Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1332
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Het is niet zozeer dat ze in de weg rijden........Schoorl is levensgevaarlijk voor fietsen die niet gemaakt zijn voor offroad gebruik. De mensen die dat soort fietsen rijden hebben natuurlijk 0,0 ervaring met offroad rijden. Deze combinatie maakt het gevaarlijk......je voelt je toch verplicht om te helpen als zo'n kind met een gebroken rug(of erger) om een boom gevouwen ligt. Ik zou dit soort mensen vriendelijk toch zeer dringend verzoeken het verharde fietspad op te zoeken als ze van hun kinderen houden.....al heeft dit waarschijnlijk zeer weinig zin....als je als ouder niet inziet dat dit gevaarlijk is heeft het advies van iemand met een helm en een lycra broek ook weinig invloed schat ik zo in.

Het kan trouwens erger........ik ben ooit een keer net voorbij de Bokkenweide een Fransman tegengekomen op een Gitane racefiets, al rokend en tegen de richting in......

dussssssss©
PHakaPat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 29 juli 2009, 16:34
Mijn mountainbike: Yeti SB115 Custom, Trek X-Caliber 9

Dit was rond een uur of 17:00. Vader, moeder en 2 kinderen die kinderen waren rond de 14 a 15, jongen en meisje...... maar het linke vind ik als je er voorbij wilt, ze weten totaal niet wat ze doen en hebben amper controle over de fiets op de bospaden...???

En als iemand met een kind wilt MTB-en, heb ik daar totaal geen problemen mee, al moet ik een half uur wachten, ik ben niet meer dan een ander, ook niet dan iemand die langzamer fiets oid, ik wacht mijn momentje netjes af en zeker bij kinderen scheur ik er echt niet voorbij bij het eerste de beste kleine gaatje, waardoor zo`n kind zich kapot schrikt. Ik vind het dan altijd wel grappig om te zien hoe vaders zich opgelaten voelen dat er een biker in hun nek zit:-)

Maar ik moet het gewoon van de positieve kant bekijken: Voor het zelfde geld reden ze tegen de richting in:-)
Trouwens:
In de Ardennen ook wel eens 2 crossmotoren in de tegengestelde richting tegen gekomen....
Gebruikersavatar
HVM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 16:13
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 29
Contacteer:

PHakaPat schreef:Dit was rond een uur of 17:00. Vader, moeder en 2 kinderen die kinderen waren rond de 14 a 15, jongen en meisje...... maar het linke vind ik als je er voorbij wilt, ze weten totaal niet wat ze doen en hebben amper controle over de fiets op de bospaden...???

En als iemand met een kind wilt MTB-en, heb ik daar totaal geen problemen mee, al moet ik een half uur wachten, ik ben niet meer dan een ander, ook niet dan iemand die langzamer fiets oid, ik wacht mijn momentje netjes af en zeker bij kinderen scheur ik er echt niet voorbij bij het eerste de beste kleine gaatje, waardoor zo`n kind zich kapot schrikt. Ik vind het dan altijd wel grappig om te zien hoe vaders zich opgelaten voelen dat er een biker in hun nek zit:-)

Maar ik moet het gewoon van de positieve kant bekijken: Voor het zelfde geld reden ze tegen de richting in:-)
Trouwens:
In de Ardennen ook wel eens 2 crossmotoren in de tegengestelde richting tegen gekomen....
Dan waren er dus al meerdere gezinnen gisteren. Ik zag dat gezin van die vader en zijn zoons gister ochtend.

Is de route opgenomen in een ANWB fiets route gids of zo? :~
"Ik worstel en kom boven"
Rick1909
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 30 augustus 2010, 10:00
Mijn mountainbike: Trek 8500

Neen, gewoon vakantietijd. Mensen fietsen rond, zien het bordje en gaan het paadje in. Ik zie het ook wel vaker.
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Gewoon er op wijzen dat dit een parcour is, voor ervaren mtb`ers. Dat begrijpen ze wel....
DaBuzzzzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 351
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM 4.0 Pro

Was voor het eerst sinds 9 jaar in Schoorl en heb best moeten bijten op het packoewahtje....dosseren als je de weg niet kent is echt killing. moest in 2 rondjes 1 maal van de fiets op een kort onverwacht steil stukje het bos uit de duinen in. In mn herinnering was het een veel snellere track. Ik herinner mee een hele steile afdaling vol met gaten in het bos die ik niet meer gezien heb, maar kan best dat mn herinnering me in de steek laat net zoals met de weg vinden in Amerongen. De afdaling naar start vanaf de nok heb ik nog een keer extra gedaan na even helemaal bij te zijn gekomen boven. Die afdaling roept om flink te pumpen en risico's te nemen, de Stereo (en z'n piloot) vinden dat soort stukjes toch wel het fijnst :)

Een veldrijder (boom van een atleet) samen met een mtb kwamen me nog ongenadig hard voorbij in de duinen.

