Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Is er eigenlijk al bekend wanneer de huidige route gesloten wordt?
en de aangepaste route er gaat komen, ik vraag me vooral af of het lukt zonder dat hier tijd tussen zit.
Ik moet er niet aan denken dat Schoorl een tijdje zonder route zit.

Maar goed zondag nog maar even van de route genieten zolang het nog kan!
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1328
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

funride schreef:Is er eigenlijk al bekend wanneer de huidige route gesloten wordt?
en de aangepaste route er gaat komen, ik vraag me vooral af of het lukt zonder dat hier tijd tussen zit.
Ik moet er niet aan denken dat Schoorl een tijdje zonder route zit.

Maar goed zondag nog maar even van de route genieten zolang het nog kan!

Nee, is nog niet bekend, het wachten is op SBB die zijn intern druk aan het vergaderen hopen we. Maar wees gerust, we houden flink druk op de ketel want we willen inderdaad niet zonder een route zitten.
SBB wil dit trouwens ook niet omdat ze heel goed inzien dat de route in een enorme behoefte voorziet.

Tot die tijd zorgt MTB-Noordwest in ieder geval dat de route er tiptop bij ligt!

dusssssssss©
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Dat is mooi Boss :-q kan ik eventueël die ouwe van mij meenemen volgend weekeinde. En ik ben ook benieuwd hoe
het er bij ligt.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Vandaag Schoorl gedaan, ligt er nog goed bij 't mulle zand komt wel alweer snel terug.
Er lagen vandaag ook veel fietstoeristen op de route......... en dan wel netjes een helmpje bij Busker huren maar deze vervolgens niet op zetten.
Heb zelfs iemand zonder helm, t-shirt maar met spijkerbroek en teenslippers vol tegen een boom aan zien klappen.
Misschien toch maar niet aan iedereen een mtb verhuren.. :lol:
Veel mensen hebben volgens ook geen idee waar ze aan beginnen als ze de route opduiken.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Koelman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: vr 24 augustus 2007, 19:17
Mijn mountainbike: YT Jeffsy Pro Race 29
Contacteer:

Ach ja... je komt er van alles tegen. Zaterdag een rondje gedaan en op een gegeven moment twee jochies in flitsende fietskleding voorbij zien stuiven. Op zich niet bijzonder, alleen ze reden zonder helm en de verkeerde kant op.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1328
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Zaterdagochtend het "zigzagje" net na de Bokkenweide maar weer eens aangepakt; alle omwegen dichtgegooid en alleen het officiele paadje, de meest rechtse, open gelaten.

Verbaasd wat je allemaal naar je hoofd geslingerd krijgt van "MTBers":

"Wij willen over dat linkerpaadje(lees lekker ruim bochtje en vlak)....."
"Ben je er een wedstrijdparcours van aan het maken?"

Ik denk dat er toch nog/alweer heel wat overwinterende racefietsers op de route zijn te vinden.

Reed trouwens ook een heleboel bikers met een zeer bedenkelijke techniek en zonder helm achterop...........waarom gaat dat toch vaak samen?

dusssssss©
Barra
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: wo 15 oktober 2008, 00:00
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9, Giovanni Beach 29er

Heeft het parcours er ooit eerder in de zomer zo goed bij gelegen? Ik kan het mij niet heugen. Het is deze zomer echt een feest om te rijden, zeker als het zoals vandaag eerst een paar uur geregend heeft.

(Dat je af en toe mensen op hybride fietsen, in spijkerbroek en zonder helm moet inhalen, soit.)
Wie fietst, die leeft
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.0 CF SLX ltd

Heel goed Boss, als je een lekker ruim vlak bochtje wilt ga je toch op de weg fietsen....
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
Perconte
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 5 november 2008, 17:06
Mijn mountainbike: Giant XTC-3
Contacteer:

Ik ben net bezig met een mtb uitje van men werk te organiseren... We zijn van plan om 17-09 te gaan fietsen. Hoop niet dat dan het parcours gesloten is.......
Sascha TF9
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: di 6 juli 2010, 16:33
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2010, Trek Feul EX 8 2010 Giant XTC 3

Gisteravond een rondje gereden.
Echt een genot om vol gas te knallen op dit parcour.

Mijn pr. verbeteren is regelmatig het doel.
Deze keer lukte het niet.
Maar de volgende keer ga ik er weer voor.
38.25 is mijn tijd op dit moment, maar daar kan nog wel wat af.
Zeker nu de baan er zo mooi strak bij ligt.
Blij dat ik fiets
KonaFour
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: di 21 juli 2009, 20:50
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme, Gary Fisher Joshua X

Ligt er goed bij, vannochtend in het zonnetje nog 2 rondjes gemaakt, waarvan een rondje in 39:23.

Ik heb in de zomer nog nooit over zo'n hard parkours kunnen rijden in Schoorl, zag dat er ook flink wat onderhoud wordt gedaan. De wortelklim in het begin van de route was lastiger dan ik me herinnerde. Laatste keer was ook in april denk ik.
Bikaliscious
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Het parcour was wel lekker te doen, wel hier en daar plassen :tong maar goed te berijden.
Alleen op het laatste stuk na de nok erugh modderig wiel gleed twee keer weg....
Tijd heb ik niet in de gaten gehouden omdat ik die ouwe van mij in de gaten moest houden :roll:
Desmodromic
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: za 18 december 2010, 22:03
Mijn mountainbike: Surly Pug OPS/KramPug;Kona Rove CX; Kona Unit 29SS

ras8176 schreef:Wat ook mooi zou zijn is dat schoorl met andere parcoursen, door het duin gebied met een mooi lang
onverhard gelust zou kunnen worden. Dan wordt het een mooie rit met aardig wat km en hm. Het zou
nog leuker worden als er een lengte in de duinen speciaal voor mountainbikers, vanuit Zandvoort naar Den-Helder gerealiseerdt zal worden.

Het eerste stuk, vanaf Huisduinen in Den helder naar callantsoog kun je mooi door de duinen rijden (deels schelpenpad) maar ik denk niet dat er ooit een route gereden mag worden door bijvoorbeeld het zwanenwater...Wel een leuk idee overigens...
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Desmodromic schreef:
ras8176 schreef:Wat ook mooi zou zijn is dat schoorl met andere parcoursen, door het duin gebied met een mooi lang
onverhard gelust zou kunnen worden. Dan wordt het een mooie rit met aardig wat km en hm. Het zou
nog leuker worden als er een lengte in de duinen speciaal voor mountainbikers, vanuit Zandvoort naar Den-Helder gerealiseerdt zal worden.

Het eerste stuk, vanaf Huisduinen in Den helder naar callantsoog kun je mooi door de duinen rijden (deels schelpenpad) maar ik denk niet dat er ooit een route gereden mag worden door bijvoorbeeld het zwanenwater...Wel een leuk idee overigens...
Dat stuk had verleden maand nog gereden, leuke stuk om snelheid te maken, maar ik mis gewoon nog veel en veel
meer om het een beetje mountainbike achtige trail tew noemen.... En buiten dat dit is geen bospad met zand en modder :roll:
Sascha TF9
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: di 6 juli 2010, 16:33
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2010, Trek Feul EX 8 2010 Giant XTC 3

Net even rondje Schoorl gedaan en wat zie ik het "wortel klimmetje"
vlak na de nok weg gepoetst met hout snippers.

Beetje jammer hoor.

Dat was zo'n beetje het laatste stukje uitdaging in het parcours.

Onderhoud is onmisbaar, maar je kan het ook overdrijven.
Blij dat ik fiets
Plaats reactie