Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Opdoeken die "ATB" Toertochten, grote anti-reclame voor mountainbiken en mountainbikers in mijn beleving. Al dat soort massale evenementen in natuurgebieden gewoon aan banden leggen.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik denk dan weer dat het goed is als er evenementen voor ieders niveau zijn.
Je zou dan hoogstens kunnen stellen dat het parcours te moeilijk is voor deze tochten.

Het is ook gewoon jammer dat ze niet door t pwn mogen, dat zou er perfect voor zijn.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

tiewrap schreef: di 26 november 2019, 15:03 Ik denk dan weer dat het goed is als er evenementen voor ieders niveau zijn.
Je zou dan hoogstens kunnen stellen dat het parcours te moeilijk is voor deze tochten.

Het is ook gewoon jammer dat ze niet door t pwn mogen, dat zou er perfect voor zijn.
Heeft niets met niveau te maken, gaat om hoe massale groepen mensen zich (niet) gedragen, dat het onnodig overlast veroorzaakt en bijdraagt aan een negatief beeld van MTB'ers
Daarbij, wat is in hemelsnaam de lol van het in optocht door een prachtig stuk natuur te rijden. Uitgezakte Lycra reten bekijken kan ook op andere plekken toch ....

Zelfde geld voor Cross lopen, wandel evenementen etc etc

En ja, ik ben een ouwe zeur (vroegah was ik een jonge zeur :winkie: ).
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ach, ik snap het wel. Ik heb ook een periode gehad dat ik toertochten reed. Ik kreeg er geen genoeg van. Ik kwam in gebieden en op paden waarvan ik het bestaan nooit wist. Na een tijdje had ik het wel gezien als je gegeven moment ook de "nieuwe" plekken allemaal gezien hebt.

Zodra een tocht over een bestaand parcours uit de omgeving ging dan vond ik dat altijd jammer omdat daar geen nieuwigheid aan zat.

En mijn ervaring is trouwens dat het qua aso gedrag wel mee valt. Ik ben zelden rare situaties tijdens toertochten tegengekomen waaraan ik deelnam. Het is bij mij in ieder geval niet blijven hangen.

Het vervelende tijdens een toertocht over single tracks is dat de groep zo snel is als de zwakste schakel. Dat zorgt voor opstoppingen. Een oplossing zou zijn om van start te gaan op rijders niveau met de beste vooraan. Om dat te organiseren is dan weer lastig.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

yo-eddy schreef: di 26 november 2019, 13:52 Opdoeken die "ATB" Toertochten, grote anti-reclame voor mountainbiken en mountainbikers in mijn beleving. Al dat soort massale evenementen in natuurgebieden gewoon aan banden leggen.
Helemaal mee eens. Gewoon niet doen. De druk op natuurgebieden is al hoog. En dat soort grote groepen is dan gewoon geen goed idee. Zowel wat betreft slijtage van het terrein als de indruk die dergelijke groepen maken op andere bezoekers.
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

chrisscross schreef: di 26 november 2019, 15:57 Een oplossing zou zijn om van start te gaan op rijders niveau met de beste vooraan. Om dat te organiseren is dan weer lastig.
Probleem is ook dat de slechtste rijders zich vaak het hoogste inschatten.

(Het Dunning-Kruger effect.)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dunning-krugereffect
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

RobBoZ schreef: di 26 november 2019, 21:36
chrisscross schreef: di 26 november 2019, 15:57 Een oplossing zou zijn om van start te gaan op rijders niveau met de beste vooraan. Om dat te organiseren is dan weer lastig.
Probleem is ook dat de slechtste rijders zich vaak het hoogste inschatten.

(Het Dunning-Kruger effect.)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dunning-krugereffect
DK effect zie je tegenwoordig vooral in politiek :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Er staat tegenwoordig een bankje bij de Kuil. Ga daar zondagmorgen eens een uurtje zitten en vergeet je popcorn niet. :bier:

Bijpassend muziekje:
https://www.youtube.com/watch?v=MK6TXMsvgQg
◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Zie je dan. :lol:
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Afgelopen vrijdag wel een filmploeg gespot en zag SBB met wat drones rommelen. Nieuwe film?
Who needs roads when there's dirt
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Grande opening van de nieuwe route denk 8)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Rayb81 schreef: ma 2 december 2019, 19:51 Grande opening van de nieuwe route denk 8)
:bier: :lol:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

twowheeler schreef: ma 2 december 2019, 14:22 Afgelopen vrijdag wel een filmploeg gespot en zag SBB met wat drones rommelen. Nieuwe film?
Nee, dat was voor een item van Hart van Nederland. Het ging erover dat er 4000 handtekeningen binnen gehaald waren en er nu door de rechter gekeken moest worden of de kap van de bomen wel door mag gaan.
Op alle beelden zag je het parcours wel mooi lopen ja. Het viel me op/tegen hoe breed het op sommige delen was van bovenaf gezien.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

twowheeler schreef: ma 2 december 2019, 14:22 Afgelopen vrijdag wel een filmploeg gespot en zag SBB met wat drones rommelen. Nieuwe film?
Dat was inderdaad dat Hart van NL item over de kap. Ze willen dat hele stuk weghalen (volgens SBB maar 2%) om de 'biodiversiteit' te vergroten. :roll:

Als ik het zo zag, was dat het hele 2e stuk tot waar je de duinen ingaat.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Willen ze er een 2e Nationaal Park de Hoge Veluwe van maken? Dat is ook zo'n woestijn met fietspaadjes. :-{
Plaats reactie