Nog een vraag; een stukje voordat de klim naar de nok begint, is er een Y splitsing. Ik ben steeds rechtsom bovenlangs gegaan maar komt links weer op de track uit en is die minder hoog? een soort chickenrun?
http://www.ghalia.nl Filigrain Lampen | Twitter @GhaliaNL | Egyptische lampen | Oosterse lampen
Ghalia Home Accessories
MTBMijnhobby
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 10 augustus 2011, 16:40
Mijn mountainbike: Specialized Epic WC Comp Carbon 2016

Is er veel veranderd door oa de duinbranden van de afgelopen zomers? Wij willen ook weer eens gaan.
Niets is te steil voor hen die willen
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1332
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Route is nog precies hetzelfde, de uitzichten zijn zo hier en daar wel anders...

dusssssssss©
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

En het ruikt op sommige stukken wat minder...
Eat, sleep, ride, repeat
PHakaPat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 29 juli 2009, 16:34
Mijn mountainbike: Yeti SB115 Custom, Trek X-Caliber 9

DaBuzzzzz schreef:Nog een vraag; een stukje voordat de klim naar de nok begint, is er een Y splitsing. Ik ben steeds rechtsom bovenlangs gegaan maar komt links weer op de track uit en is die minder hoog? een soort chickenrun?
Er is idd een y splitsing met een chickenrun naar links, maar dat is nog een redelijk stuk voor de nok, dat is in het stuk, waarna je een stuk over het fietspad rijd, voordat je weer het bos in duikt.
DaBuzzzzz schreef:Ik herinner mee een hele steile afdaling vol met gaten in het bos die ik niet meer gezien heb
Er is een paar jaar geleden wel een stukje veranderd. Eerst een klim omhoog en vervolgens een redelijke afdaling waar je behoorlijk snelheid kon maken, die klim en afdaling zijn idd zijn nu anders....

Verder is er niks veranderd wat de route betreft.
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Ja daarbij moet ik ook maar weer, eens gaan :~ Ben er al een tijd niet meer geweest.
Ik ben wel benieuwd wat ik daar zal aantreffen wat die(*&^%$@#$) hebben gedaan. Wat ik ook heb gehoort is dat
die ene gozer van 38 jaar uit Alkmaar weer is aangehouden en inmiddels heeft bekend. :-q

P.s Bommie ken jij die gozer :((
DaBuzzzzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 351
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM 4.0 Pro

veel grove dennen lijken de brand te boven te komen maar er is een aanzienlijk deel echt kapot en inderdaad. Het stinkt er nog flink
http://www.ghalia.nl Filigrain Lampen | Twitter @GhaliaNL | Egyptische lampen | Oosterse lampen
Ghalia Home Accessories
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Ik denk idd dat het stuk dat DaBuzzzzz bedoelt bij de Zuid-West hoek is. Links is een van de twee zogenaamde Halfords paadjes. Komt weer op het parcours uit en scheelt je dus de klim.

@ras8176: ik ken hem niet, gelukkig (voor zover ik weet)
Eat, sleep, ride, repeat
Sascha TF9
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: di 6 juli 2010, 16:33
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2010, Trek Feul EX 8 2010 Giant XTC 3

ras8176 schreef:Wat ik ook heb gehoort is dat
die ene gozer van 38 jaar uit Alkmaar weer is aangehouden en inmiddels heeft bekend.
Ze hebben hem weer op gepakt, maar hij heeft niets bekend.
Het Openbaar Ministerie wil weten of die getuigen de aangehouden Alkmaarder zullen herkennen.

Afbeelding

Leest u ook: http://nos.nl/artikel/263309-verdachte- ... epakt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Blij dat ik fiets
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1332
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

DaBuzzzzz schreef:veel grove dennen lijken de brand te boven te komen maar er is een aanzienlijk deel echt kapot en inderdaad. Het stinkt er nog flink
Niet dat het veel uitmaakt....alles wat nu verbrand is word zowiezo gekapt en omgetoverd tot stuifduinen. Deze dennen lijken op zich nog gezond in de top, als echter de onderkant verbrand is hebben de sapstromen het kookpunt bereikt, zijn kapot gekookt en de boom zal vroeger of later alsnog sterven.
Lees ook dit artikel over de toekomst van Schoorl

Vanochtend trouwens sinds lange tijd weer een rondje gedraaid en je kan zeggen over dat KAKweer wat je wilt maar Schoorl ligt er super bij!
Elk nadeel hep zijn voordeel......

dussssssss©
Plaats reactie