Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Ik kan het toch niet met je eens zijn dat Schoorl saai is, ik blijf het toch een leuk rondje vinden.

Verder ben ik het met je eens veiligheid te maken heeft met je eigen grenzen kennen. Helaas is het zo dat de eigenaar/beheerder van een route aansprakelijk gesteld kan worden als iemand toch over zijn grenzen heen gaat en gewond raakt, en dit dus ook af en toe gebeurt. Hierdoor krijg je een klimaat dat beheerders en organisatoren huiverig worden om uitdagende elementen op te nemen in routes en wedstrijden. Dit hebben we dus te danken aan die paar die geen verantwoordelijkheid willen nemen voor hun eigen gebrek aan techniek en anderen daar voor aansprakelijk gaan stellen.
Eat, sleep, ride, repeat
Gebruikersavatar
HVM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 16:13
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 29
Contacteer:

Ik moet zeggen dat ik het deels ook wel eens ben met 'Funride. Al vind ik Schoorl niet saai, denk ik dat het ook geen kwaad kan als er op sommige plekken wat meer uitdaging als keuze geboden kan worden. In de afdalingen zou je, net als in sommige bikeparken, verschillende trails kunnen bieden. Nu zeg ik niet dat van Schoorl een bikepark gemaakt dient te worden. Maar op sommige plekken wat meer spanning als keuze leveren lijkt me een mooie upgrade voor het parcours van Schoorl.

I vote for! :-q

Afbeelding
Laatst gewijzigd door HVM op di 26 juli 2011, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
"Ik worstel en kom boven"
Remlicht
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: do 14 oktober 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 1
Contacteer:

Rij normaal de route van Nijmegen...
Wat mij opviel toen ik in Schoorl reed was inderdaad dat het parcour bijna te goed onderhouden was.
Had niet meer het gevoel dat ik echt off-road bezig was door het duidelijke pad.

Misschien heeft het wat te maken met de drukte? Als ik af en toe de verhalen hier lees kan het in het weekend stampvol zijn op de route. Dan kan een simpele boomstam de hele boel ophouden, lijkt me.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

kom eigenlijk altijd op zondagochtend in schoorl, is dan wel druk maar echt niet zo druk dat een boomstam de boel ophoud.

Schoorl is zeker in de basis niet saai maar het mist net wat leuke elementen, zo zat er ook ooit een leuk hobbeltje in de afdaling van de zwarte blink maar volgens mij is deze er ook uit gehaald.
En als je niet bent van de snelle ronde tijden (of zoals ik gewoon niet de conditie heb :wink: ) maar je fun meer haalt uit speels rijden kan Schoorl na een tijdje gaan vervelen.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
yougo1983
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 28 december 2009, 12:20

Dat zou leuk kunnen zijn. Maar dan zou het een BMX parcours worden? Hoe lang duurt het voor de halpipe afdaling en de kombocht gaat vervelen? Wat je ook nog wel eens bij uitdagendere stukken/hindernissen/boomstronken ziet is dat er afgesneden wordt door een stukje mee te pakken wat niet bij het pad hoort om een PR neer te zetten en geen tijd te verliezen. Ook door de snelle jongens.

Ik zag ook diverse bordjes staan dat er vrijwilligers worden gevraagd om het parcours te onderhouden. Als je nou wat mooie uitdagingen in het parcours wil aanbrengen kun je je daar voor aanmelden.
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Ik hoop dat als het parcour klaar is voor her gebruik dat er een grotere lus bij getrokken wordt, en inderdaad
een grotere uitdaging gaat worden. Het is na die grote brand wel verontrustend geweest wat er verder gaat
gebeuren weet ik niet maar hoop dat sbb,pwn, en natuurlijk mtb-noordwest het voor elkaar krijgen dat we er
weer kunnen biken. Al weet ik niet hoelang dat gaat duren, maar als er iets wordt georganiseerd voor de duinen
en schoorl ben ik wel weer bij..... :wink:
serbak
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 2 november 2008, 18:57
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel
Contacteer:

Volgende week wil ik naar Schoorl, begrijp ik het goed dat het parcours nu gesloten is of kun je nog steeds een rondje doen?
Superstom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: vr 29 juli 2011, 12:48
Mijn mountainbike: Stumperjumer Evo 2023

serbak schreef:Volgende week wil ik naar Schoorl, begrijp ik het goed dat het parcours nu gesloten is of kun je nog steeds een rondje doen?
het parcours is gewoon open en het ligt er op dit moment heel goed bij, dus succes!

