Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1304
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Denspecialized schreef: vr 18 juni 2021, 14:15 Vraagje over middenlus Schoorl. Begin route weet ik (na afdaling na zigzagklim oude (zuid) route). Dan kan ik de route vinden totdat je er bij de berenkuil uitgaat. Maar waar kan ik de route (van de middenlus) weer verder?
Niet verstandig om op de nieuwe route te fietsen aangezien:
A: hij nog niet geopend is
B: de loop van de nieuwe route nog gewijzigd gaat worden
C: er nog een beroepschriften procedure loopt
D: het de openstelling van de route alleen maar vertraagt, zie ook C
E: tegenstanders van MTB steen en been klagen over MTBers op wandelpaden en op de nieuwe route(wat feitelijk nog niet toegestaan is)Zie ook C.
F: er nog geen bewegwijzering is en dus ook geen 112 bordjes en er geen GSM ontvangst is op veel stukken. Dus als jij serieus valt en niet meer zelfstandig je weg kan vervolgen; komen er niet veel mensen langs, heb je waarschijnlijk geen bereik en kan je(mits je bij kennis bent en bereik hebt) de hulpdiensten niet bellen en zeker niet aangeven waar je ligt.
G: Het MTB-Noordwest en mij persoonlijk enorm veel tijd en energie kost om het illegaal rijden over wandelpaden en de nieuwe route proberen te managen.

Wil je nog meer argumenten?
Je helpt er dus eigenlijk helemaal niemand mee om op die nieuwe route te gaan fietsen. Wil je het mountainbiken in de regio wel echt verder helpen, word dan donateur(https://mtb-noordwest.nl/vereniging/inschrijven/) en/of vrijwilliger(https://mtb-noordwest.nl/vereniging/aan ... liger.html)

dusssssss©
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dat dus. Daarnaast daar begint de route helemaal niet. Heb nu gewoon even geduld tot het officieel open is. Er missen nog hele stukken dus je kan het niet eens rond rijden. Wat er gereden wordt is dus dubbel illegaal. Verkloot het nu niet terwijl de finish in zicht is.
◼︎ Go round the outside.
zuurbiertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 00:59
Mijn mountainbike: Specialized epic comp carbon 2018, Specialized beachchisel expert 2018

Geduld is een schone zaak!

Maar wat meer info over de status van het nieuwe parcour, op de site van mtb noordwest zou wel fijn zijn. ik ben al tijden donateur volg de ontwikkelingen al heel lang, maar vind informatie voorziening kortweg. Uitermate. teleurstellend. als je begrijp wat ik bedoel! Ik hoor al tijden van iedereen om me heen hoe tof het nieuwe deel is, en elke keer zeg ik dan maar weer wat hierboven ook gezegd wordt het is nog niet open, maar blijkbaar ben ik een van de weinigen die braaf wacht! Mischien zou een wat betere p.r. Vanuit mtb noordwest helpen!
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1304
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

zuurbiertje schreef: vr 18 juni 2021, 20:17 Geduld is een schone zaak!

Maar wat meer info over de status van het nieuwe parcour, op de site van mtb noordwest zou wel fijn zijn. ik ben al tijden donateur volg de ontwikkelingen al heel lang, maar vind informatie voorziening kortweg. Uitermate. teleurstellend. als je begrijp wat ik bedoel! Ik hoor al tijden van iedereen om me heen hoe tof het nieuwe deel is, en elke keer zeg ik dan maar weer wat hierboven ook gezegd wordt het is nog niet open, maar blijkbaar ben ik een van de weinigen die braaf wacht! Mischien zou een wat betere p.r. Vanuit mtb noordwest helpen!
In de laatste nieuwsbrief van MTB Noordwest stond een update over Schoorl2.0 en een artikel over de regels in het bos en de Buitencode. Als donateur heb je deze ontvangen. Als er geen update/nieuws van onze kant komt dan is er geen nieuws helaas. Ambtelijke molens draaien nou eenmaal traag. Daarnaast staan op onze Facebook geregeld korte updates over allerlei zaken die spelen.
Je bent zeker niet één van de weinigen die braaf wacht gelukkig. Maar als je suggesties hebt over een betere PR, dan houden we ons aanbevolen en kunnen we je wellicht aan een vrijwilliger functie op dat gebied helpen. We vernemen graag van je.

