Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
XTC840
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 210
Lid geworden op: di 2 mei 2006, 19:26
Mijn mountainbike: Giant XTC '02 XT afgemonteerd

Gisteren was de route beter dan het in weken is geweest. Her en der nog wel wat mulle stukken. 45:51 eruit geperst. Ik denk dat het misschien nog iets sneller had gekund maar ik werd een beetje opgehouden door andere mensen die ik allemaal in moest halen. :lol:
If you make something idiot proof, we'll provide a better idiot
lantaarnpaal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: di 24 januari 2006, 14:21
Mijn mountainbike: Merida Big nine 7000
Contacteer:

XTC840 schreef:Gisteren was de route beter dan het in weken is geweest. Her en der nog wel wat mulle stukken. 45:51 eruit geperst. Ik denk dat het misschien nog iets sneller had gekund maar ik werd een beetje opgehouden door andere mensen die ik allemaal in moest halen. :lol:
hoelaat was je daar ? ik was 11:15u begonnen.

had 1e rondje 47 gereden en 2e rondje 48, dus misschien heb je me wel ingehaald... :D
was wel goed te doen op de stukken mul zand na dan, maar wat verwacht je van een route zo dicht bij zee...

moest nog erg veel moeite doen om een mooie dame met ontzettend mooie benen in te halen trouwens... :oops:
XTC840
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 210
Lid geworden op: di 2 mei 2006, 19:26
Mijn mountainbike: Giant XTC '02 XT afgemonteerd

lantaarnpaal schreef:
hoelaat was je daar ? ik was 11:15u begonnen.

had 1e rondje 47 gereden en 2e rondje 48, dus misschien heb je me wel ingehaald... :D
Ietsje vroeger, ik ben rond 10:20 begonnen dus ik denk niet dat ik je ingehaald heb :lol:
lantaarnpaal schreef: was wel goed te doen op de stukken mul zand na dan, maar wat verwacht je van een route zo dicht bij zee...
Tuurlijk, heb je helemaal gelijk in. Maar ik ben redelijk bekend met de eigenchappen van het parcours. Kom er welke week :-q
lantaarnpaal schreef:
moest nog erg veel moeite doen om een mooie dame met ontzettend mooie benen in te halen trouwens... :oops:
Volgens heb je gewoon niet erg je best gedaan om haar in te halen en genoot je gewoon van het natuurschoon :tong
If you make something idiot proof, we'll provide a better idiot
XTC840
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 210
Lid geworden op: di 2 mei 2006, 19:26
Mijn mountainbike: Giant XTC '02 XT afgemonteerd

Ik kon inderdaad sneller.
Gisteren heb ik een 43:22 neer gezet. :D
Niet slecht onder de omstandigheden gisteren. (lees: mul, heel erg mul :lol: ) Voor m'n gevoel was het echt veel zwaarder als zondag.
Ik geloof dat dit mijn PR is. Nu al wel nieuwsgierig of de theorie klopt dat er in de winter 5 minuten af kan. Gisteren zeiden ze dat het in de winter 8 minuten sneller is maar daar sta ik nogal sceptisch tegenover. In alle eerlijkheid, ik zie mezelf geen 35'er rijden. Indien wel spring ik een gat in de lucht. 8)
If you make something idiot proof, we'll provide a better idiot
M.A.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: do 9 oktober 2003, 16:03

Ik denk zelfs 10 minuten.
Dat Pinkbike slaat nu tenminste ergens op.
XTC840
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 210
Lid geworden op: di 2 mei 2006, 19:26
Mijn mountainbike: Giant XTC '02 XT afgemonteerd

M.A. schreef:Ik denk zelfs 10 minuten.
:o
Ik dacht ik het nooit zou zeggen want ik ben echt een zomermens/mooiweerliefhebber maar: Kom maar op met die herfst/winter :lol:
If you make something idiot proof, we'll provide a better idiot
M.A.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: do 9 oktober 2003, 16:03

Parcours ligt er de laatste tijd sowieso goed bij vind ik. Alles is heel goed te rijden en dus zijn alle tijden beter dus juich niet te snel. Normaal gesproken zit er wel een aardig verschil tussen het parcours 's winters en 's zomers maar ik denk dat het dit jaar minder zal zijn. Op de cyclocrosser reed ik zonder moeite 3 rondjes van 35 achter elkaar paar weken terug.
Dat Pinkbike slaat nu tenminste ergens op.
dappy.chappy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: di 12 juli 2005, 19:18

msxx schreef:De steilste / laatste grote klim bedoel je? niet om op te scheppen maar die is toch net te doen op 2de blad (achter natuurlijk wel grootste :wink: )
hmm dat kan nooit de bedoeling zijn. die combinatie van bladen zou je niet nodig moeten hebben..

