Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Foxc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 21:35

Vandaag naar Schoorl gereden. Even opletten op de mulle stukken dacht ik… Nou dat was wel wat te genuanceerd :o één zandbak is het nu.

Ben nog aan het wennen met ingeklikt rond te gaan en de combi van wortels en mul zand blijkt niet ideaal. Daar lag ik als een kever op zijn rug :winkie:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Top tip. Die dingen staan standaard altijd zwaar ingesteld. Schroef alle vier de kanten evenveel terug tot een punt waar ze makkelijk los gaan, maar je ze niet los trekt bij gewoon rijden. Dan heb je bij “paniek” snel een voetje aan de grond.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Foxc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 21:35

Tijgerhaai schreef: vr 16 juli 2021, 17:46 Top tip. Die dingen staan standaard altijd zwaar ingesteld. Schroef alle vier de kanten evenveel terug tot een punt waar ze makkelijk los gaan, maar je ze niet los trekt bij gewoon rijden. Dan heb je bij “paniek” snel een voetje aan de grond.
Heb alles los staan maar dan nog zit je vast als je er niet uit draait. Vooral als je onverwachts stilvalt in een klim een fijne gewaarwording ;)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik reed al met die dingen in de jaren ‘90 dus heb de beweging er wel in zitten. :winkie: Goed blijven oefenen tot je er niet meer over na hoeft te denken.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Duuk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 10 oktober 2014, 22:17
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 29 CF9
Contacteer:

Vandaag op de Firstridenewbike day even Schoorl bezocht :-D
Yep het is zanderig, uitstekende situatie om de nieuwe fiets even te testen.
Viel eigenlijk nog wel mee, hier en daar de beentjes wat extra aansporen :winkie:
Er beginnen wel al weer wat ikkannietdoormulzandfietsendusrosikdoordenatuur paadjes te ontstaan maar dat was te verwachten :((
Hoe ouder ik wordt.....hoe sneller ik was..... :tong

https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0
Cees82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: di 25 november 2008, 16:00

Ik heb vandaag ook een rondje gereden en inderdaad veel mul zand. In eerste instantie dacht ik eraan om zo snel mogelijk een shortcut richting huis te pakken, echter toen ik het bos in reed ging het al stukken beter. Ik denk wel dat ik vandaag mijn langzaamste rondje Schoorl ooit heb gereden! 😂
carlo1972
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 8 februari 2021, 22:46

Weet iemand of ze al met de nieuwe gedeelte van de route bezig zijn? Volgens mij zag ik nieuwe paaltjes . Wat ik begreep was de vergunning al in januari rond!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Iemand weet dat inderdaad. :winkie:

Lang verhaal kort. Nog lang niet open. Iets met ambtelijke molens, broedseizoen, en bezwaarmakers.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Duuk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 10 oktober 2014, 22:17
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 29 CF9
Contacteer:

Ik zag ook al wat paaltjes staan en die deden vermoeden dat de standaard rijrichting op een deel van het bestaande parcours gaat veranderen. Ben benieuwd wat het allemaal definitief gaat worden.
Vandaag ook nog 1,5 rondje gereden, het wordt nu elke dag zanderiger. De routelijn was in het westen nog wel te rijden maar vereist inmiddels wel wat meer inzet. Volgende keer alleen nog het oostelijke fietsen, is sowieso het leuke stuk.
Hoe ouder ik wordt.....hoe sneller ik was..... :tong

https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Samen met iemand anders heb ik die paaltjes geplaatst. Dus ik weet waar ze staan. Aan de rijrichting veranderd helemaal niks. Het is nog even geduld hebben. En ja dat duurt mij ook allemaal veel te lang.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Duuk schreef: zo 18 juli 2021, 15:37 Ik zag ook al wat paaltjes staan en die deden vermoeden dat de standaard rijrichting op een deel van het bestaande parcours gaat veranderen. Ben benieuwd wat het allemaal definitief gaat worden.
Vandaag ook nog 1,5 rondje gereden, het wordt nu elke dag zanderiger. De routelijn was in het westen nog wel te rijden maar vereist inmiddels wel wat meer inzet. Volgende keer alleen nog het oostelijke fietsen, is sowieso het leuke stuk.
Waarom deed de aanblik van de paaltjes je vermoeden dat de rijrichting gaat veranderen? Er staan nog helemaal geen bordjes op...

dusssssss©
Gebruikersavatar
Duuk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 10 oktober 2014, 22:17
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 29 CF9
Contacteer:

Tijgerhaai schreef: zo 18 juli 2021, 16:00 Samen met iemand anders heb ik die paaltjes geplaatst. Dus ik weet waar ze staan. Aan de rijrichting veranderd helemaal niks. Het is nog even geduld hebben. En ja dat duurt mij ook allemaal veel te lang.
Vermoeden bij deze ongegrond verklaart 🤪
Hoe ouder ik wordt.....hoe sneller ik was..... :tong

https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

BOSS schreef: zo 18 juli 2021, 17:13
Duuk schreef: zo 18 juli 2021, 15:37 Ik zag ook al wat paaltjes staan en die deden vermoeden dat de standaard rijrichting op een deel van het bestaande parcours gaat veranderen. Ben benieuwd wat het allemaal definitief gaat worden.
Vandaag ook nog 1,5 rondje gereden, het wordt nu elke dag zanderiger. De routelijn was in het westen nog wel te rijden maar vereist inmiddels wel wat meer inzet. Volgende keer alleen nog het oostelijke fietsen, is sowieso het leuke stuk.
Waarom deed de aanblik van de paaltjes je vermoeden dat de rijrichting gaat veranderen? Er staan nog helemaal geen bordjes op...

dusssssss©
wellicht omdat ze met het schuine bovenkantje precies andersom staan tov de huidige paaltjes :D ? Maar nee, andersom rijden op de Nok is niet echt een optie :winkie:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Matthijs_XtC schreef: zo 18 juli 2021, 18:14 wellicht omdat ze met het schuine bovenkantje precies andersom staan tov de huidige paaltjes :D ? Maar nee, andersom rijden op de Nok is niet echt een optie :winkie:
Inzichten veranderen. Het doel van het schuine vlak is de afwatering. Zodat de paal minder snel gaat rotten omdat er water op blijft liggen na regen. Door de bebording aan de hoge kant van de paal te schroeven loopt het water niet over de bordjes en blijven deze dus langer schoon. (Algen en dergelijke) Op oudere routes (inclusief Schoorl dus) zie je de bordjes dus wel eens aan de “verkeerde” kant of op het schuine vlak. Tegenwoordig is het vast gelegd in een richtlijn van de NTFU. Dus op alle (ver)nieuw(e)(de) routes zo het schuine vlak gezien de rijrichting aan de achterkant moeten zitten. Maar zoals ze in de piraten van de Caraïben zeiden het zijn maar richtlijnen. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Tijgerhaai schreef: zo 18 juli 2021, 15:28 Iemand weet dat inderdaad. :winkie:

Lang verhaal kort. Nog lang niet open. Iets met ambtelijke molens, broedseizoen, en bezwaarmakers.
Dat heb ik ca 10 jaar geleden ook al gelezen :-{ :-{
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Plaats reactie