Dussssss©
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Hoe ligt de track erbij na de Moesson van gister?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Vanavond was ik er rond 1800. Is druk geweest dat was te zien aan de sporen. Paar korte maar wel hele mulle stukken. En op plekken waar je het niet verwacht dus ff opletten. Over het algemeen wel ok.

Nok afdaling is ok, alleen laatste bocht in de kuil even scherp blijven. Afdaling zigzag is in het stuk na de drop heel mul. Drop in de rood/groen afdaling is dan weer prima te rijden en dat was deze week juist slecht. Duinenstuk prima, afdaling Blink is ok alleen laatste stukje wat mul. Klim naar nok ligt een diepe kuil door weggespoeld zand vlak voor de bocht naar de boom waar die heks hangt id winter :winkie:
Gebruikersavatar
jorrit-dh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: di 7 juli 2020, 12:59
Mijn mountainbike: Scott Genius & Gambler

Viel tegen, veel erosie en grote plassen. Op een hoop plekken die voorheen hard waren ligt nu een losse laag duin zand. Voor de uitdaging was de Nok op wel leuk met veel bloot liggende wortels. En de jumps zijn oke.

Weet niet hoe GMA en Spaarnwoude er bij liggen nu, maar ik vermoed dat het overal nog wel ff gaat duren om het water af te voeren. De parkeerplaats Duinvermaak en het veldje bij de kraan stonden flink onder water.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

◼︎ Go round the outside.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Ik heb geen facebook,

Veel water dus?
Who needs roads when there's dirt
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Speelkuil bij informatie staat onderwater. Stukken duin weg gespoeld. Dat soort dingen.
◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ik reed er vandaag (zondag) rond het middaguur en het was eigenlijk prima te rijden. Veel spoelzand maar dat was nu nog hard. Paar plasjes maar dat mocht geen naam hebben na al die regen. De Nok had wel een raar spoelgat onderin. Steeds meer uitdaging. 8)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

chrisscross schreef: zo 20 juni 2021, 22:14 Ik reed er vandaag (zondag) rond het middaguur en het was eigenlijk prima te rijden. Veel spoelzand maar dat was nu nog hard. Paar plasjes maar dat mocht geen naam hebben na al die regen. De Nok had wel een raar spoelgat onderin. Steeds meer uitdaging. 8)
Hoe is je "eigen" baantje? ..... of heb je nog niet durven kijken :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

yo-eddy schreef: ma 21 juni 2021, 09:47
chrisscross schreef: zo 20 juni 2021, 22:14 Ik reed er vandaag (zondag) rond het middaguur en het was eigenlijk prima te rijden. Veel spoelzand maar dat was nu nog hard. Paar plasjes maar dat mocht geen naam hebben na al die regen. De Nok had wel een raar spoelgat onderin. Steeds meer uitdaging. 8)
Hoe is je "eigen" baantje? ..... of heb je nog niet durven kijken :winkie:
Ik kan dat wel redelijk inschatten, jij ook denk ik.
zuurbiertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 00:59
Mijn mountainbike: Specialized epic comp carbon 2018, Specialized beachchisel expert 2018

chrisscross schreef: ma 21 juni 2021, 11:55
yo-eddy schreef: ma 21 juni 2021, 09:47

Hoe is je "eigen" baantje? ..... of heb je nog niet durven kijken :winkie:
Ik kan dat wel redelijk inschatten, jij ook denk ik.
Daar zal je op dit moment wel een waterfiets voor nodig hebben na 100+ mm in twee dagen
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Iemand geweest vandaag? Zijn de zandduinen op de route al een beetje weggespoeld :winkie:
Plaats reactie