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Das nog niets, ik halverwege al!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Reetfietsers, stravajunkies.. wat wordt er toch vaak hier complimenteus gesproken over mensen die simpelweg harder omhoog kunnen fietsen :~
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

boldrides schreef: di 3 maart 2020, 09:21 Reetfietsers, stravajunkies.. wat wordt er toch vaak hier complimenteus gesproken over mensen die simpelweg harder omhoog kunnen fietsen :~
Er is een verschil tussen BWR'ers en snelle MTB'ers, de laatste zijn overal snel, omhoog, omlaag en op de technische secties.
Ik er echt geen moeite (meer) mee om omhoog ingehaald te worden maar wel als ik daarna mijn remblokken op fik als diezelfde persoon met zijn zadel in z'n arie geklemd naar beneden hobbelt op het tempo dat ik klim :winkie: :winkie: :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

yo-eddy schreef: di 3 maart 2020, 12:28
boldrides schreef: di 3 maart 2020, 09:21 Reetfietsers, stravajunkies.. wat wordt er toch vaak hier complimenteus gesproken over mensen die simpelweg harder omhoog kunnen fietsen :~
Er is een verschil tussen BWR'ers en snelle MTB'ers, de laatste zijn overal snel, omhoog, omlaag en op de technische secties.
Ik er echt geen moeite (meer) mee om omhoog ingehaald te worden maar wel als ik daarna mijn remblokken op fik als diezelfde persoon met zijn zadel in z'n arie geklemd naar beneden hobbelt op het tempo dat ik klim :winkie: :winkie: :winkie:
Zou natuurlijk ook zomaar kunnen dat dezelfde boswielrenner (m/v) vervolgens op een steile, smalle klim zijn/haar remblokken opfikt achter jouw puffende arie. 8)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

B@zz schreef: di 3 maart 2020, 13:25 Zou natuurlijk ook zomaar kunnen dat dezelfde boswielrenner (m/v) vervolgens op een steile, smalle klim zijn/haar remblokken opfikt achter jouw puffende arie. 8)
Die kans is klein, kan gerust nog een (half :winkie: ) minuutje erg hard rijden als het moet. Ik rij zelden tot nooit iemand in de weg. Heb zelfs erg veel respect voor mensen die hard hun rondjes rijden en zal (mits ik alleen rij en niet met de kleine) altijd zorgen dat ik niemand hinder :-q

Heb voorheen heel wat rondjes op de stopwatch gereden (voor Strava dus) dus weet hoe het voelt als je 100% aan het geven bent met goede tussentijden en iemand houdt je op waar dat niet hoeft.
....... maar dat soort rondjes willen rijden op za of zondag ochtend is gewoon een beetje dom
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

yo-eddy schreef: di 3 maart 2020, 13:33
B@zz schreef: di 3 maart 2020, 13:25 Zou natuurlijk ook zomaar kunnen dat dezelfde boswielrenner (m/v) vervolgens op een steile, smalle klim zijn/haar remblokken opfikt achter jouw puffende arie. 8)
Die kans is klein, kan gerust nog een (half :winkie: ) minuutje erg hard rijden als het moet. Ik rij zelden tot nooit iemand in de weg. Heb zelfs erg veel respect voor mensen die hard hun rondjes rijden en zal (mits ik alleen rij en niet met de kleine) altijd zorgen dat ik niemand hinder :-q

Heb voorheen heel wat rondjes op de stopwatch gereden (voor Strava dus) dus weet hoe het voelt als je 100% aan het geven bent met goede tussentijden en iemand houdt je op waar dat niet hoeft.
....... maar dat soort rondjes willen rijden op za of zondag ochtend is gewoon een beetje dom
Misschien wel maar misschien hebben deze mensen wel geen andere mogelijkheid om op andere dagen te rijden. Ik hou altijd wel rekening met mijn mede mtbers als ik ze inhaal, maar op het moment dat ze mij expres gaan hinderen tijdens een snel rondje kun je hem terug verwachten. (kinderen en vrouwelijk schoon daargelaten).
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Als een BWR even geduld heeft tot er een mogelijkheid is, zijn komst en zijde van inhalen aankondigt etc mag hij (of zij) er absoluut voorbij, geen probleem. Maar heb fatsoen, en claim niet je voorrang. Daar heb ik persoonlijk de schurft aan...
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

hehe ja ik snap de frustraties heel goed over aso's die niet fatsoenlijk iemand kunnen inhalen, maar soms lijkt het er wel op of hier vies wordt gedaan over hard fietsen. Of in ieder geval, hard biken bergop. Want een "echte" mountainbiker ben je alleen als je snel daalt (ik overdrijf even en trek de lijn door 8) ).

Stel ik doe een pr-poging (doordeweeks :-D ) en heb 30 min lang op mijn treshold zitten huilen om mijn moeder en als kers op de taart ga ik 2 min diep in het rood in de klim van de nok dan zie ik bovenaan scheel van de inspanning en daal ik niet meer zo fris als ik dat ik een ontspannen rondje doe. Just saying dat mensen gewoon altijd op verschillende tempo's rijden. De 1 is sneller op het vlakke, dan ander bergop, nog een ander in de afdaling..en als je goed bent ben je over het snelste :winkie:
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

De echt snelle dames/heren hoeven zich denk ik niet te bewijzen op een snel zondagochtend rondje Schoorl.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3892
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Nee die rijden nu in warmere landen. Anne Terpstra geeft de eerste meerdaagse wedstrijd alweer gewonnen.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2181
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Morgen maar weer eens een rondje doen :)
Te herkennen aan een te dikke fiets voor het parcours en te dikke pens voor de fiets :winkie:
:winkie:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Plaats reactie