Wat mensen hier niet lijken te beseffen is dat het parcour midden in een natuurgebied ligt. De schoorlse duinen zijn een van de weinige uitgestrekte natuurgebieden in Noord Holland dus in behoud en beheer is SBB hier erg streng. Het realiseren van een soort van fun park met obstakels zoals houten bruggetjes etc gaat hoogstwaarschijnlijk dus nooit gebeuren. Dat er uberhaupt al een parcours is, is te danken aan het feit dat ze bang waren dat er anders teveel wild gereden zou worden.
Laatst gewijzigd door Superstom op vr 29 juli 2011, 13:24, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
HVM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 16:13
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 29
Contacteer:

Superstom schreef:
serbak schreef:Volgende week wil ik naar Schoorl, begrijp ik het goed dat het parcours nu gesloten is of kun je nog steeds een rondje doen?
het parcours is gewoon open en het ligt er op dit moment heel goed bij, dus succes!

Wat mensen hier niet lijken te beseffen is dat het parcour midden in een natuurgebied ligt. De schoorlse duinen zijn een van de weinige uitgestrekte natuurgebieden in Noord Holland dus het behoud en beheer zijn hier erg streng. Het realiseren van een soort van fun park met obstakels zoals houten bruggetjes etc gaat hoogstwaarschijnlijk dus nooit gebeuren. Dat er uberhaupt al een parcours is, is te danken aan het feit dat ze bang waren dat er anders teveel wild gerden zou worden.
En daar zijn we ook zeer dankbaar voor. Maar ik zie in die beredenering geen enkel argument tegen wat elementen om het nieuw uit te zetten parcours wat extra peper te geven. Het is echt niet zo dat er met het plaatsen van een extra bultje, kommetje of bruggetje, opeens de natuur meer schade aangedaan word dan wat het parcours nu al doet.
Er hoeft wat mij betreft ook niet direct een heel bike park aangelegd te worden. Dat lijkt me overdreven voor dit prachtige natuurgebied ja.
"Ik worstel en kom boven"
serbak
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 2 november 2008, 18:57
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel
Contacteer:

Thanks SuperStom
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Wat een onzin allemaal. Vergeleken met de meeste routes in NL (op Limburg na) is Schoorl gewoon een leuke uitdagende route.
Die paar boomstammen maken Heerlen echt niet uitdagender dan Schoorl hoor.
Je moet ook rekening houden dat er meer recreatie mtb'ers komen dan door en door geoefende mtb'ers die wel even over een boomstam springen.
En als het straks weer droog is, doe je er zo maar weer een paar minuten langer over.
De 50km in de Veluwe is alleen qua afstand uitdagender, maar voor de rest istie echt niet zwaarder.
Drunen is een heel mooi rondje, maar buiten de zand bakken om, istie erg makkelijk te fietsen.
Een bruggetje of een paar keien maakt echt geen verschil. Daar voor kan je het beste naar de Ardennen gaan.
Ik vind dat de beheerders een top prestatie leveren.
Sascha TF9
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: di 6 juli 2010, 16:33
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2010, Trek Feul EX 8 2010 Giant XTC 3

Arjan1 schreef:Ik vind dat de beheerders een top prestatie leveren.
Dat is zeker zo.
Laatst gewijzigd door Sascha TF9 op za 30 juli 2011, 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij dat ik fiets
Gebruikersavatar
HVM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 16:13
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 29
Contacteer:

Laten we er maar over op houden. De gemoederen beginnen alweer te verhitten, en dat is ook niet nodig bij het uitwisselen van ideen. Ik bracht het idee alleen naar voren als optie voor het nieuw aan te leggen deel. En kritiek op het huidige parcours heb ik niet geuit. Want dat heb ik ook niet. De enige opmerking was dat hobbels en kleine jumps in afdalingen die er eerst wel waren, tegenwoordig door de drukte flink afgeflakt zijn.

We zullen wel zien wat het nieuwe deel ons gaat bieden. Ik ben iig benieuwd en wil graag helpen.
"Ik worstel en kom boven"
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

:-q
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Wat ook mooi zou zijn is dat schoorl met andere parcoursen, door het duin gebied met een mooi lang
onverhard gelust zou kunnen worden. Dan wordt het een mooie rit met aardig wat km en hm. Het zou
nog leuker worden als er een lengte in de duinen speciaal voor mountainbikers, vanuit Zandvoort naar Den-Helder gerealiseerdt zal worden.
Plaats reactie