maar ok gister nog bezig geweest. prima te doen, alleen wel erg grote zandkuilen soms. lees trouwens veel over mensen die niet vallen. moet zeggen dat ik toch aardig wat bomen geschampt heb en een paar keer onderuit ben gegaan. vooral boomstronken die enigszins parallel aan het pad liggen kunnen je hard onderuit helpen. heb eigenlijk geen idee hoe lang ik er over doe. morgen eens n keertje meten ofzo.
zo kan ie dan wel weer hè!
maxwell
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 27 juni 2006, 10:15
Mijn mountainbike: Stanton
Contacteer:

ik rijd 12 km heen, ik ga er altijd bij het fietspad na de kerf op. ik kom vanuit egmond binnen. ik heb het er altijd naar mn zin daar. ik kom er al vrij lang. in het begin reden we gewoon door de duinen, op een stalen batavus en later op een giant cadex. alles zonder verende voorvork. nu heb ik een gt avalanche met een niet al te beste voorvork, judy xc race. ik ben langzaam mn fiets aan het verbeteren. het gaat wel oke met die voorvork alleen verlies ik stuur vermogen als ik door een zandbak rijd. het kan heel mul zijn in de zomer. volgens een maat van mij moet je zo weinig mogelijk sturen door zandbakken, slechts met twee vingers het stuur vast houden. mijn snelste tijd komt uit de winter, toen echt alles bevroren was. toen was het parcour gewoon razend snel. het goede van het parcour is dat alles zo goed wordt bijgehouden. als je een maandje niet geweest bent zie je dat op vele punten weer houtsnippers zijn gestrooid. de bewegwijzering spreekt ook voorzich.

ik zag net trouwens een goedkope klein adept uit 2002 is dat wat? vooral met lagers uit de verende delen??
XTC840
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 210
Lid geworden op: di 2 mei 2006, 19:26
Mijn mountainbike: Giant XTC '02 XT afgemonteerd

Door zand rijden is sowieso een compromis tussen vertrouwen, lef en controle. :lol:
In principe kun je bijna niet sturen in het zand en kun je (volgens mij) het best proberen zo recht door mogelijk te gaan. Eventuele koersveranderingen in het zand bewerkstellig ik meestal door m'n gewicht te verplaatsen.

Ik rij de laatste klim ook omhoog in het middelste blad al heb ik er wel eens moeite mee als ik 2 rondjes doe. Dan moet ik soms wel eens terug naar het kleinste blad voor :oops:
Meestal, als ik gewoon omhoogrij op het middelste blad, heb ik zelfs achter nog een tandje over zodat ik nog wat speling heb als het tegenvalt en nog een tandje lichter kan schakelen maar ik denk dat dat meer psychisch is als dat het echt zin heeft.
If you make something idiot proof, we'll provide a better idiot
maxwell
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 27 juni 2006, 10:15
Mijn mountainbike: Stanton
Contacteer:

zand rijden, tja, het is ook belangrijk dat je een beetje stabiele voorvork hebt. ik rijd de route trouwens altijd op semi slicks. soms ga ik ook over het strand terug ook al is dat niet al te best voor je fiets.
ik rijd ook veel op kleinste blad voor. lekker veel omwentelingen maken. goede training. ook de schoorlse nok doe ik zo. daarna komt gelijk de enige afdaling waarbij ik rem. die is te stijl in verhouding tot mn zadelhoogte zeg maar.

in zn geheel vind ik de route een goede combinatie van op snelheid en techniek rijden.
vanavond maar weer even. het is nu even te heet........
XTC840
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 210
Lid geworden op: di 2 mei 2006, 19:26
Mijn mountainbike: Giant XTC '02 XT afgemonteerd

Te steil? De enige reden dat ik daar rem is omdat als ik met zo veel snelheid over die bultjes ga kan ik m'n lijn niet houden. Dan gaat het zeer doen :lol:
If you make something idiot proof, we'll provide a better idiot
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

M.A. schreef:Op de cyclocrosser reed ik zonder moeite 3 rondjes van 35 achter elkaar paar weken terug.
Sorry Niels, maar dit moet ik toch echt in twijfel trekken. Als jij drie rondes 35 rijdt achter elkaar, sponsor ik volgend jaar een Elite licentie voor je.
bikybiky
Genius
Genius
Berichten: 3715
Lid geworden op: za 27 september 2003, 20:53
Mijn mountainbike: Ibis Ripley v4
Contacteer:

misschien eens ff een afspraak maken voor een paar rondes klokken
Ride First Work Later!!
M.A.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: do 9 oktober 2003, 16:03

Toch is het zo. Ik heb in 1:45 drie rondes gereden en heel zwaar was het ook niet. Maar dus wel op een cyclocrosser dus met grote wielen ongeveer 2 maanden geleden.
Maar zo vreemd is het toch niet? Op mijn mountainbike reed (heb momenteel geen echte XCer meer) ik er rondjes van 40 (twee achtereen 43) en op mijn cyclo is het echt een heel stuk makkelijker om snelle rondjes te rijden.

Ik kan me niet voorstellen dat ik me vergist heb ik de tijd want 2:45 doe ik er zeker niet over. Ik heb er maar eenmaal 3 keer achtereen gereden met de cyclo (met de MTB wel vaker) en voor de rest een aantal keren 2 of 1x. Daarvan weet ik ook nog dat 35 niet echt een probleem was. Ik zal het nog eens overdoen en dan laat ik het je weten want ik wil je aanbod niet afslaan. ;)

Afspreken om te klokken vind ik geen probleem maar ik ga het eerst wel eens overdoen om te zorgen dat ik er wel zeker van ben, haha.
Dat Pinkbike slaat nu tenminste ergens op.
Plaats reactie