Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Rayb81 schreef: do 21 november 2019, 19:46 Vandaag 3 rondjes op de crosser gereden, was koud, maar in het bos was het goed te doen.

Parcours was hard en hobbelig, of dat kwam wellicht omdat ik star reed.

Verder super rustig, alleen paar groepjes camping fietsers gezien (trainingsbroek etc).
Zelfs nog iemand die terugkwam bij zn auto met een fullface helm op en een downhill broek, die dacht zeker dat ie in Oostenrijk zat :lol:
of die was wezen spelen op de (illegale) DH afdalingen ;)
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

funride schreef: do 21 november 2019, 21:26
Rayb81 schreef: do 21 november 2019, 19:46 Vandaag 3 rondjes op de crosser gereden, was koud, maar in het bos was het goed te doen.

Parcours was hard en hobbelig, of dat kwam wellicht omdat ik star reed.

Verder super rustig, alleen paar groepjes camping fietsers gezien (trainingsbroek etc).
Zelfs nog iemand die terugkwam bij zn auto met een fullface helm op en een downhill broek, die dacht zeker dat ie in Oostenrijk zat :lol:
of die was wezen spelen op de (illegale) DH afdalingen ;)
Waar waar waar zijn die? :winkie:
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

v_schultinge schreef: zo 17 november 2019, 20:58 Gisteren weer eens een paar rondjes gedaan op Schoorl. Parcours lag er heerlijk bij, maar wat was het druk. Ik denk niet dat ik het eerder zo druk heb gezien. Verschillende groepen stonden midden op de route stil. Eentje stond zelfs z’n Go-Pro op te stellen in een bocht. Daar schrok ik toch wel van. Kon er net aan omheen sturen.
Heb het van de zomer meegemaakt dat er een moedertje met 2 kinderen stilstonden onderaan de nok in de bocht en moeders zat op de telefoon te kijken.....kom je met volle vaart naar beneden, net kunnen ontwijken en op mn plaat. En nog kwaad worden op mij omdat ik er wat van zei!
Vind Schoorl te druk worden..kom er al niet zo vaak meer..
Of een vader met zijn zoontje die net over het stuur uit kan kijken die net voor de afdaling van de zwarte blink het parkoer weer op gaat terwijl hij ziet dat je er met best wel een vaartje aan kom...ik ik ik ik....
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Bekend verhaal idd.
Mensen kijken tegenwoordig niet meer, niet alleen op de parcoursen maar ook op de fietspaden.
Men draait de weg op zonder te kijken of ze kijken wel, zien jou snel aankomen en draaien evengoed het pad op.

Of idd, lekker midden op het pad gaan staan en niet het benul hebben dat er weleens iemand aan zou kunnen komen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

nou nou, de meesten doen het netjes toch of hebben jullie echt het idee dat de meerderheid zich slecht gedraagt?
Verder heeft blijkbaar 95% vd fietsers hetzelfde moment "vrij" gekregen van moeders de vrouw want anders snap ik er niets van dat ik op Schoorl altijd op zeer rustige momenten kan rijden, ook in het weekend.
Werkelijk elke za- en zo ochtend mogen "ze" weer met zijn allen een rondje doen. Tientallen groepen en groepjes zie ik in het dorp hier ..... :~ :~ :~
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Zelf heb ik er geen last van, rijd altijd van de middag tot eind van de middag.

Maar het is gewoon wat ik algemeen zie.
Mensen letten minder op.
Denk niet dat het misdragen is, het is eerder onbenul.

De campingfietsers die ik tegenkom gaan overigens altijd keurig aan de kant.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

MVMVML schreef: vr 22 november 2019, 10:46
funride schreef: do 21 november 2019, 21:26

of die was wezen spelen op de (illegale) DH afdalingen ;)
Waar waar waar zijn die? :winkie:
is niet de bedoeling dat iedereen dit weet natuurlijk, zijn ook illegaal en worden zo nu en dan weg gehaald.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

funride schreef: za 23 november 2019, 19:12
MVMVML schreef: vr 22 november 2019, 10:46
Waar waar waar zijn die? :winkie:
is niet de bedoeling dat iedereen dit weet natuurlijk, zijn ook illegaal en worden zo nu en dan weg gehaald.
Sterker nog, de boetes zijn niet mals om in een Natura 2000 gebied van de paden af te wijken
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Tipje van mijn kant dan, gewoon een bel op je fiets. Dat werkt super en je kunt van ver al aangeven dat je er langs wil. Ook als je ziet dat ze voor jou het parcours weer op willen gaan. :-q

De laatste tijd fiets ik in de weekenden alleen nog 2 rondjes en niet op een snelle tijd. Dat moet je nu door de weeks doen ja.

Ik heb trouwens een nieuwe achterband: Schwalbe Thunder burt. Die loopt echt een stuk beter dan mn vorige rocket ron. Voor durfde ik die switch alleen niet aan.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Was er gisterochtend, samen met een beginnende mountainbiker.

Het was mega druk! Zondag natuurlijk, maar naar mijn idee was het "vroegah" lang niet zo massaal op zondag tijdens deze jaargetijden. Het was natuurlijk ook een prachtige dag

Toch was ik wel behoorlijk tevreden over de medefietsers nu het eens mee te maken vanaf de andere kant. We zijn een aantal keer ingehaald door snelle fietsers en zijn uiteindelijk beland in een snelle groep. Maar niemand heeft ons opgejaagd of half aan de kant gereden. Dit is wel eens anders geweest.

Al met al dus bijzonder tevreden over het gevoel dat mensen gaven. De mtb community moet welkom zijn, en dat is zeker geslaagd. Ook vanuit de snellere groepen
Who needs roads when there's dirt
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Volgens mij was er afgelopen zondag een veldtoertocht die deels over de baan ging.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Rayb81 schreef: ma 25 november 2019, 15:21 Volgens mij was er afgelopen zondag een veldtoertocht die deels over de baan ging.
Er waren wel bordjes van le champion, maar heb geen deelnemers gezien.
Who needs roads when there's dirt
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

twowheeler schreef: ma 25 november 2019, 17:46
Rayb81 schreef: ma 25 november 2019, 15:21 Volgens mij was er afgelopen zondag een veldtoertocht die deels over de baan ging.
Er waren wel bordjes van le champion, maar heb geen deelnemers gezien.

'Het was mega druk! Zondag natuurlijk, maar naar mijn idee was het "vroegah" lang niet zo massaal op zondag tijdens deze jaargetijden. Het was natuurlijk ook een prachtige dag'

:lol: :lol:
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

In de krant stond dat er 250-300 deelnemers waren aan deze toertocht. Dat vond ik eigenlijk nog wel meevallen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Misschien ook wel logisch.
Ieder jaar dezelfde 2 toertochten over dezelfde paden waaronder het complete Schoorl parcours.
Dat is tenminste zoals ik de toertocht de afgelopen jaren in de kalenders heb zien staan.

Ook het stuk strand werkt niet mee als je dat liever niet met je fiets door het zout rijdt.

Maar prima hoor, des te minder mensen het parcours slopen als het er wat nattig bij ligt.
Plaats reactie